ČESKÁ POJIŠŤOVNA NAVÝŠILA ODHAD ŠKOD NA DVOJNÁSOBEK, POSKYTLA HUMANITÁRNÍ POMOC I PŘÍSPĚVEK RODINÁM OBĚTÍ ZÁPLAV

26.06.2009 07:06 Tisková zpráva: Česká pojišťovna

Ve spolupráci s mezinárodní humanitární organizací ADRA, místními koordinátory pomoci a starosty se do obcí na Novojičínsku doručí celkem 5 tun materiálu potřebného k likvidaci následků škod.  Kromě toho se rozhodla rodinám obětí povodní z tohoto regionu věnovat 30 000 Kč na úhradu nutných nákladů buď v souvislosti s kalamitou nebo tíživou rodinnou situací.

„Do obcí rozvážíme hlavně desinfekční prostředky a úklidové pomůcky, ale také čerpadla, vysokotlaké čističe, toaletní potřeby nebo deky. Snad touto rychlou pomocí dokážeme alespoň trochu zmírnit dopady kalamitních událostí nejen na naše klienty, ale všechny postižené obyvatele,“ pevně doufá Pavel Řehák, náměstek
pro služby klientům České pojišťovny.

V současné době Klientský servis České pojišťovny přijal již více než 1800 hlášení z celé republiky. Nejvíce postiženým regionem je Moravskoslezský kraj s více než tisícovkou škod, z toho 900 jich je jen z okresu Nový Jičín, dále Olomoucký kraj – 350 škod hlásí klienti z Přerovska a Zlínský kraj se 180 škodami ze Vsetínska. Kalamity jsou patrné v obcích Životice, Mořkov, Kunín, Jeseník a Bernatice, kde došlo k zaplavení soukromých domů a dalších budov, okolních pozemků, stejně jako k částečným sesuvům půdy, poškozením komunikací, mostů a rozvodných zařízení. Hlášeny jsou také škody ze zemědělského pojištění na plodinách i uhynulých hospodářských zvířatech. Také občané hlásí definitivní ztráty domácích zvířat, nejčastěji jsou to psi, slepice, králíci, husy, kozy a prasata. Tyto újmy mohou jejich majitelé uplatnit z pojištění domácnosti.

Téměř stovku hlášení registruje Česká pojišťovna také z Jihočeského kraje, nejvíce z Českobudějovicka –
32 a Českokrumlovska 26. Odhadovaný počet škod za celou republiku vzrostl již na 5000 s pojistným plněním ve výši 150 milionů korun.

Již dnes pracují v terénu desítky likvidátorů a mobilních techniků ČP a stejně tak tomu bude i víkendu. Od pondělka pak bude jejich kapacita ještě o 50 % navýšena o kolegy z nepostižených regionů. V sobotu i v neděli  bude od 7 do 19 hodin v provozu také linka Klientského servisu České pojišťovny 841 114 114, na kterou mohou klienti hlásit své škody, nebo získat radu, jak mají dále postupovat, aby likvidace jejich škody proběhla rychle a bez zbytečných komplikací. Tyto rady, stejně jako formulář na seznam poškozených nebo zničených věcí je k dispozici také na internetových stránkách www.ceskapojistovna.cz