Bouřky zničily domy, zahrady i auta. Jak postupovat při hlášení škod?

27.05.2016 11:05 Tisková zpráva: Slavia pojišťovna

„Slavia pojišťovně se průběžně hlásí klienti, kteří byli poškozeni nedávnými bouřkami. Většina škod je hrazena z pojištění domácnosti a nemovitosti, jedná se zejména o poškozené fasády a střechy domů, vyplavené sklepy, škody v domácnostech způsobené ucpanou kanalizací a také zničené zahrady, například rozbité skleníky a další zahradní vybavení,“ říká Jan Vlček, obchodní ředitel Slavia pojišťovny. Další skupinu škod tvoří poškozené automobily, v tomto případě je plnění hrazeno z havarijního pojištění, případně připojištění k povinnému ručení majitele vozu. Nahlášené škody se zatím pohybují v řádech stovek tisíc korun.  

Jan Vlček radí klientům, kteří uplatňují škody, aby se co nejdříve obrátili na svou pojišťovnu a škody nahlásili buď telefonicky, nebo e-mailem. Operátoři jim také poradí s dalším postupem. Vždy se vyplatí škody zdokumentovat. Stačí, když vše nafotíte na mobilní telefon. Připravte si také soupis poškozených věcí, případně příslušných dokladů, např. účtů či záručních listů.     

Pokud bouřky nebo krupobití způsobí škody na automobilech, majitelé vozů by si měli ověřit, zda mají uzavřené havarijní pojištění, které chrání jejich vůz proti poškození přírodními živly. U některých pojišťoven je možné živelná nebezpečí připojistit také v rámci povinného ručení. Po nahlášení škody bude nutné, aby poničený automobil zkontroloval technik pojišťovny nebo partnerského autoservisu. „Opravu automobilu si pak zajistí majitel vozu a pojišťovna mu následně proplatí náklady nebo je automobil opraven v partnerském servisu na náklady pojišťovny. Při konečném vyúčtování je třeba brát v úvahu také výši spoluúčasti,“ vysvětluje Jan Vlček ze Slavia pojišťovny.        

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *