Česká pojišťovna po prvním týdnu kalamity z povodní a záplav zpřesnila odhad počtu škod 12 tisíc a navýšila objem předpokládaného plnění na 570 milionů korun

15.08.2010 10:08 Tisková zpráva: Česká pojišťovna

V současné době registruje Česká pojišťovna ze záplav a povodní z uplynulého víkendu téměř 4000 pojistných událostí.

Mezi nejvíce postižené okresy patří Liberec – 1480 škod, Česká Lípa – 660, Děčín – 645, Chrudim – 180, Ústí nad Labem – 120 a Litoměřice – 90. Na třetí příčku se za Liberecký a Ústecký kraj dostal kraj Středočeský, který ze svých okresů nasbíral více než 300 škod. Protože se po prohlídkách přímo u klientů ukazuje, že škody jsou rozsáhlejší, než se původně předpokládalo, došlo k navýšení očekávaného plnění zhruba o 200 milionů korun. I toto číslo se však v průběhu příštího týdne s ohledem na další registrace škod občanů, ale zejména výrobních podniků a zemědělců, může ještě změnit.  

Před mnoha zaměstnanci České pojišťovny je pracovní víkend. V provozu bude linka Klientského servisu ČP, která bude po oba dny přijímat hlášení a poskytovat rady od 7 do 19 hodin. Přednostně budou odbavovány škody z kalamit, klienti, kteří je budou hlásit, mohou využít přímé telefonní brány.

V terénu budou jak místní mobilní technici, tak i kolegové z jiných krajů na prohlídkách již registrovaných škod. Po dobré zkušenosti z května na Moravě se k nim připojí dobrovolníci z jiných úseků a pracovníci obchodní služby. Ti budou obcházet i ostatní klienty, kteří sice mají podle databáze movitý majetek nebo objekty u ČP pojištěny, ale svoji škodu ještě z nejrůznějších důvodů nenahlásili. Dobrovolníci pomohou s registrací a poradí, jak vyplnit formuláře.  Do nejvíce postižených okresů se znovu vydají také pracovnice mobilních přepážek – v týdnu rozvezly formuláře na seznamy poškozených věcí, o víkendu je od klientů vyplněné vyzvednou a předají likvidaci.

Nadace České pojišťovny také zorganizovala povodňovou charitativní sbírku, které se může zúčastnit každý zaměstnanec či obchodní zástupce České pojišťovny a firma sama pak vybranou částku zdvojnásobí, stejně jako tomu bylo při kalamitách i v minulých letech. Zapojili se do ní také  pojišťovací poradci, kteří nakoupili dezinfekční a úklidové prostředky a osobně je distribuují povodněmi postiženým lidem.