Elektronické dražby mírní emoce a zjednodušují strategii přihazování – komentář společnosti Eurodražby.cz

11.04.2016 11:04 Tisková zpráva:

Hezké podlahy, stylový nábytek, vinařský sklípek nebo moderní kuchyň sice mohou oslnit, zaujmout a získat si pozornost, ale často se jedná o snahu odvést pozornost a zvýšit cenu. Mějte proto vždy na paměti, že skutečná hodnota nemovitosti záleží na celkové stavbě a kvalitě základních věcí. Je potřeba se vždy podívat hlouběji na důležité věci, které nejsou vidět na první pohled, na historii, na půdorys a podrobně si projít všechny podklady.

Ale nejhorší, co lze při koupi nového domova udělat, je podlehnout emocím a nechat rozhodovat srdce, ne rozum. Dříve byla situace ještě vypjatější, protože cestovat na dražbu, strávit na ní celý den a pak ještě sledovat, jak vítězí někdo jiný, mohlo být frustrující.

Elektronické dražby přinesly větší komfort a odbouraly právě tu nejvíce stresující část, kterou je pro mnohé osobní účast na dražbě. Eliminovala se tak i jedna z fází, kde kupující mohli v důsledku emocí nejčastěji udělat nerozvážné rozhodnutí, ať už jde o nepřihození nebo naopak o zbytečné přihození. Neuvážená rozhodnutí nejčastěji dělají kupci, pro které se jedná o první nemovitost,“ říká Radim Hasman, člen představenstva společnosti Eurodražby.cz, prvního dražebníka elektronických dražeb v České republice a lídra v oblasti nedobrovolných dražeb.

Koupě nemovitosti je zkrátka emocionální zážitek, protože je to asi největší investice, kterou většina lidí ve svém životě udělá. Ale emoce jsou nedílnou součástí velkého nákupu a lze jejich dopad minimalizovat tím, že si člověk uvědomí jejich vliv. Ale stejně je těžké udržet chladnou hlavu, když cítíte, že vysněnou nemovitost můžete ztratit. Základem je proto dobře si stanovit svou hranici a mít přehled o základních strategiích a principech v oblasti přihazování. Když začnou zájemci přihazovat už jen menší částky, může to být znamení, že se blíží ke hranici svého rozpočtu. Takže pokračovat ve větších příhozech je může definitivně odradit.

Pokud jde o přihazování, obecně lze definovat 4 základní archetypy osobností:

  • Soutěžící: Nezáleží na tom, zda dům opravdu chce nebo ne, prostě nechce, abyste ho vyhráli vy. Je to pro něj otázka hrdosti a ega, protože nabízíte proti němu.
  • Snílek: Jakmile vejde do domu, ihned si představí budoucnost a svůj imaginární svět, často se jedná především o ženy. Snílek si zamiluje životní styl a nechá se zlákat výzdobou a krásou.
  • Puberťák: Chce vše hned a teď. Nepřemýšlí dopředu, nezvažuje možná úskalí a dlouhodobé dopady, jen chce nemovitost rychle koupit. Nemá také realistickou představu o ceně nebo stavu nemovitosti.
  • Narcista: Považuje se za nejdůležitějšího člověka v dražbě, který by měl získat dům za lepší cenu než kdokoli jiný, protože je podle něj pro dům zkrátka ten pravý.

Elektronické dražby mírní všechny tyto psychologické hry, abyste například nevzdali své šance, když na dražbu uvidíte někoho přijet v luxusním voze. A mějte také na paměti, že každý může zkoušet taktizovat, měnit svou strategii a snažit se zmást ostatní zájemce. I pokud máte dojem, že někdo reaguje a přihazuje bez přemýšlení, tak se nenechte zmást, zpomalte a zkuste si představit, jaký může mít záměr. Je to taktická bitva. Dobře se připravte, zmapujte si okolí a nemovitost a vyhodnoťte si, jakou reálnou cenu pro vás nemovitost má, protože skutečně vyhrajete jen tehdy, když nemovitost získáte za rozumnou cenu,“ dodává Hasman.

Tisková zpráva: Eurodražby.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *