Fincentrum Media s. r. o.
Investujeme.cz Investujeme.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

compare_and_calc.jpg db-hypoindexu.jpg
 
Děkujeme našim partnerům:
Výhodné hypotéky od Hypoteční banky
Výhodné hypotéky od Hypoteční banky

 


Státní podpora bydlení se státu vyplatí

Autor: Petr Zámečník | 30.06.2011 00:00 | Kategorie: Státní podpora
Stát podporuje kdeco: Chudé, nezaměstnané, střední třídu, umění, bydlení... A poslední jmenované se státu dokonce vrátí. Jaká podpora bydlení je pro stát nejefektivnější? A je státní podpora skutečně výdělečnou?

Státní podpora bydlení se státu vyplatí >> sdílejte na sociálních sítích

 
 
Titulek: Je mi smutno
Od: Honza
Datum: 02.07.2011 17:27
 

Je mi smutno z toho všeho přerozdělování :-( A je mi smutno z toho, jak celá ta dotační mašinérie deformuje myšlení a podporuje nezdravé ekonomické uvažování. Slyšel jsem nahlas uvažovat jednu známou, která dělá ředitelku v neziskovce, takto: "Ten a ten uřad vypisuje granty, o co bych mohla požádat, abych měla šanci, že mi to dají?" :( Jiný příklad: na našem obecním úřadě se válí několik nevyužitých laptopů, protože v nějakém grantu, který dostali, byla na výpočetní techniku docela štědrá kolonka :(

Titulek: Studie nestudie
Od: Pavel Filip
Datum: 30.06.2011 12:26
 

Připomíná mi to Čínu a její dálnice odnikud nikam. Nebo hladovou zeď. Cpát takhle peníze do stavebnictví je zase jen státní podpora jednoho vybraného odvětví. Proč nepodporovat hodináře, skláře, překladatele, novináře? Dávno se ví, že subvence jsou společensky neefektivní a víc škodí, než by pomáhaly. Radil bych škrtnout kompletně všechny státní podpory na bydlení (kromě přídavku na bydlení pro vyloženě nízkopříjmovou skupinu obyvatel), včetně stavebního spoření. Kéž bych se dočkal volebního programu, který by mi v tomhle vyhověl. Včetně toho stavebka.

Titulek: RE: Studie nestudie
Od: tom
Datum: 30.06.2011 17:07
 

Tak tak. Taky bych dal prednost statu, kterej si bude hledet svyho a nebude rozdavat, co nema. Podporovat se maj ti, kteri by jinak sklouzli do naprosty mizerie. Kdyz se davaj pujceny penize na tisic ruznejch veci, podle momentalni nalady, tak to neni zadna podpora, to jenom stat prerozdeluje majetek, kterej ve skutecnosti ani nevlastni. Je to jak ve fotbale. Nejlepsi rozhodci je ten, kteryho si za celej zapas ani nevsimnete. A takhle by se mel chovat i stat.

Titulek: RE: RE: Studie nestudie
Od: Radek
Datum: 01.07.2011 09:31
 

Souhlas. Jenže je tu potíž demokracie, která velmi často sklouzává k lúzokracii...

Titulek: RE: RE: RE: Studie nestudie
Od: tom
Datum: 01.07.2011 11:05
 

hmm, jenze s tim se tezko neco nadela. Pokud velka vetsina lidi (sam par takovejch znam) neni ochotna zapojit mozek a vyvynout trochu usili, aby si spocitali, co je nejvyhodnejsi pro ne samotny, kdyz se treba rozhodujou nad hypotekou, tak tezko muze nekdo chtit, aby zacali premejslet a pocitat, kdyz politici zacnou slibovat. Oni by se pekne zdesili, az by zjistili, ze na vsech tech "socialnich podporach" pro chudy nakonec nejvic prodelaj ti chudi, zatimco takovej banker si mne ruce, protoze cim vetsi statni dluh, tim vyssi urok na statnich dluhopisech. Takze za tech par korunek, ktery si normalni clovicek ulozi do banky na cca 0-2% urok, nakoupi dluhopisy na 5% urok, kterej je pak zase placenej z dani toho normalniho clovicka... tomu se pak rika "easy money" a to jsou pak premie... no nic, odbiham od tematu. Jenom jsem si potreboval trochu ulevit. ;-)

Titulek: RE: RE: RE: RE: Studie nestudie
Od: Radek
Datum: 01.07.2011 15:50
 

Naprosto chápu :-).

Titulek: RE: Studie nestudie
Od: Radek
Datum: 30.06.2011 14:41
 

Jsem pro. Téměř to hlásala před volbama TOP 09, ale po volbách musela ustupovat silnějším stranám. Hold cena za demokracii.

Titulek: Kravina
Od: Michal Plzeň
Datum: 30.06.2011 10:44
 

Boze to je zase clanek. Ach jo, ja sem fakt uz snad prestanu chodit. Hned v uvodu napisete: "Studie nutně vychází z předpokladu, že bez státní podpory by se daný projekt neuskutečnil - a tudíž by stát nezískal žádný výnos z daní. To je pochopitelně nerealistický předpoklad, neboť část staveb a oprav by nepochybně proběhla bez ohledu na finanční účast státu.\" Pak uz ten clanek vpodstate nemusel pokracovat, pac jeho zbytek tenhle argument naprosto ignoruje. Naprosto nejefektivnejsi by totiz vychazela nasledujici imaginarni podpora: Dam korunu na kazdej projekt vystavby prumyslove zony. Pak budu tvrdit ze bez me koruny by se zadna prumyslova zona nepostavila a ze mych 50korun zpusobilo priliv X miliard do rozpoctu. Navic kdyz nedam penize na dotovanou vec (dejme tomu zatepleni baraku), tak je s velkou pravdepodobnosti utratim casem jinde (treba koupim nove auto) a z toho si stat taky nejakou kacku trhne. A taky kdyz zateplim dum, tak usetrim za energie, ale stat dostane min penez na DPH prave na tech energiich. Ja samozrejme ty usetrene penize investuju jinde a z toho stat penize zase bude mit. Je to proste trochu komplikovanejsi vime?

Titulek: RE: Kravina
Od: tom
Datum: 30.06.2011 11:43
 

Naprostej souhlas. Tenhle clanek je dobrej tak k tomu, aby lidi vedeli, ze stat utraci penize za studie, kdy i sam jejich autor v podstate diplomaticky napise, ze jsou uplne k nicemu... ...je to jako kdyz si budu chtit koupit novej pocitac, tak zadam nejaky agenture, aby mi udelala studii, ze se mi to vyplati a poplacala me po zadech, jakej je to skvelej napad. Studie samozrejme bude vychazet z toho, ze se ze me diky ty koupi stane pocitacovej expert a vsechno se mi bohate vrati. Ze na nem chci ve skutecnosti jenom parit hry, to studie velkoryse opomene. A ja pak pujdu do obchodu s vedomim, ze jdu vlastne udelat nejlepsi investici mojeho zivota. ;-)

Titulek: chacha
Od: stát podporuje střední třídu
Datum: 30.06.2011 08:06
 

...málem jsem se polil kafem :D

Připojte váš komentář!

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Státní podpora

Petr Zámečník | 23.05.2012 00:00 Chcete podporu bydlení od státu? Nechte se vyplavit!

Stát má jako jednu ze svých priorit podporu bydlení. A jak ji prosazuje? V současné době je aktivních několik programu Státního fondu rozvoje bydlení. Pro občany jsou dosažitelné ale jen dva ze zdrojů fondu. A oba jen po povodních. Nadále sice ještě probíhá program Zelená úsporám, ale… Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Bukač | 11.04.2012 00:00 Státní podpora: solidní nejistota

Státní podporu lze získat ke stavebnímu spoření, penzijnímu připojištění a ve formě daňových výhod i k některým typům životního pojištění. Málokterý zájemce o tyto produkty si ale uvědomuje, že podmínkou jejího získání bývá dlouhodobý závazek spoření bez záruky přetrvání aktuálně platných výhod. Budoucí existence státní podpory totiž není garantována.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 19.03.2012 00:00 Rodiny s dětmi stát podporuje stále méně

Bydlení stát podporuje bez ohledu na to, zda v domácnosti žijí děti, či nikoli. Naopak. Podíl rodin s dětmi, jimž stát přispívá na bydlení, klesá. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 16.03.2012 00:00 Kolik kdo čerpá sociálních dávek na bydlení

Stát se o své občany stará. Občas až příliš. V souvislosti s bydlením rozdává dvě hlavní sociální dávky: příspěvek na bydlení a doplatek na bydlení. Kolik na dávky vydává? A kdo jich inkasuje nejvíce? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 04.01.2012 00:00 Příspěvek na bydlení od 1. 1. 2012 vzrostl: Až o 1 525 Kč!

Finanční krize dohnala snad všechny sociální dávky. S jedinou výjimkou: Příspěvek na bydlení vzrostl od 1. ledna 2012 až o 11 %. V jaké výši a za jakých okolností máte nárok na zvýšení dávky od státu? A kdo na zvýšení příspěvku nemá nárok vůbec? Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 15.01.2012 14:36

Další články »

Krátké zprávy z Státní podpora

21.05.2012 15:22 Stavební spoření je stále v kurzu

I přes snížení státní podpory mají lidé stále zájem o stavební spoření a počet nových smluv roste. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

27.04.2012 15:08 O příspěvek na bydlení mohou někteří lidé přijít

Od roku 2013 by mělo se mělo ušetřit osm set milionů korun ročně tím, že se zruší jedna z dávek v hmotné nouzi – doplatku na bydlení. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.04.2012 14:14 Vláda schválila změny ve stavebním spoření

Vláda dnes schválila novelu zákona o stavebním spoření, který od roku 2015 umožní produkt prodávat i v klasických bankách. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

21.02.2012 09:26 Podpora bývania: Byty sú drahé, platy nízke, Slovákom musí pomáhať štát

Píšeme na Investujeme.sk: Nízke platy a nepomerne drahšie nehnuteľnosti spôsobujú, že vlastné bývanie je pre mnohé skupiny nedostupné a alternatíva v podobe nájomných bytov neexistuje. To je hlavný dôvod, prečo by sa štát nemal vzdávať podpory bývania, zhodli sa účastníci odbornej konferencie, ktorú zorganizoval Inštitút hospodárskej politiky. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

03.01.2012 14:40 MMR podpoří výstavbu nájemních bytů pro seniory 410 mil. Kč

Ministerstvo pro místní rozvoj v letošním roce uvolní na podporu výstavby nájemního bydlení pro seniory 410 mil. Kč. „Věřím tomu, že bude-li zájem vyšší, tak se domluvíme s ministerstvem financí, že bychom uvolnili více peněz,“ uvedl ministr Miroslav Kalous v rozhovoru pro E15. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou fixaci úrokových sazeb hypoték upřednostňujete?

Variabilní sazby. (49)
 
Jednoletou. (7)
 
Tříletou. (21)
 
Pětiletou. (96)
 
Delší. (10)
 
Jinou. (9)
 Celkem hlasovalo 192 čtenářů