Informace klientům postiženým povodní

25.06.2009 03:06 Tisková zpráva: Kooperativa pojišťovna

Mezi nejpostiženější oblasti zatím patří Moravskoslezský kraj, zejména oblast Novojičínska. Nejčastějším typem škody je vytopená budova či sklep a celá situace je komplikována poškozením plynové a elektrické infrastruktury. „Posílili jsme počet likvidátorů i operátorů v call centru a jsme připraveni do postižených oblastí ještě dnes vyslat pracovníky likvidační služby. Prioritou je pro nás rychlé vyřízení maxima pojistných událostí,“ zdůraznil člen představenstva Kooperativy Konštantín Alexejenko.

Kooperativa pro usnadnění vyřízení škodní události doporučuje následující postup:

– zabraňte zvětšování rozsahu škody,

– nahlaste škodní událost na bezplatnou telefonní linku 800 105 105

– pořiďte fotodokumentaci škody,

– vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí,

– je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.),

– zasažené věci nepodléhající zkáze ponechejte pro prohlídku pracovníkem pojišťovny,

– poškozené zaplavené věci vysušte, elektrické spotřebiče nezapínejte a zabezpečte

posouzení odbornou opravnou.

U podnikatelů je navíc potřeba pojišťovně předat:

– Účetní evidenci zasažených věcí – inventární soupisy s vyznačením zasažených věcí, cenami, stářím a odhadem poškození,

– účetní stavy majetku (zásob, movitého a nemovitého majetku), z doby bezprostředně před vznikem škody.

Pracovníci Kooperativy dohodnou s klienty termín prohlídky respektive další postup. Zajištěním uvedených kroků přispějete k urychlenému a bezproblémovému vyřízení Vaší škodní události.