Trendy ve vysněném bydlení se mění. Zájem je o dvě toalety a obrovský sklep

Monika Hrušová

Loni šly nové i starší byty na dračku. Developeři hlásí rekordní prodeje. Ale lidé mají čím dál vyšší požadavky. Už jim například nestačí jedna koupelna, ale za samozřejmost považují jednu velkou koupelnu a jednu samostatnou toaletu navíc. To se týká i menších bytů.

Současným trendem je požadavek kupujících na dvě toalety v bytě,“ říká Pavel Štáf, šéf a zakladatel firmy pro inspekci nemovitostí Bytecheck. V průzkumu mezi téměř třemi tisíci nových majitelů nemovitostí požadavek na dvě toalety vyjádřilo devět z deseti dotázaných. Kupující požadují většinou jeden záchod spojený s koupelnou pro soukromé účely a druhá toaleta by měla sloužit zejména návštěvám. Oddělené prostory se hodí i ráno, kdy partneři obvykle spěchají do práce. Nezáleží na tom, zda rodina bydlí v menším nebo ve větším bytě. I tak kupující chtějí WC oddělené od koupelny.

Trendy, které popisuje firma Bytecheck jsou skutečně v poslední době viditelné. Z naší zkušenosti se to však týká zejména kategorie mezi 30 – 50 lety věku. Ostatní lidé to řeší minimálně. Druhá toaleta je však často pouze přání s to stejně jako bazén, či terasa. Často se klient při splnění tohoto požadavku rozhodne pro nemovitost, která v mnoha dalších parametrech pokulhává,“ uvedl David Bureš, ze společnosti Realitní vyjednavač.

Problém jsou dispozice

Leckdy nezáleží jen na tom, jak velký byt je, ale také jaké má dispozice. Existují i nabídky, kde na 55 metrech čtverečních, najdete čtyři místnosti. Takový byt se sice může pyšnit kategorií tři nebo dokonce i čtyři plus jedna, ale funkční moc nebude.

Nevhodné dispoziční uspořádání nemovitostí je pro zájemce o byty a domy stále větším problémem,“ zdůrazňuje Pavel Štáf z firmy Bytecheck. „Některé developerské firmy už při stavbě domu dokonce pro kupující připravují i místnosti se sprchou pro mytí kol, kočárků či zablácených psů,“ doplňuje Barbora Hálová, expertka firmy Bytecheck.

Velmi častou výtkou kupujících je špatná dispozice, která je často ze strany developera účelová a nový interiér je tím pak velmi poznamenán. Nedávno jsem zažil projekt, ve kterém jsou dva pokoje tak malé, že se tam skutečně vejde pouze jednolůžková postel a zbývá jeden metr velká mezera ke zdi,“ říká David Bureš.

Máme čím dál tím víc věcí

Vypadá to, že lidé vlastní víc a víc majetku. Jak jinak by se dala vysvětlit touha po větším úložném prostoru. Zájemci o nové bydlení preferují užší chodby a místo toho větší skříně. Dávat věci do sklepa už není trendy.

Důraz na větší úložné prostory klade téměř 90 procent respondentů průzkumu společnosti Bytecheck. Kupující navíc požadují úložné prostory a komory na patře přímo u bytu. Kupujícím ale nestačí vestavěné skříně. Chtějí víc. Přejí si větší sklepy, kočárkárny a kolárny. A sklep už neznamená komůrku dvakrát dva metry. Ideální sklep by měl připomínat spíš garáž, kam se vejde sportovní vybavení i příslušenství na auto, jako je například střešní box.

 

 

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *