SOS: Nenaleťte klamavé reklamě pojišťoven

Některé pojišťovny se při inzerování svých finančních produktů podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) zřejmě dopouštěly klamavé reklamy.

Na poradny SOS se obracejí nespokojení klienti pojišťoven, kteří si stěžují na velmi malé výnosy z vložených peněz, ačkoliv pojišťovny ve své reklamě původně slibovaly vysoké zhodnocení.

"Reklama, která byla uváděna v denním tisku, reklamních materiálech pojišťoven či obchodními zástupci, slibovala velice zajímavé zhodnocení vložených peněz. Nechyběly grafy a čísla, které ilustrovaly budoucí zajímavé výnosy takových finančních produktů. Bohužel realita výnosů po uběhnutí doby trvání smlouvy byla v hrubém nepoměru s očekáváním klientů, kteří podlehli při uzavírání smluv intenzivní reklamě na tyto produkty," řekl novinářům Martin Reisinger z SOS.

Lidé podle něj na základě této reklamy pojišťoven očekávali výnosy v desítkách tisíc korun, skutečné zhodnocení ale činilo pouze několik desítek korun. Pojišťovny se tak podle Reisingera mohly při lákání nových klientů dopustit klamavé reklamy.

Například Pavel Pospíšil se cítí poškozený reklamou České pojišťovny, u které uzavřel životní pojistku na pět let s cílovou částkou 100.000 korun při vkladu 80.000 korun.

"Uzavřel jsem ji v roce 2000 na základě reklamy České pojišťovny, která v ní uváděla vysoké výnosy z předchozích let. Zapomněla samozřejmě uvést, zda se takové výnosy dají očekávat i v dalších letech," řekl novinářům Pospíšil.

Dodal, že v roce 2001 mu Česká pojišťovna oznámila, že jeho výnosy činí 31 korun a v následujících letech byly nulové. "Ještě v roce 2001, kdy jsem dostal připsáno 31 korun, tak Česká pojišťovna ve své reklamě uváděla ty vynikající výsledky a vysoké výnosy. Podle mého soudu jde vyloženě o klamavou reklamu," uvedl Pospíšil.

Zdroj: Investujeme.cz

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *