Jak zvýšit šanci na prodej nemovitosti? Využijte home staging, radí Realitní společnost České spořitelny

07.05.2014 01:05 Tisková zpráva: Realitní společnost České spořitelny

–     Home staging = profesionální příprava interiéru nemovitosti před prodejem a její prezentace na realitním trhu

–     Tato v Česku relativně nová metoda je řadou let prověřená v zahraničí, vznikla v USA 

–     Pomůže najít kupujícího v kratší době a získat více peněz z prodeje

–     Službu lze využít nejen při prodeji a pronájmu domů a bytů, ale i komerčních prostor

Každý prodávající si přeje svůj byt či dům prodat co možná nejdříve a za co nejvýhodnější cenu. Vzhledem k široké nabídce nemovitostí na realitním trhu to ale vůbec není snadné. „Kromě profesionálních služeb prověřené realitní kanceláře radíme využít i metodu zvanou home staging, kdy si designér prohlédne prodávanou nemovitost a dá svá doporučení na vylepšení. Poradí, jak stávající vybavení naaranžovat tak, 

aby zvýraznilo dobré stránky nemovitosti a interiér působil na zájemce co nejlepším dojmem a oslovil jich co nejvíce. Úpravy pak může provést designér nebo sám majitel na základě jeho rad. Cílem home stagingu je pomoci prodat co nejrychleji a za nejvyšší možnou cenu,“ říká Martin Němeček, předseda představenstva Realitní společnosti České spořitelny (RSČS). Je dokázáno, že zařízené nemovitosti se prodávají snadněji než ty zcela prázdné. Proto home staging často využívají i developeři v případě vzorových bytů. Tuto službu je možné použít také pro prezentaci restaurací, kaváren, úřadů, wellness center apod. 

 

„Prodej nemovitosti v České republice trvá průměrně asi 4 až 6 měsíců. Podle statistik se v zahraničí při prodeji nemovitosti upravené metodou home staging cena nemovitosti zvyšuje až o 6,9 % a prodejní doba se zkracuje téměř o pětinu. To je pro klienty pádný a přesvědčivý argument,“ uvádí Milan Vrbík, ředitel brněnské franšízové pobočky RSČS/Finezza reality, která tuto službu nabízí. V České republice patří home staging stále k novým oborům, ovšem v zahraničí funguje již několik let. Jeho vznik sahá už do poloviny 70. let minulého století, kdy se poprvé objevil ve Spojených státech amerických, odkud se postupně rozšířil dále do Evropy.

 

Návrh na vylepšení interiéru provádí profesionální designér, tzv. home stager. Ve velké míře k tomu využívá především vybavení, které se v dané domácnosti nachází. Nenutí prodávajícího investovat do složitých rekonstrukcí, nákupu nového nábytku, nové výmalby apod. Pouze naaranžuje daný prostor tak, aby co nejvíce vyniknul a zdůraznil jeho funkčnost. V upraveném interiéru by se neměl promítat vkus současného majitele, ale na druhou stranu by neměl působit neosobně, sterilně a studeně. Základem je samozřejmě důkladný úklid i s umytím oken a naleštěním nábytku v celém bytě. V konečné úpravě by měl prostor působit vzdušněji a prosvětleněji. Toho se docílí i správnou kombinací barev, vhodné jsou neutrální a pastelové tóny. Barevně je dobré sladit nábytek, stěny a podlahu s interiérovými doplňky jakou jsou závěsy, ubrusy či povlečení. „Pro home staging je klíčové uspořádání nábytku a nastavení osvětlení. Velice příjemně v interiéru působí také například živé květiny, knihy, zrcadla, koberce, záclony, ale i žaluzie. Důležitý je i čerstvý vzduch a decentní vůně. Nemovitost po zásahu profesionála ukazuje skutečnost takovou, jaká by mohla být,“ vysvětluje Milan Vrbík.

 

Na počátku designér klienta požádá o amatérské fotografie jeho nemovitosti, aby si udělal lepší představu. Na home staging většinou stačí dvě hodiny konzultací a pár hodin úprav. V průběhu schůzky se zjistí možnosti nemovitosti, designér sjednotí s majitelem priority a následně mu dá doporučení, co je potřeba kde změnit a vylepšit. „Pokud si majitel nebude chtít vše podle rad dělat sám, pustíme se do úprav jednotlivých místností. Prodávajícímu průběžně sdělujeme, co bude mít největší efekt a nejlépe zapůsobí na zájemce o koupi. Takto upravený interiér se nakonec profesionálně nafotí a fotografie poslouží pro prezentaci nemovitosti na realitním trhu. Zároveň je důležité, aby majitel toto vylepšení zachoval i v době osobních prohlídek zájemců. Lidé se při koupi hodně rozhodují podle svého pocitu, jak se jim byt nebo dům líbí. A když na ně dobře zapůsobí, šance na prodej se zvyšuje,“ doplňuje Martin Vrbík a dodává na závěr: „Šaty nedělají jen člověka, ale také prodávají nemovitost.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *