Fincentrum Media s. r. o.
Investujeme.cz Investujeme.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

compare_and_calc.jpg db-hypoindexu.jpg
Děkujeme našim partnerům:

Výhodné hypotéky od Hypoteční banky                
 Výhodné hypotéky od Hypoteční banky                
                 


Bídnost a mizérie – vzkaz pro občana
Miloslav Šimek | 2.7.2010 00:00 | Státní podpora

Tak máme měsíc po volbách, křesla jsou rozdělena a koaliční vládci začínají pomalu pracovat ve svých resortech. Ještě se tak nestalo a už tu máme horkou novinku letošního léta, která se dotkne pravděpodobně každé rodiny. Však kdo z nás nemá v rodině alespoň jednu smlouvu stavebního spoření? Celý článek »

Komentářů: 0 / 14 Poslední komentář: 23.7.2010 13:28 Bídnost a mizérie – vzkaz pro občana

Tisknout

Titulek: konečně
Od: kuře
Datum: 15.7.2010 11:03
 

Konečně někoho napadlo skončitu tuhle dlouhou éru neefektivního zhodnocování peněz. Za starých podmínek OK, za nových nic moc. Kdyby si lidi smlouvy neplánovali na dvacet let, nedávali dvě nebo tři stavebka za sebou, tak bych neřekl ani popel. Ale nad 6 let je stavebko s výnosem hluboce pod 5%.

Lidi zamyslete se, je efektivní si takhle zhodnocovat peníze?

Stavebko má na trhu svoje místo. Když je někomu 59 let a chce v 65 peníze - nic lepšího neexistuje. Bohužel v jiných oblastech znám lepší možnosti, jak nakládat se svými penězi.

Co se týče úvěrů - pokud člověk nemá naspořeno a kvůli úvěru zakládá nový stavebko, nad 500 000 nemá úvěr ze SS vůbec smysl.

Titulek: Souhlas
Od: JJ
Datum: 8.7.2010 09:22
 

Souhlasím s článkem, že pokud stát nejprve nabídne nějaké zákony a smlouvy a potom se je snaží zrušit se zpětnou platností, tak to je mizérie a těžko nás bude tentýž stát přesvědčovat o férovosti budoucích důchodových spoření.

Jinak k názorům, že státní podpora pro každého by se měla zrušit: podívejte, já v tom vidím spíše jakousi slevu na daních za podmínky, že jste ochotni takto spořit. Státní podpora se tedy bude brzy rušit, ale jestli očekáváte adekvátní snížení daní, tak to prostě nepřijde. Daně budou a stále vyšší. Buďme realisté.

Titulek: RE: Souhlas
Od: Radek
Datum: 9.7.2010 00:29
 

Jistě. Daně zůstanou. Ale bude nižší alespoň zadlužování státu. I to se počítá.

Titulek: OBČANÉ SI PROSTĚ ZVOLILI MÉNĚ PŘEROZDĚLOVÁNÍ!
Od: NEJVYŠŠÍ ŽALÁŘNÍK
Datum: 23.7.2010 13:19
 

OBČANÉ SI PROSTĚ ZVOLILI MÉNĚ PŘEROZDĚLOVÁNÍ!

Titulek: jsem pro zrušení příspěvku
Od: v
Datum: 2.7.2010 08:05
 

Zapomínáte úplně na nejpodstatnější věc, že tu podporu platí ne stát, ale občané z daní. Jelikož stavební spoření mají skoro všichni, podporu si platíme nesmyslně navzájem mezi sebou, případně podporu platí ti, co spoření nemají. Dále naspořenou částku je možné použít bez omezení na cokoliv, např. na nákup auta, tak proč zase na to má stát a ostatní občané připívat ?
Z tohoto důvodu vůbec nevidím vůbec žádnou prospěšnost stavebního spoření, význam to má akorát pro stavební spořitelny, které díky státní angažovanosti mají relativně zajištěné bezproblémové zisky.

Titulek: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Šoula
Datum: 2.7.2010 08:18
 

Naprostý souhlas

Titulek: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Miloslav Šimek
Datum: 2.7.2010 10:15
 

Domyšleno do důsledku lze říci, že si ji platíme mezi sebou (opominu-li ty, kteří v rodině žádnou nemají). Takových paralel mezi výběrem peněz a jejich zpětným přerozdělením by se našlo více. Přitom každý přesun obnáší nějakou tu nákladovost. Pokud zmiňujete nákup auta (nebo jiného zboží), pak na něm vázne DPH, což je velice důležitá položka státních příjmů. Nebo viděno vaším pohledem - vydané peníze se zase vrátí do "společné kasy všech". Když se na to podíváte dál, tak pokud naspořím svých 100tis., stát přidá dnes 15tis. Když za ně nakoupím zboží, pak při 20% DPH se do státu dostane zpět 20tis. Berte to jako zjedodušený příklad.

S druhou částí, ohledně jednoduše generovaných zisků st.spořitelnami jsem s Vámi za jedno, což jsem zmínil již v článku. Černý petr zůstal státu.

Dívám se na zamýšlené změny v širších souvislostech a hlavní podstata článku leží ve zcela jiné rovině než zda bude či nebude dále státní podpora.

Titulek: RE: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Michal
Datum: 2.7.2010 11:17
 

No takových paralel právě moc nenajdete - podle mne dokonce žádnou. Stavební spoření je specifické v tom, že je vlastně úplně pro každého a na cokoli. Ten kdo si stavebko nezaloží tak vlastně dotuje ten nákup například auta někomu jinému.

Kvůli stavebnímu spořeni stát vybere úplně zbytečně spoustu peněz navíc (nebo si je půjčí to je teď jedno), aby je pak všem lidem po splnění určité administrativy zase bez jakýchkoli podmínek vrátil - mezitím se na tom přiživí poradci, spořitelny, finanční úřad a další. Lidem to ve výsledku přinese akorát spoustu práce navíc, aby se dostali zpět k penězům, které vůbec nemuseli odevzdávat. Vzhledem k nulovým podmínkám na účelovost není pro stát přínos vůbec žádný. Proč se tahle byrokraciáda jmenuje "Stavební spoření" četr ví.

Ten příklad s utracenými 100tis. podporou 15tis. a přínosem pro stát 20tis. díky 20% dani jste snad ani nemyslel vážně. To by totiž platilo pouze za předpokladu, že bez státní podpory by se těch mých našetřených 100tis do oběhu nikdy nedostalo.

Proč si stavební spořitelny ohlídají aby úvěr ze stavebka byl pouze účelový a podpora na tohle vázaná není?

Řešení "stavebka" jsou podle mne pouze dvě:
1. zrušit podporu úplně
2. navázat státní podporu tvrdě na účelovost utracených prostředků, povolit jedno stavebko za život a určit maximální podporu, kterou může jednotlivec dostat.

Jo a ještě k vašemu tvrzení o ztrátě důvěry - to je taky dost přestřelený, ne? To myslíte tak,že ztratí důvěru lidi, kteří si založili původně pětileté stavební spoření a kvůli snížení státní podpory ho už prodlužují 10 let, jen aby mohli dál vysávat stát? Jo, kdyby všichni museli VRÁTIT peníze co na podporách dostali, tak by to tvrzení smysl mělo (stejně jako přirovnání k důchodové reformě). Jinak si teď samozřejmě může každý nastřádané a nasosané penízky vybrat, koupit si to auto - ale brečet, že nemůže sosat dál podle mne nikdo právo nemá.

Michal

Titulek: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Nox
Datum: 2.7.2010 16:36
 

V tom pripade je treba zrusit i penzijni pripojisteni, stravenky a odpisy z dani na zivotni pojisteni a hypoteky. Tam take platime vzajemne sami sobe a jen se zvysujeme administrativu ve state.

Titulek: RE: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Radek
Datum: 5.7.2010 09:13
 

Přesně tak i samotné daně by se měly zrušit. Ad absurdum je to názor typu, proč bych měl přispívat na silnici v Horní dolní, když po ní nejezdím. Ať si ten člověk zazpívá s Jandou " Já já já jenom já" - hymnu sobeckého individualismu!

Titulek: RE: RE: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Radek
Datum: 7.7.2010 13:19
 

To se pletete. V tom je velký rozdíl. Zatímco příspěvek na stavební spoření (apod. příspěvky, výjimky a úlevy) mají za cíl podporovat něco, co mnohdy potřeba podporovat ani není (to je na delší debatu), tak daně na výstavbu silnic apod. přinášejí úsporu nákladů. V tom je podstatný rozdíl.

Titulek: RE: RE: jsem pro zrušení příspěvku
Od: Radek
Datum: 7.7.2010 13:17
 

S tím bych jednoznačně souhlasil ;)

Prostě si stádní byrokracie akorát přidělává činnost, aby měla čím zdůvodnit svoji existenci!

Jedinou spravedlivou daní by byla JEN DAŇ Z HLAVY, a to i pro turist/k/y! Viz MÍSTNÍ POPLATEK za justici / obranu, ...

Chci daň z hlavy
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004103103
http://www.google.cz/search?q=DA%C5%87+Z+HLAVY&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a

... Museli bychom ovšem nejprve vystoupit ze Společnosti pro rozšiřování zmrdstva a vohnoutstva do každodenního života, známější ve světě pod názvem Evropská unie. Ta po nás chce pravý opak - více přerozdělování, menší odpovědnost občana, složitější daňový systém, jednodušší vyhýbání se povinnostem.

Tak a teď se zamyslete - volili byste stranu, která by měla v programu vystoupení z EU, zavedení volitelné daně z hlavy a zrušení přerozdělovacího korupčního systému?
Pokud ano, mám pro vás asi překvapení. V roce 2002 jsem za jednu takovou stranu kandidoval v parlamentních volbách. A hádejte, kolik dostala hlasů...
Čili na závěr mám vzkaz
- pro ty, kteří nechodí k volbám, protože musí být včas na chatě
- pro ty, kteří si nečtou volební programy, protože je víc zajímá interview s Helenkou Vondráčkovou
- pro ty, kteří nevolí malé strany, aby jejich hlas náhodou nepropadl (jak české - než se hrdě přihlásit ke svému přesvědčení, raději kalkulovat, kdo asi bude vítězem):

Můžete si za ten socialistický bordel sami!
Enjoy!

http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2004103103&page=0&style=

Komentáře

 
 
 
 

Články z Státní podpora

Petr Zámečník | 4.1.2012 00:00 Příspěvek na bydlení od 1. 1. 2012 vzrostl: Až o 1 525 Kč!

Finanční krize dohnala snad všechny sociální dávky. S jedinou výjimkou: Příspěvek na bydlení vzrostl od 1. ledna 2012 až o 11 %. V jaké výši a za jakých okolností máte nárok na zvýšení dávky od státu? A kdo na zvýšení příspěvku nemá nárok vůbec? Celý článek »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 15.1.2012 14:36

Petr Zámečník | 1.1.2012 00:00 PF 2012 aneb Co nás čeká a nemine

Odbíjení hodin za doprovodu ohňostrojů a odletujících zátek od sektu oznámilo příchod roku 2012. A s novým rokem nabývá účinnosti plejáda zákonů ovlivňujících realitní trh: Potvrzena je nižší státní podpora stavebního spoření, mění se formulář Katastru nemovitostí, novinky jsou v DPH i dani z nemovitostí a pokračuje zvyšování regulovaného nájemného. Celý článek »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 26.8.2011 00:00 Účelové vázání státního příspěvku stavebního spoření: Paskvil

Snížení státního příspěvku stavebního spoření následuje další krok. Podle aktuálního návrhu novely zákona o stavebním spoření má být omezena účelovost využití… ale nikoli naspořených příspěvků, nýbrž jen státního příspěvku. Co by zákon přinesl, kdyby prošel? Celý článek »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 28.12.2011 17:31

Petr Zámečník | 18.7.2011 00:00 Stát chce podporovat seniory. Odnese to stavební spoření a hypotéky

Vláda to nemá lehké. Sotva připraví jakoukoli změnu, je napadena nejen opozicí, ale i odbornou veřejností. Stejného osudu se dočkala též v minulém týdnu schválená bytová koncepce do roku 2020. Co je špatného na podpoře bydlení pro seniory? Celý článek »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 30.6.2011 00:00 Státní podpora bydlení se státu vyplatí

Stát podporuje kdeco: Chudé, nezaměstnané, střední třídu, umění, bydlení... A poslední jmenované se státu dokonce vrátí. Jaká podpora bydlení je pro stát nejefektivnější? A je státní podpora skutečně výdělečnou? Celý článek »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 2.7.2011 17:27

Další články »

Krátké zprávy z Státní podpora

| 3.1.2012 14:40 MMR podpoří výstavbu nájemních bytů pro seniory 410 mil. Kč

Ministerstvo pro místní rozvoj v letošním roce uvolní na podporu výstavby nájemního bydlení pro seniory 410 mil. Kč. „Věřím tomu, že bude-li zájem vyšší, tak se domluvíme s ministerstvem financí, že bychom uvolnili více peněz,“ uvedl ministr Miroslav Kalous v rozhovoru pro E15. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 25.11.2011 14:00 Praha nebude zvyšovat daň z nemovitosti

Vedení hlavního města Prahy se v posledních dnech rozhodlo, že nebude zvyšovat daň z nemovitosti. Mluvčí magistrátu Tereza Krásenská řekla, že si většina městských částí zdražení nepřála. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 15.11.2011 14:56 Podpora bydlení startuje další ročník

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR připravilo půl miliardy korun pro zájemce o dotace z programu Podpora bydlení. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 9.11.2011 14:35 Poslanci schválili nový občanský zákoník. Mění i vlastnictví, dědictví a nájemné

Poslanci schválili nový občanský zákoník. Rozsáhlý kodex nově upravuje tři základníkr okruhy - rodinu, vlastnictví a smlouvy. Nový zákoník má platit od roku 2014. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 4.10.2011 16:00 Stát se nechystá zvýšit daň z nemovitostí

Včera Lidové noviny uvedly, že se ministerstvo financi chystá změnit systém u daně z nemovitostí. Podle LN by zastupitelstva měla získat možnost zvýšit daň z nemovitosti na základě atraktivity městské části. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Další zprávy »

Přiřazené texty z Státní podpora

| 2.8.2011 15:39 Mapy nájemného

Mapy nájemného v České republice. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 2.8.2011 15:33 Karlovarský kraj - mapy nájemného

Mapy nájemného Karlovarského kraje. Nájemné pro byt o rozloze 65 m2. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

| 2.8.2011 15:31 Moravskoslezský kraj - mapy nájemného

Mapy nájemného Moravskoslezského kraje. Nájemné za byt o velikosti 65 m2. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Další přiřazené texty »

Anketa

Bude rok 2012 lepší než rok 2011?

Celkem hlasovalo 245 čtenářů

Nejčtenější články za posledních 14 dní

Jak na daň z nemovitostí v roce 2012 Petr Zámečník | 11.1.2012 00:00

Daňové přiznání k dani z nemovitostí se podává pouze při změně ve vlastněných nemovitostech. Letos ale někteří majitelé nemovitostí budou muset daňové přiznání podat i beze změny. Proč? A jak naleznete koeficienty pro výpočet daně z nemovitostí? Celý článek »

Komentářů: 0 / 0

Nemovitosti a daně v roce 2011: Kdy podat přiznání a zaplatit daň? Petr Zámečník | 4.1.2011 00:00

Vlastnictví nemovitosti zavazuje. Její majitel je povinen nejen se o ni řádně starat, ale navíc musí platit i daně. Jaké daně a kdy je třeba zaplatit? A jaká daňová přiznání bude muset majitel bytu či domu podávat v roce 2011? Celý článek »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 17.5.2011 09:08

Daňové přiznání k dani z převodu nemovitosti: Podrobný návod k vyplnění Petr Zámečník | 18.3.2010 00:00

Prodáváte rodinný dům, byt či jinou nemovitost? Pak musíte podat daňové přiznání k dani z převodu nemovitosti. Jak si s vyplněním daňového přiznání poradit? Přinášíme podrobný návod "krok za krokem". Celý článek »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 7.2.2012 21:13

Daňové přiznání k dani z nemovitostí 2010: Podrobný návod k vyplnění Petr Zámečník | 26.1.2010 00:00

Daňové přiznání je noční můrou většiny lidí. Jak si poradit s prázdnými kolonkami? Co vyplnit do jednotlivých políček? Přinášíme podrobný návod na vyplnění daňového přiznání k dani z nemovitostí v roce 2010. Celý článek »

Komentářů: 0 / 0

Daňové přiznání k dani z nemovitostí 2012: Podrobný návod k vyplnění Petr Zámečník | 16.1.2012 00:00

Jak správně vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitostí? Přinášíme podrobný návod k vyplnění daňového přiznání v roce 2012. Jedná se o doplněné vydání podrobného návodu z předchozích let. Celý článek »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 17.1.2012 22:56

Další články »