Pojišťovny sčítají škody po Emmě

České pojišťovny jsou zahlceny hlášeními pojistných událostí způsobených víkendovou vichřicí Emma, z nichž některé případy jsou opravdu kuriozní.

České pojišťovny po víkendovém řádění vichřice Emma sčítají způsobené škody. Naštěstí podle prozatimních zjištění se škody nevyšplhají do výše, kterou způsobil v loňském roce orkán Kyril. Nicméně i tak pojišťovny evidují škody za desítky milionů Kč, přičemž objem i počet škod bezpochyby v dalších dnech ještě poroste. Zejména potom o víkendu, kdy majitelé navštíví své rekreační objekty.

Počty hlášených pojistných událostí zveřejnila pojišťovna Kooperativa a Česká pojišťovna.

Pojišťovna Kooperativa mimo jiné zveřejnila zajímavá data z likvidace pojistných událostí motorových vozidel. Pojišťovna dosud eviduje celkem 636 nahlášených pojistných událostí, z toho je škoda 100 klientům likvidována z klasického havarijního pojištění a 536 klientům je škoda likvidována z povinného ručení. Klienti Kooperativy mají totiž v ceně povinného ručení pojištěny také živelné škody způsobené na klientově vozidle.

Tabulka 1: Celkový počet nahlášených pojistných událostí – Pojišťovna Kooperativa

Zasažené území  Počet událostí
Praha 473
Čechy střed 782
Čechy jih 589
Čechy západ 484
Čechy sever 516
Čechy východ 795
Morava jih 777
Morava střed 364
Morava sever 104
4884

Česká pojišťovna po vichřici Emma zveřejnila i některé kuriozní případy. "V jedné obci na Vysočině například odletěl celý krov z rodinného domu na střechu nedaleké stodoly. Stodola chvíli dvojitou pokrývku akceptovala, po několika minutách se však složila jako domeček z karet," uvedl tiskový mluvčí ČP Václav Bálek 

Tabulka 2: Celkový počet nahlášených pojistných událostí – Česká pojišťovna 

Zasažené území Nahlášené pojistné události
Karlovarský kraj 194
Ústecký kraj 520
Liberecký kraj 387
Královehradecký kraj 967
Pardubický kraj 912
Moravskoslezský kraj 276
Olomoucký kraj 351
Zlínský kraj 296
Jihomoravský kraj 1995
Vysočina 640
Jihočeský kraj 1452
Plzeňský kraj 493
Středočeský kraj 1966
Praha 765
11214

Pojišťovny mají v současnosti v terénu všechny své pracovníky zabývající se likvidací pojistných událostí, nicméně vzhledem k rozsahu škod zůstává část případů zatím nedošetřená. Pojišťovny proto apelují na své klienty, aby nejprve zdokumentovali současný stav a rozsah poškození (především fotograficky – digitálním aparátem je dnes vybaven každý lepší mobilní telefon), přičemž by se měli snažit předejít dalším škodám. Až po dostatečném zdokumentování situace mohou klienti začít s úklidem, případně opravami.

Zdroj: Investujeme.cz

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *