Česká pojišťovna přidala k pojištění v KOSTCE domácí asistenci

04.12.2008 01:12 Tisková zpráva:

Balíček majetkového a odpovědnostního pojištění České pojišťovny známý pod názvem pojištění v KOSTCE, doplňuje od zítřka zcela nová služba – pojištění technické a právní asistence pod názvem Asistence pro dům a byt. A může se majitelům rodinných domů nebo bytů hodit nejen na Mikuláše.

 „Pokud se majitel domu nebo bytu ocitne v nouzi, ať už tím, že si zablokuje dveře, v třeskutých mrazech mu vypoví službu kotel anebo se doma dostane do jiné svízelné situace, která potřebuje okamžité řešení, ale vlastními silami si s ní neporadí, může zavolat asistenční službu. Ta funguje 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu a poskytuje asistence nejen technické. Zavolat mohou klienti i v případech, kdy budou mít například spotřebitelské spory týkající se vybavení domácnosti, spory o náhradu škody, dědické, nájemní a podnájemní problémy, nebo spory se sousedy či dodavateli služeb,“ představuje nový doplněk pojištění Jan Šepek, ředitel odboru produktového managementu neživotního pojištění České pojišťovny.

Nejčastějšími případy je dle asistenční služby zpřístupnění bytu, často se na asistenci obracejí také klienti při úniku plynu, závadách elektrických zásuvek, kotlů nebo topných těles, ucpaných odpadech… Právě z loňského Mikuláše eviduje Česká pojišťovna škodu, kterou ze strachu způsobil sedmiletý chlapec. Chtěl se schovat před čerty v komoře naproti bytu, jenže zabouchl za sebou dveře ve chvíli, kdy maminka šla vynést odpadky do popelnice a nevzala si s sebou klíče. Přitom na sporáku se vařily brambory a stůl zdobil adventní věnec se zapálenou svíčkou. Mikulášský večer strávili oba na chodbě čekáním na zámečníky a s obavami z možného požáru. „Velký oheň sice nevzplál, ale i tak jsme zaplatili malbu v kuchyni, opravu ohořelé části kuchyňské linky a znehodnocené potraviny, k jejichž poškození došlo poté, co se od rozžhaveného kastrolu vznítila opodál zavěšená utěrka. Naštěstí zámečník zasáhl právě ve chvíli, kdy plameny vyšlehly a oheň byl uhašen dřív, než mohl napáchat rozsáhlejší škody. Dnes bychom uhradili i výjezd řemeslníka a zabouchnuté dveře, jejichž otevření přišlo na 1500 Kč,“ vzpomíná na loňský případ ze spisů České pojišťovny vedoucí týmu majetkové likvidace Dagmar Petrášová. 

Pojištění asistence poskytuje Česká pojišťovna v součinnosti se svým asistenčním partnerem ve dvou  variantách  – standard a nadstandard a je možné je „přibalit“ k pojištění staveb, domácnosti, nebo bytu. Bude-li mít klient v rámci pojištění v KOSTCE sjednáno více pojištění, což je zcela běžné, má pojištění asistence ve standardní variantě s limitem dva tisíce korun zcela zdarma. Za korunu denně může mít pak asistenci v nadstandardním rozsahu s  limitem 10 000 Kč.

Kdo sháněl v poslední době řemeslníky, tak ví, že to není vůbec snadné. Ve spolupráci s asistenčním partnerem jsme schopni urgentně zajistit pro naše pojištěné služby odborných řemeslnických profesí bez nutnosti finanční úhrady, a to do limitu uvedeného ve smlouvě. Přesáhne-li škoda tento limit, je o tom majitel domu nebo bytu včas informován ještě před zahájením prací. Pokud by pak nebyl s průběhem asistenčního zásahu  spokojen, může mu i v tomto případě pomoci pojišťovna auditem provedených prací,“ doplňuje ředitel Šepek.

Služeb odborných řemeslnických profesí mohou klienti využít i v případech jakýchkoliv vlastních oprav nebo rekonstrukcí prováděných v místě  pojištění. Na tyto práce se sice již asistence nevztahuje a klient si je zaplatí sám, ale bude mít jistotu, že mu do jeho bytu přijde prověřená firma s kvalitními odborníky.