Kupující nových bytů by v rezidenčních

22.07.2015 01:07 Tisková zpráva: CENTRAL GROUP

Moderní rezidenční areály s občanskou vybaveností v podobě obchodů, restaurací nebo reprezentativních nerušících služeb v parterech bytových domů. Tak zní preference většiny kupujících nových bytů, kteří se zúčastnili ankety největšího rezidenčního developera CENTRAL GROUP zaměřené na občanskou vybavenost nových projektů. 

Na otázky formou elektronického formuláře odpovědělo celkem 517 respondentů z náhodně vybraného vzorku více než 5000 klientů, kteří u CENTRAL GROUP v minulosti zakoupili alespoň jeden nový byt. Z odpovědí je patrné, že obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby, které nebudou rušit jejich klidné bydlení. Více než 57 % respondentů na přímou otázku odpovědělo, že by ve svém bytovém areálu uvítali zřízení komerčních prostorů pro obchody a služby. 

„Osobně mě tento výsledek vůbec nepřekvapuje. Již dříve jsme v našich velkých bytových projektech automaticky počítali i s komerčními prostory vhodně doplňujícími občanskou vybavenost lokality. Ale myslím, že nyní půjde o stále častější praxi,“ říká Dušan Kunovský, předseda představenstva CENTRAL GROUP a dodává: „Po mnoha letech vývoje by se již čeští developeři měli postupně vracet k tradičním hodnotám architektury a plánování městských celků. Tedy ke kombinaci bydlení, nákupů, služeb, gastronomie a relaxace na jednom místě. Jen tak lze rezidenční projekty oživit, zlidštit a zbavit je stigmatu pouhých nocleháren.“

Přes 60 % těch, kteří by si obchodní prostory v bytovém areálu přáli, by pak podle průzkumu dalo přednost spíše menším komerčním jednotkám přímo v přízemí bytových domů než větším obchodním prostorám v samostatném objektu v rámci areálu. Z hlediska preferovaného využití pak jednoznačně vedou obchody s potravinami a smíšeným zbožím, restaurační provozy a prostory pro relaxaci typu kaváren nebo cukráren. Naopak fast food nebo obchodně zábavní-centrum si v bezprostřední blízkosti svého bydliště přeje jen málokdo.

„I tyto preference jsou logické – kupující nových bytů dnes čím dál tím častěji žádají bydlení v komplexní lokalitě, sice v klidném prostředí, ale s prostory v parterech, které dávají místu život, základní občanskou vybavenost a umožňují setkávání rezidentů. Velký hypermarket nebo nákupní centrum by jen stáhly dopravu z okolí, o to obyvatelé nestojí,“ myslí si Dušan Kunovský.

Prakticky ve všech svých nově připravovaných bytových areálech již CENTRAL GROUP sází na kombinovanou funkci bydlení, obchodu a reprezentativních nerušících služeb. Aktuálně nabízí komerční prostory k prodeji nebo k dlouhodobému pronájmu v lokalitách Žižkova, Zahradního Města, Břevnova nebo Holešovic a ve většině nově připravovaných projektů chystá další.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *