Modrá pyramida se vrhá do hypoték a životního pojištění

Modrá pyramida se vrhá do hypoték a životního pojištění

Monika Hrušová

Zájem o stavební spoření v poslední době klesá. Proto se Modrá pyramida snaží rozšířit nabídku svých produktů a služeb. Nabízí jak životní pojištění, tak i hypotéky.

Stavební spoření kvůli změnám, kterými prošlo, není už tak zajímavé.  Od začátku letošního roku klesly objemy úvěrů o čtvrtinu. Lidé v poslední době raději pro financování svého bydlení volí spíše hypotéky než stavební spoření. Celkové objemy úvěrů ze stavebního spoření se pohybují kolem 22 miliard korun, kdežto u hypoték je to zhruba 56 miliard korun, což je více než dvojnásobek.


Protože stavební spoření skomírá, snaží se stavební spořitelny změnit svou produktovou nabídku a služby. Modrá pyramida se chce stát z experta na stavební spoření a financování bydlení na poskytovatele komplexního finančního poradenství.

Letos stavební spořitelna do své nabídky zařadila investiční životní pojištění s názvem Vital Invest a hypotéky Komerční banky. „V tuto chvíli dokáže finanční poradce Modré pyramidy reagovat na všechny požadavky klientů v oblasti financování bydlení,“ uvádí Hana Vaněčková, tisková mluvčí Modré pyramidy. Na začátku října stavební spořitelna snížila úrokovou sazbu u Hypoúvěru, která je teď od 3,74 procent.

Stavební spořitelna také rozšířila síť Hypocenter s komplexními službami v oblasti nemovitostí. Hypocentra jsou momentálně v Praze, Hradci Králové, Pardubicích, Brně a Českých Budějovicích. Připravuje se Hypocentrum v Plzni. V pilotním projektu jsou tzv. internetové kiosky, které umožňují přístup do internetového bankovnictví mateřské banky.

Videoprůvodce po produktech

Na internetové stránky přibyla možnost spustit si videoprůvodce , kdy si návštěvník může zvolit, zda chce informace získat buď v podobě klasického psaného textu, nebo formou videa. „Klasická textová navigace z webu nezmizela, ale už na domovské stránce má každý možnost přenést se do virtuálního studia videoprůvodce, v němž mladý pár představuje netradiční a zábavnou formou hlavní produktové kategorie odpovídající potřebám klienta,“ doplňuje Vaněčková.

Přes internet je také možné uzavřít „Návrh smlouvy o stavební spoření,“ na jejímž základě zajistí klientovi následný servis konkrétní finanční poradce Modré pyramidy. Například u Hypoteční banky je možné sjednat si hypotéku přes virtuální pobočku.

Akce pro nové i stávající klienty

Spořitelna také zahájila podzimní kampaň založenou na konceptu Moudré spoření s akční nabídkou 2 %+2 % a prémií dva tisíce korun. K běžným dvěma procentům úroku z vkladu Modrá pyramida nabízí další zvýhodnění v podobě dodatečného úroku ve výši dvou procent.

Podmínkou však je založit si stavební spoření u Modré pyramidy do 1. Ledna 2012 s maximální cílovou částkou jeden milion korun a vložit na svůj účet stavebního spoření minimálně 10 tisíc korun pro úrokové zvýhodnění, respektive 20 tisíc korun pro optimální využití úrokového zvýhodnění, finanční prémie, ale i státní podpory. Akce platí jak pro nové, tak i stávající klienty.

Stavební spoření nestačí

Stavební spořitelny budou muset nabízet i jiné finanční produkty. Pro financování bydlení volí stavební spoření čím dál méně lidí. Proto budou stavební spořitelny jen dalším distribučním kanálem finančních produktů mateřských bank.

Modré pyramidě klesly ve srovnání s loňským rokem objemy úvěrů ze stavebního spoření jen o šest procent. Největší meziroční pokles zaznamenala Wüstenrot stavební spořitelna a to meziročně o 62 procent.

Anketa: Spoříte si nyní na stavebním spoření?

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *