Povodně: Jak postupovat v případě pojistné události

Autor: Petr Zámečník

Přehledný postup hlášení pojistné události z pojištění domácnosti a pojištění nemovitosti včetně kontaktních údajů na pojišťovny.

Nezapomeňte nejprve pečlivě zkontrolovat statiku, rozvody energií a kanalizaci. Zlikvidujte vodou kontaminované potraviny, plodiny a uhynulé zvířectvo a dodržujte základní hygienická pravidla. Máte-li studnu, nepijte hned vodu z místních zdrojů. Pokud vám velká voda vezme například platební karty nebo telefon okamžitě vše zablokujte. Více čtěte v našem předchozím článku.

Praktické rady v bodech:

  1. nejdříve učiňte veškerá opatření, aby nedošlo ke vzniku další škody nebo jejímu rozšíření;
  2. proveďte fotodokumentaci stavu nemovitosti i poškozených movitých věcí, některým pojišťovnám stačí doložená fotodokumentace a jiné vyžadují při kontrole mobilním technikem zdokumentování příčiny škody a tedy pokud je to možné ponechte poškozené věci na svém místě;
  3. nahlaste škodní událost (viz Možnosti hlášení pojistné události);
  4. připravte si seznam poškozených věcí a shromážděte potřebné doklady a dokumenty k nim (záruční listy, faktury, apod.);
  5. po ohlášení škodní události budete kontaktováni likvidátorem, který si s Vámi sjedná termín návštěvy, a domluvíte se na dalších krocích.

Náklady, které jsou prokazatelně vynaložené na likvidaci škody, mohou být součástí výplaty pojistného plnění, ukládejte tedy účtenky nebo jejich přehled veďte v evidenci.

Možnosti hlášení pojistné události:

Pojišťovna

on-line formulář

tel. kontakt

další možnosti

ostatní informace

Allianz

formulář

841 170 000 8:00 –22:00

korespondenčně – Allianz pojišťovna, Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8

info

Axa

formulář

292 292 292 (volba č. 5)

osobně na kontaktním místě Axa

info

ČP

formulář

841 114 114 7:00 – 19:00

korespondenčně – Česká pojišťovna a.s., P.O.Box 305, 601 00 Brno

info

ČPP

formulář

841 444 555

osobně na kterékoliv pobočce

info

ČSOB

Klient online

800 100 777

info@csobpoj.cz

info

Generali

formulář

844 188 188 7:00 – 19:00

x

info

Kooperativa

formulář

841 105 105

na libovolném obchodním místě; korespondenčně – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice

info

Uniqa

formulář

800 120 020

hlaseni.PU@uniqa.cz

info

Wüstenrot

x

800 225 555, 257 092111

centrum.skod@wuestenrot.cz

info

Co potřebuji k nahlášení pojistné události:

  • číslo pojistné smlouvy, ze které bude způsobená škoda uplatněna (někdy postačí rodné číslo pojistníka);
  • identifikační údaje pojistníka/pojištěného;
  • datum, čas a místo vzniku škodní události;
  • příčinu a škody (popis škodního děje);
  • rozsah škody (fotodokumentaci a další doklady si pojišťovna vyžádá později nebo po domluvě s likvidátorem) a předpokládanou výši škody.

Zpracovala Monika Palátová

 

 

Anketa: Jste vyplaveni?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *