AXA Bank začíná nabízet hypotéky

16.07.2012 06:07 Tisková zpráva: GOLEM FINANCE

Od začátku letošní roku na trh hypoték vstoupily již tři nové banky. K Equa Bank a Fio bance se v minulém týdnu připojila AXA Bank, která zatím své hypotéky nabízí pouze v Praze a Středních Čechách, nicméně do konce roku plánuje hypoteční úvěry rozšířit do zbývajících regionů České republiky a zvažuje i prodej prostřednictvím externích distribučních kanálů.

AXA Bank nyní nabízí svým klientům hypotéky do 85 procent zástavní hodnoty nemovitosti (LTV) se splatností od 5 do 30 let a fixací úrokové sazby na 3, 5 a 10 let. Zajímavostí a zároveň konkurenční výhodou AXA Bank, na kterou se bude snažit nalákat nové klienty, je nulový poplatek za správu úvěrového účtu. Odpuštění tohoto poplatku však banka podmiňuje sjednáním úvěrového pojištění a pojištění nemovitosti a domácnosti.

Na trhu hypoték není toto provazování produktů ničím novým, nicméně AXA Bank je v tomto směru výjimečná ze dvou důvodů. Jednak je to na trhu ojediněle těsné propojení s AXA pojišťovnou, což může do budoucna generovat synergický efekt a jednak tím, že banka svou aktuální nabídkou útočí na 150korunový poplatek za správu úvěrového účtu. Nulový poplatek za tuto službu má ve svém sazebníku nyní u standardních produktů pouze mBank a Fio banka.

Sílící konkurence mění trh

Rostoucí počet poskytovatelů hypoték a trend prodeje přes cenu vytváří tlak na ziskové marže bank a tlačí dolů příjmy z poplatků. Úrokové sazby jsou nyní na historických minimech, poplatek za vyřízení úvěru díky nekončícím poplatkovým prázdninám byl velmi výrazně redukován a u některých bank prakticky přestal existovat. Banky usilující o větší tržní podíl dál hledají způsob, jak na svou nabídku upozornit a dosud téměř nedotknutelný poplatek za správu úvěrového účtu se ocitá v centru jejich pozornosti.

Lze proto předpokládat, že některé banky budou hledat cesty, jak svou nabídku inovovat a ztráty příjmů kompenzovat. A jednou z cest, kterou se bude podle našeho názoru trh hypoték vyvíjet v následujících letech, je ještě intenzivnější provazování produktů v rámci finanční skupiny a generování zisků na doplňkových produktech.
Z pohledu klientů bude důležité, porovnat si jednotlivé varianty, jejich nákladovost a posoudit skutečný přínos nabízených doplňků. Výrazně tímto vzroste na významu transparentnost, průhlednost nabídky a schopnost vysvětlit přidanou hodnotu pro klienta, což otevře další prostor pro kvalifikované poradenství v oblasti financování bydlení.  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *