Obchod ING Retail vzrostl o 34 % a slouží nyní více než milionu klientů

14.08.2008 01:08 Tisková zpráva:

Praha (13. srpna 2008) – Retailová část společnosti ING (zahrnující životní pojišťovnu, penzijní fond, spořící účet, podílové fondy a zdravotní pojišťovnu) zaznamenala v první polovině roku 2008 růst většiny hlavních ekonomických ukazatelů. Meziroční výsledky ING Retail vykazují nejvýznamnější nárůst u aktiv ve správě o 34 % a počtu klientů o 17 %.

Množství klientů společnosti vzrostlo o 17 % a jejich celkový počet překročil magickou hranici jednoho milionu.   „Nárůst počtu klientů není jen dobrým hospodářským ukazatelem. Signalizuje, že klienti si uvědomují kvalitu produktů ING a toho si velmi ceníme,“ řekla Alexis George, generální ředitelka ING Retail ČR/SR. „Pololetní hospodářské výsledky jen potvrzují vzestupnou důvěru spotřebitelů v ING,“ dodala. ING se ke konci června 2008 mohla pochlubit 1 066 235 klienty.

Hlavní objem uskutečněných obchodů připadá na ING Životní pojišťovnu. Na trhu životního pojištění tak ING drží s podílem 15,4 % kvalitní druhé místo (pro porovnání na konci prvního pololetí 2007 byl podíl na trhu 11,4 %).

Také hodnota aktiv ve správě významně vzrostla na více než 91 miliard Kč a pokračuje tak v trendu z předchozího roku.

Čistý zisk společnosti meziročně klesl o necelou třetinu (na 364 milionů Kč). „Propad zisku je způsoben celosvětovou úvěrovou krizí. Vzhledem k nárůstu o 35 % v předchozím roce mě to však výrazně neznepokojuje,“ řekla George. „Růst aktiv ve správě i počtů klientů jasně signalizuje, že ING se vyvíjí zdravě,“ dodala.

Celkové výsledky retailové části ING

 

K 30. 6. 2007

K 30. 6. 2008

meziroční změna

Aktiva ve správě

(v tisících CZK)

67 861 585

91 059 916

34 %

Počet klientů

907 866

1 066 235

17 %

Čistý zisk

(v tisících CZK)

509 003

364 282

– 28 %