„Za poklesem počtu nemovitostí v nabídce realitních kanceláří a developerů stojí výrazné oživení poptávky zejména po bytech. Vzhledem k této skutečnosti klesla nabídka nemovitostí o více než 30 procent oproti loňskému roku,“ popisuje Jan Štěp z portálu Realitymix.cz.
Jedním ze způsobů jak nalákat nové klienty je takzvaný „home staging“. Trik spočívá v tom, že před nafocením samotné nemovitosti a jejím zařazením do nabídky pošle realitní kancelář na místo designéry, kteří interiér upraví tak, aby byl pro potenciální kupce co nejatraktivnější.
Dalším hitem pro klienty jsou interaktivní nabízených nemovitostí. „Pomalu se prosazuje například videoprezentace natočená dronem z ptačí perspektivy. Na druhou stranu sebelepší prezentace nikdy nenahradí osobní návštěvu daného místa a osobní kontakt s makléřem,“ popisuje mluvčí společnosti Re/Max Tomáš Hejda.
S rekordně nízkými úrokovými sazbami se množí i podvodníci, kteří oproti záloze byt nabízejí k prodeji, ale poté se nikdy neozvou zpět. „V poslední době se množí podvody s pronájmy. Podvodník vystupuje jako majitel bytu a snaží se z potenciálních zájemců vymámit kauci nebo zálohu na pronájem,“ popisuje Vladimír Zuzák z Maxima Reality.
Zdroj : iHned.cz