Špatně informovaných vlastníků ale ubývá a prostor pro spekulace se zmenšuje. V letošním roce se tak korespondenční masáž vlastníků přesunula až na ty nejdrobnější a spekulativní kupující se snaží vydolovat, co se dá. I tak je však zřejmé, že najít vlastníka ochotného prodat půdu výrazně pod cenou je čím dál těžší.
A tak přichází nová taktika jak na vlastníky. Někteří spekulanti zakládají a snaží se zviditelnit realitní weby zaměřené na zemědělskou půdu – s důvěryhodnou tváří, s údajnou historií, údajnými zkušenostmi a s deklarovanou snahou pomoci vlastníkům dobře prodat. Skutečný cíl je však stále stejný – podchytit prodávající vlastníky a odkoupit pozemky za co nejnižší cenu.
Za poslední tři roky vzniklo téměř 20 nových internetových stránek se zaměřením na zemědělskou půdu. Pro běžného vlastníka je skutečně velmi těžké se v množství informací a dezinformací orientovat.
Jak při prodeji nenaletět? Neřídit se jen reklamou nebo lákavou prezentací na internetu, nespoléhat pouze na informace od zájemců. Nabídky na koupi půdy důkladně zvažovat a především porovnávat co nejvíce různých nabídek získaných např. prostřednictvím inzerce. Ta trocha času navíc se bohatě vyplatí.
Tisková zpráva: Farmy.cz
REKLAMA