Cizí neštěstí, naše radost aneb Silvestrovské střípky z pojištění

Zdroj: sxc.hu

Petr Zámečník

Nic nepotěší víc než cizí neštěstí. Zvláště když je vtipně podané. Alespoň operátoři pojišťoven se nenudí, když jim klienti hlásí pojistné události. Pobavte se na nejvtipnějších hláškách za uplynulý rok… a nezapomeňte si svou domácnost pojistit, ať můžete příští rok přispět i svou pojistnou událostí do mlýna.

Ať život přináší cokoli, je vždy lepší to brát s humorem. A Češi to umí velmi dobře. Vždyť jsme si vysloužili i titul „smějící se bestie“. Umíme se zasmát i sami sobě, jak ukazují hlášky klientů pojišťoven, kteří hlásili pojistné události. Když vyhoří byt, zlomíte si ruku či nabouráte automobil, není to nic příjemného. Vyhořelý byt neodhoříte, zlomenou ruku neodzlomíte a nabourané auto neodbouráte. Pokud se ale dokážete přes neštěstí přenést a nalézt na něm alespoň střípek vtipného, bude se vám žít lépe.

Hlášení klientů pojišťoven mají zpravidla šťastný konec. Alespoň v rámci možností. Neštěstí se stala lidem, kteří byli pojištěni, a tak jim pojišťovna přinese alespoň nějakou finanční záplatu. Neštěstí se tak transformuje na pojistnou událost, jejíž finanční důsledky ponese na bedrech pojišťovna.

Požáry v domácnosti vznikají nejen z neopatrnosti. Za řadou z nich stojí dětská zvídavost, hravost a roztržitost. „Děti si hrály s balónkem u adventního věnce, který byl na stole u okna se záclonou. Věnec hořel jako první, ale jestli dříve chytla záclona nebo balón si nejsme jistí,“ uvádí příklad hlášení pojistné události server ePojištění.cz a přidává hned další: „Požár v kuchyni vznikl od elektrického vařiče, u kterého si děti hrály na bezdomovce a posléze toho nechaly.“

Některé události v domácnosti ovšem nekončí bezbolestně. „Když jsem přijala za dětma na chalupu k rodičům, přivezla jsem jim zákusky. Starší syn zákusky rychle uloupil a běžel s nimi přes zahradu do zahradního domku, kde se zamknul, v tom naběhla do dveří moje mladší dcera a začla se dožadovat zákusků bušením na skleněné dveře. V tom probouchla sklo a pořezala se na zápěstí,“ nahlásil klient pojišťovny Aegon, jehož dcerka získala cennou životní zkušenost.

Ovšem nejen děti jsou roztržité. Své vyprávěl klient České podnikatelské pojišťovny: „Zakoupil jsem kapry, dal je do vany a odjel do práce. Bohužel jsem před odchodem zapomněl zavřít přívod vody.“ Kapr byl nepochybně rád, že se mu rozšířil životní prostor o koupelnu a přilehlé místnosti. Sousedi ovšem nepochybně nadšení nebyli.

Vánoce dokáží být nejen svátky klidu a pohody, ale dokáží i zahřát. Někdy až příliš. „Od svíček nám vzplál vánoční stromek a ohořely všechny dárky, které ležely pod ním,“ popisoval pojistnou událost klient ČPP.

Domácnost dokáže být i nebezpečným místem, jak dokládá zkušenost klienta pojišťovny Aegon: „Při vylézání z vany jsem uklouznul po mokrém povrchu a narazil jsem rozkrokem na hranu vany, způsobil jsem si pohmoždění varlat a šourku.“ Nebo jak hlásila klientka téže pojišťovny: „Při předvánočním úklidu jsem sundávala květiny z parapetu, mezi fialkami a begoniemi mam i pár darovaných kaktusů i ty jsem položila na podlahu a začla umývat okna. Když jsem seskočila ze židle na zem, tak jsem přímo skočila na ty kaktusy.“ A občas může být viníkem nehody i postarší duch: „Při spánku klientce spadl obraz ze stěny na postel a poranil jí oko.“

Nebezpečí nečíhá pouze na lidi. Svého se mohou dočkat i mobilní telefony. „Na toaletě jsem rozesílala novoroční sms. Při spláchnutí mi upadl telefon do záchodu,“ popisovala klientka ČPP.

Staré české přísloví říká, že pýcha předchází pád. O tom se přesvědčil pojištěný klient Aegonu: „Když jsem odcházel do práce a upravoval se před zrcadlem, tak jsem se chtěl i náležitě ocenit a sám sobě jsem se uklonil. Hlavou jsem narazil prudce do zrcadla ústy a ulomil si kousek zubu a současně se o střepy pořezal na rtu.“

Stala se vám nějaká kuriózní příhoda či pojistná událost? Jak se k ní postavila vaše pojišťovna? Podělte se o své zkušenosti v diskusi či na Facebooku.

Rok se blíží ke svému závěru. Ať byl jakýkoli, přejeme vám, aby ten příští byl lepší – a pokud možno bez pojistných událostí i nepojištěných nehod.

Anketa: Máte pojištěnu vlastní domácnost?

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *