EUR 25.265

USD 23.672

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.265

USD 23.672

Text: Martin Fojtík

24. 04. 2014

2 komentáře

Nízké úrokové sazby hypoték – nejlepší reklama pro realitní byznys?

 


 

Z pohledu realitní kanceláře mohou být úrokové sazby rozhodujícím faktorem pouze v krátkodobém horizontu. Realitní trh se ale v první řadě neřídí pravidlem makroekonomický, ale spíše aktuální potřebou nebo sociální situací v jednotlivých regionech Česka. Nicméně platí a je jedno v jaké době, že lidé potřebují někde bydlet. Pro někoho je výhodnější vlastní bydlení financované hypotékou pro jiného zase bydlení nájemní. A tak se prodávat bude stále. Jen to někdy bude s větší námahou. V období, kdy trh není tolik pružný a je citlivý na jakoukoliv negativní zprávu, to klade mnohem větší nároky na profesní odbornost realitních makléřů a realitních společností.

V momentě, kdy neprodává každé realitní „prase“ by měla být snaha každého realitního makléře o sebevzdělávání větší. Jeho rozhledy by se měly zvětšovat a realitní kanceláře by měly dbát na kvalitnější a propracovanější systém školení pro své lidi. Jen tak lze s grácií překonávat těžší období, ale hlavně poskytnou prodávajícím a kupujícím kvalitní servis založený na relevantních znalostech a datech. Odborně poradit s cenou nemovitosti nebo způsobu marketingu v daném regionu. Více než kdy jindy v těchto obdobích funguje reklama na doporučení, kdy pozitivní zpětná vazba na makléře nebo realitku může být rozhodujícím faktorem mezi úspěšným a neúspěšným obchodníkem.

Klienti, kteří v období vrcholu realitní amplitudy prodávají svou nemovitost, by měli zpozornit snad více než kdy jindy. Každý den vznikají nové realitní subjekty garážového typu. Bez jasné historie, velmi často s mizernou odborností a nejasným zázemím. Když je období žně, vždy se chce přiživit někdo, kdo by rád z momentální situace vytěžil maximum možného. Pak nastávají nepříjemné situace, kdy klient odchází od jedné realitky k druhé, je naštvaný nebo podrážděny a není jednoduché mu vysvětlit, že všichni nejsou stejní. Každý, kdo se rozhodne pro spolupráci s realitní společností, by měl v první řadě důkladně znát její historii, prověřit si zázemí a promluvit si s makléřem, kde si vyjasní svá očekávání ohledně služeb, způsobu prodeje a očekávání.

Následně se v klidu může rozhodnout, s kterou společností bude spolupracovat. Velmi často slýchám zaklínadlo exkluzivní nebo výhradní spolupráce s realitní společností. Nebudu opakovat snad všechny výhody takové spolupráce, ale ukážu to na jednoduchém příkladu. Představme si, že prodáváme své auto a chceme jej dát na výkup nebo prodej do autobazaru. Co uděláte? Navštívíte jich několik, vyslechnete si jejich nabídky na výkup, pročtete, popřípadě pouvažujete o využití dalších nabízených služeb jako je výkup na protiúčet nebo sleva z koupě jiného vozu a vyberete autobazar, který nakonec exkluzivně vaše auto vykoupí nebo prodá. Nebudete ho dělit na kousky nebo kola od auta prodávat jinde a karoserii zase jinde. Úplně stejné je to v realitách. Porovnejte nabídky, vyslechněte si makléře, prověřte si způsob prodeje a pak se rozhodněte. Určitě je to lepší, než když se vaše nemovitost prodává v deseti různých realitkách za deset různých cen a s deseti různými zástupci.

Když se vrátím k nadpisu tohoto článku, je nízká úroková sazba nejlepší reklamou pro realitní kanceláře? Pro ty, kteří nevidí za roh určitě ano. Pro ty, jež pracují na kvalitě svých služeb, školí makléře tak, aby byli pro prodávající i kupující průvodcem a dokázali vybalancovat velmi často byrokraticky komplikované obchody, je to velký červený vykřičník, aby se nenechali ukolébat krátkodobou vidinou svých zisků a ještě lépe pracovali na svých službách pro klienty a obchodní partnery. Výkyvy trhu jsou obvyklou součástí každého obchodu, jen je otázka jak moc je vaše realitní kancelář citlivá na takové informace a jak s nimi dokáže naložit. A nakonec platí, že nejlepší reklamou realitního byznysu jsou stejně zase lidé, kteří jsou v terénu. Ne značka realitní kanceláře nebo způsob polepení aut. Je to každý jednotlivý realitní makléř, který je pro své klienty partnerem a dokáže pomáhat a chovat se férově.

Kdo je Martin Fojtík:
Provozní a marketingový ředitel společnosti Fincentrum Reality s.r.o. Čtyři roky pracoval jako ředitel významné pražské realitní společnosti se zaměřením na zahraniční klientelu žijící v Praze a okolí. Strávil také téměř čtyři roky ve společnosti Seznam.cz v divizi Sreality.cz, kde se zabýval obchodem na poli internetové reklamy a produktovém vývoji portálu Sreality.cz.

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje


Související články

V Praze výrazně rostou prodeje nových bytů, ale už i ceny

Prodeje nových bytů v Praze v letošním roce výrazně rostou, developeři za první čtvrtletí prodali celkem 1520 nových bytů. To je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku takřka trojnásobek. První čtvrtletí loňského roku však bylo z pohledu prodejů nejhorší v historii monitoringu trhu, tedy za poslední dvě desetiletí.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

22. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Robert

    24 dubna, 2014

    Naprostý souhlas. Díky za článek

    Odpovědět

  • Petr Novak

    16 listopadu, 2019

    Já sem zase slyšel že je dobrá reklama přes tyhle weby http://seoprofy.cz zabivaji se právě seo marketingem a ten je k tomu určený pro zviditelnění na internetu. Ale jinak máte pravdu čím menší úroky na hypotéku tím více lidí si bere hypotéky a nebo třeba i půjčky.

    Odpovědět