Neděle 30. dubna. Svátek má Blahoslav.

Chraňte svoji identitu před úvěrovými podvody, nyní on-line

12.02.2016 12:02 Tisková zpráva:

Využití služby „Hlídám si, kolik mám“ je vhodné také pro lidi, kteří své závazky běžně platí včas. „Do problémů se totiž člověk nemusí dostat vlastní vinou. V praxi se setkáváme s případy, kdy se lidé dostali do dluhů, aniž by o tom věděli. Jde například o situace, kdy jsou ručiteli a dlužník bez jejich vědomí přestane úvěr splácet. Problémové mohou být také společné hypotéky u rozvedených manželů,“ upozorňuje Romana Knyblová, projektová manažerka společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která službu provozuje. „Časté jsou bohužel i pokusy o úvěrové podvody na základě odcizených či ztracených dokladů. Z aktuálně zveřejněných statistik Policie ČR totiž vyplývá, že věřitelé policii v roce 2015 oznámili téměř 1 300 případů označených jako úvěrový podvod a podvod platební kartou v celkovém objemu škody ve výši 58 621 000 Kč,“ doplňuje Romana Knyblová.

V praxi se také stává, že lidé zapomenou na drobné neuhrazené závazky při změně banky či u plateb kreditní kartou. „Aktuální přehledy o tom, jak si stojíme v úvěrových registrech, mohou přitom pomoci předejít mnoha nedorozuměním. Jde především o méně viditelné závazky, např. z kontokorentních účtů a kreditních karet nebo z poplatků za nepoužívané služby. Pravidelné úvěrové zprávy také zvyšují pozornost dlužníka k vlastním finančním závazkům, ať již je splácí nebo ne. Dobrý přehled o vlastních financích je základem správného vedení osobního a domácího rozpočtu,“ uvedl ředitel Poradny při finanční tísni, o.p.s. David Šmejkal.

Bankovní a Nebankovní registr klientských informací se v letošním roce staly partnerem kampaně Evropské komise zaměřené na práva spotřebitelů v oblasti úvěrů (více o kampani na http://ec.europa.eu/spotrebitelsky-uver). Oba zmíněné registry se tak rozhodly podporovat lepší přístup občanů k informacím o jejich právech a povinnostech. Spuštění služby „Hlídám si, kolik mám“ je jedním z  kroků k naplnění tohoto partnerství. „Vítáme iniciativy, které přispějí k větší ochraně spotřebitelů. Pro ty, kteří se rozhodnou si vzít úvěr, je větší transparentnost a osvěta v této oblasti vždy přínosem,“ uvedla k tomu Karolína Kottová, mluvčí Zastoupení Evropské komise v ČR.

Služba je placená a stejně jako úvěrová zpráva je poskytována oběma úvěrovými registry samostatně. Roční aktivace služby je pro Bankovní registr zpoplatněná částkou 250 Kč a stejný poplatek je účtován i v případě aktivace služby v rámci Nebankovního registru klientských informací.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *