Pražské hotely dosáhly v zákaznických recenzích nejlepšího výsledku v celé Evropě

21.07.2016 01:07 Tisková zpráva:

Na základě analýzy 4,7 milionu hodnocení více než 4600 hotelů po celé Evropě studie zjistila, že v roce 2015 byly téměř dvě třetiny zákaznických recenzí evropských hotelů pozitivní a že u hotelů s větším počtem hvězdiček je zároveň kladné hodnocení pravděpodobnější (u pětihvězdičkových hotelů činil podíl pozitivních recenzí 80 %, u hotelů čtyřhvězdičkových 70 %).

Nejoblíbenějšími destinacemi Evropy jsou v případě pracovních cest Spojené království a Německo, u cest soukromých pak Francie a Španělsko. Na tyto čtyři země připadlo dohromady 71 % všech hodnocení, zatímco na Českou republiku jen 1 %. Počet recenzí jako takový však podle všeho nemá vliv na podíl pozitivních hodnocení – v případě Francie totiž tento ukazatel činil jen 55 % a jednalo se o vůbec nejhorší výsledek, zatímco Španělsko, další člen velké čtyřky, se díky 68 % pozitivních recenzí umístilo nad celoevropským průměrem. 

Srovnání jednotlivých měst pak ukazuje, že Praha se díky výsledku 75 % pozitivních recenzí umístila na samém vrcholu žebříčku, což odpovídá i celonárodnímu průměru. Spolu s Lisabonem a Moskvou pak Praha získala nejvyšší hodnocení v kategoriích „lokalita“ a „čistota“.

Praha zaznamenala výrazný nárůst počtu hotelových recenzí. Za poslední dva roky stoupl tento ukazatel u jednotlivých hotelů v průměru o 81 %,“ konstatoval ředitel Colliers International pro Českou republiku Omar Sattar. „V polovině recenzí byly pražské hotely hodnoceny pěti hvězdičkami, čtyři hvězdičky pak získaly ve 37 % všech případů. Pro jiný výsledek – tedy jednu až tři hvězdičky – se hoteloví hosté rozhodli jen u 13 % recenzí.

Dobré výsledky si mnoho měst připsalo v recenzích pětihvězdičkových hotelů, u nichž se podíl pozitivních hodnocení pohyboval nad průměrem 80 %. Zato u čtyřhvězdičkových hotelů hodnocení značně fluktuovala a mnoho destinací potřebuje na úrovni hotelů této kategorie dále zapracovat.

Dirk Bakker, ředitel divize EMEA Hotels společnosti Colliers International, v souvislosti s výsledky studie uvedl: „Význam internetu v dnešním světě neustále roste a hoteliéři musí zpětnou vazbu svých zákazníků brát vážněji než kdy dřív. Zatímco v minulosti provozovatelům hotelů poskytujících nekvalitní služby obvykle hrozila jen ústně se šířící kritika, dnes musí počítat s tím, že zákazníci se o své zkušenosti podělí na některém z řady internetových portálů jako Tripadvisor nebo Booking.com. Důsledkům nekvalitních služeb se tak dnes hoteliéři již nevyhnou. Hosté mohou ve svých recenzích obšírně popsat, co se jim na pobytu líbilo i nelíbilo, a tato hodnocení začala hrát velmi podstatnou roli při rozhodování zákazníků a výběru ubytování.

Maarten Plesman, viceprezident společnosti Revinate pro oblast Evropy, Blízkého Východu a Afriky, vysvětluje: „Colliers International v této souvislosti vychází z celosvětových statistik, které ukazují, že hned 93 % lidí mířících na cesty při výběru ubytování bere v potaz online recenze. Hotely po celém světě vnímají Revinate jako důvěryhodného partnera pro budování svého dobrého jména v online prostředí, mimo jiné i proto, že se můžeme opřít o obrovské množství dat o výsledcích hotelů v otázkách zákaznické spokojenosti. Vydáním této zprávy chceme hoteliérům nabídnout srovnání, jak si stojí ve srovnání s konkurencí na svém trhu i v rámci celé Evropy.

Tisková zpráva Colliers International

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *