Nájmy v luxusních pražských high streets rostou

Bez ohledu na výkyvy trhu se cena nájmů v nejluxusnějších pražských ulicích neustále zvedá. Mezinárodní firmy provozující luxusní značky totiž nemají problém zaplatit za větší a kvalitnější prostory více peněz.

Důkazem je toho značka Burberry. Ta za přízemí rohového domu v Pařížské ulici č.13 byla ochotna zaplatit 23,4 milionu korun. Což je třikrát více než platil předchozí nájemce značka Louis Vuitton, který platil 8 milionů korun ročně.

O nebytové prostory v pražských high streets je obrovský zájem, díky čemuž může docházet u takovýchto výjimečných prostor k velice zajímavému nárůstu nájemného,“ říká radní Prahy 1 Tomáš Macháček, který má pronájmy nemovitostí na starosti. Sám však zmíněný příklad považuje za extrém.

V praze stále chybí luxusní značky jako jsou Armani, Ralph Lauren a Gap. Ti teprve čekají na odpovídající reprezentativní prostory. „Z přibližně sto padesáti luxusních značek je jich nyní v Praze zhruba jen něco přes padesát. Více než polovina těch, které tu nejsou, vnímá Prahu jako jednu ze svých rozšiřovacích priorit,“ říká šéf oddělení maloobchodních pronájmů Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček. Tento tlak tak pomáhá paradoxu, kdy nájmy rostou, i když tržby obchodníků s luxusem trpí odlivem bohaté ruské klientely. Ta lze nahradit totiž velmi těžko.

Zdroj: iDNES.cz

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *