Chalupáři už hotovost nepotřebují

14.07.2011 12:07 Tisková zpráva: Poštovní spořitelna

 

Typicky český způsob chataření a chalupaření se začal rozvíjet na konci 50. a začátkem 60. let, kdy celková atmosféra v zemi přiměla lidi z města odjet vydechnout si do přírody. Také proto většina Čechů vlastní chalupu či chatu v odlehlejších místech. Tím však často naráží na problém malých obcí a vesnic: Nemají zde k dispozici bankomaty, natož pobočku své banky… Proto, když se rozhodnou strávit na svých chatách a chalupách delší dobu, si vybírají z účtu větší hotovost, aby mohli nakupovat nebo uhradit případné větší výdaje spojené třeba s nejrůznějšími typy oprav.

„Tím ale jednak riskují možnost odcizení peněz v případě vloupání do jejich rekreačního objektu, jednak vynakládají nadbytečné výdaje ve chvíli, kdy si hotovost musejí zajet vybrat do nejbližšího většího města,“ upozorňuje Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny. Podobné postupy, přestože velmi rozšířené, jsou tedy zbytečné a neekonomické.

Hotovost

Místo ukrývání většího množství peněz před zloději nebo cestováním za bankomatem mohou chataři a chalupáři využít služby CashBack, tedy výběru hotovosti na pokladnách řetězců COOP, Albert a v síti čerpacích stanic EuroOil. „Využití této služby je pro klienty Poštovní spořitelny a ČSOB zcela bez poplatků. Podmínkou je nákup zboží v minimální hodnotě 300 Kč a platba kartou na pokladně obchodníka. Výběr hotovosti je možný až do výše 1 500 korun v rámci jedné transakce,“ upřesňuje Milan Jursík.

Zájem o tuto službu setrvale roste. Meziročně transakce za roky 2009 a 2010 vzrostly o 276 %. Celkově si pak klienti ČSOB a Poštovní spořitelny vybrali v roce 2010 na pokladnách v obchodech hotovost ve výši bezmála 200 milionů korun.

Obsluha účtu

V případě potřeby zadání platby, ověření účtu či potřeby jakékoliv další operace opět není nutné jezdit na pobočku. K těmto operacím lze využít buď telefonní bankovnictví, nebo v případě místa s GSM pokrytím a připojením k internetu samozřejmě mobilní a internetové bankovnictví. „Kromě možnosti přístupu k účtu 24 hodin denně jsou zde i finanční výhody. Veškeré transakce provedené prostřednictvím telefonního a internetového bankovnictví jsou levnější než stejné transakce provedené na přepážce,“ vysvětluje Milan Jursík. 

Dostupnost

Na rozdíl od konkurence nejsou klienti Poštovní spořitelny v případě nutnosti omezeni počtem poboček. Díky spojení s Českou poštou mají po celé republice k dispozici 3300 míst, kde mohou své finanční potřeby řešit.

Tisková zpráva Poštovní spořitelny