Pivovar v ústeckolabském Krásném Březně změní vlastníka i způsob využití

23.02.2016 09:02 Tisková zpráva:

Obchodní či administrativní centrum, umělecké prostory či bytový dům. V to vše se v Česku proměnily bývalé pivovary. Podobná proměna čeká pravděpodobně i tříhektarový areál historického pivovaru v Ústí nad Labem – Krásném Březně s osmi budovami.  Prodává jej pivovarnický koncern Heineken. Výběrové řízení na koupi bývalého pivovaru vyhlásil v těchto dnech Naxos, jedna z největších realitních a dražebních společností v Česku. Heineken si ji vybral mimo jiné i proto,  že má s podobnými prodeji zkušenosti. Doporučená kupní cena areálu je 20 milionů korun. První kolo výběrového řízení, během něhož mohou zájemci podávat přihlášky,  se uzavírá 13. dubna.    

Obdobným způsobem, kdy se počítalo s jinými využitím areálu, než bylo to původní, jsme již prodávali několik velkých komerčních nemovitostí,“ říká Martin Stibor z Naxosu, který má prodej na starosti. „Například bývalý areál cihelen Wienerberger začal po svém zpeněžení sloužit jako fotovoltaická elektrárna. Jednotlivé provozy textilky Triola se zase využily pro výrobu montovaných rodinných domků. A nyní aktuálně prodáváme také Automatické mlýny Pardubice.  Vždycky se snažíme představit si možné varianty, jak mohou objekt využít noví vlastníci. Propojujeme při těchto prodejích jak poradenství, tak vlastní zpeněžení,“ dodává.     

Sklady, obchody ale i komunitní centrum…

Revitalizace někdejšího pivovaru v Krásném Březně po jeho prodeji by podle Martina Stibora znamenala přínos pro okolí a také nová pracovní místa v Ústí nad Labem. „K jeho velkým výhodám patří i to, že je napojený vlečkou na železniční koridor Ústí nad Labem – Děčín a dále do Hamburku.  Areál nabízí široké spektrum využití – mimo jiné to může být skladování třeba ovoce a zeleniny s minimálními náklady na chlazení. Sloužit může také jako překladiště kontejnerů, jako obchodní či administrativní centrum, ale také by tu byla možná bytová výstavba. A atmosféra ojedinělé sladovny, staré varny a ležáckých sklepů zase vybízí ke zbudování komunitního centra,“ uvádí.  

Šlechtický pivovar v Krásném Březně byl postaven v roce 1642. Na začátku 20. století tamní sládci vařili celkem 16 značek piva. V roce 2011 přesunul majitel pivovaru, koncern Heineken, výrobu do nedalekého Velkého Března. 

Zdroj: Tisková zpráva Naxos

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *