Průzkum: nejlepší služby u hypoték poskytuje Raiffeisenbank

03.10.2011 12:10 Tisková zpráva: Raiffeisenbank

Raiffeisenbank se v průzkumu společnosti Market Vision stala bankou s nejlepšími službami v oblasti hypoték. Její celkový výsledek hodnocený indexem kvality obsluhy dosáhl 84%, zatímco průměrný výsledek českého hypotečního trhu dosáhl 72%. Na druhém místě skončila Hypoteční banka (80%), mírně nad průměrnou hodnotou trhu skončily shodně mBank, UniCredit a Česká spořitelna. Ostatní banky byly hodnoceny pod úrovní průměru trhu.

Jednotlivé návštěvy byly hodnoceny na základě ukazatele „Index kvality obsluhy“. Index odráží hodnocení 46 klíčových otázek souvisejících s prodejem hypotečních úvěrů a klade největší důraz na úroveň prodejních dovedností, komunikačních schopností a produktových znalostí poradců na pobočkách. Výsledky bankéřů Raiffeisenbank v těchto oblastech byly ve srovnání s konkurencí a průměrem trhu výrazně lepší, a banka díky tomu v letošní studii dosáhla nejlepšího výsledku na trhu,“ uvedl projektový manažer Market Vision Martin Snížek.

Pracovníci Raiffeisenbank byli nejlépe hodnoceni v kvalitě obsluhy a v komunikačních i prodejních dovednostech poradců. Jako nadprůměrná byla banka hodnocena i v ostatních sledovaných parametrech.

Market Vision výsledky stanovila na základě 104 „mystery shoppingů“ provedených v červnu v 10 vybraných bankách. Profilový klient žádal o úvěr ve výši 1,5 milionu korun žádal o hypotéku splatnou za 25 let s tříletou fixací úrokové sazby. Průzkum se zaměřil na kvalitu internetových stránek, kvalitu informací poskytnutých na infolince, exteriér i interiér poboček a především na vlastní jednání se zástupcem banky. „Pokud se klient bude zajímat o hypoteční úvěr, dostane se mu pobočkách Raiffeisenbank, podle výsledků naší studie, lepšího přístupu bankéřů, než u konkurence,“ dodal Martin Snížek.

Raiffeisenbank přitom byla nejlépe hodnocenou bankou právě v oblasti komunikačních i prodejních dovedností poradců. Ze 104 navštívených poboček bank jich 10 připadlo na Raiffeisenbank, dvě z nich (Brno – Česká a Plzeň – Americká) se staly jedinými ze 104 poboček v ČR, které získaly 100% hodnocení.

Na Raiffeisenbank testující oceňovali především rozsáhlé produktové znalosti, srozumitelné vysvětlení celého postupu sjednávání hypotéky, detaily o jednotlivých produktech či následnou nabídkou řešení.

S výjimkou hodnocení komunikačních schopností poradců a exteriéru a interiéru poboček byly v rámci jednotlivých sledovaných oblastí zaznamenány velmi výrazné tržní rozdíly. Vůbec největší vykázala oblast produktových znalosti poradců, kde rozdíl mezi nejlépe hodnocenými poradci Raiffeisenbank a nejhůře hodnocenými zástupci nejmenované banky představoval 50 procentních bodů.

Raiffeisenbank se v České republice zaměřuje především na prémiové klienty, kterým chce nabídnout právě kvalitní poradenství a služby. O tomto přístupu svědčí i několik komentářů testujících:

„Vzhled banky je reprezentativní, jednání s klienty je vstřícné a milé. Profesionální nabídka byla doplněna vhodnými argumenty a milým vystupováním.

Naprosto profesionální přístup celé banky od zavolání na call centrum, přes prezentaci webových stránek. Vše bylo profesionální. Velmi spokojena jsem byla s jednací místností, kde měl klient pocit naprostého soukromí. Dostala jsem i naprosto vyčerpávající informace, rozšířila jsem si svůj obzor na půdě hypoték. Obdržela jsem i materiály k ostatním produktům.“

Raiffeisenbank od 3. října v rámci tzv. hypodnů snižuje úrokové sazby hypotečních úvěrů. Pro hypotéky s minimálně tříletou fixací klesá sazba o 0,3 procentního bodu, standardní hypotéku na bydlení od Raiffeisenbank tak lze nyní získat od 3,29 procenta.

Banka zároveň klientům nově nabízí možnost sjednat plovoucí úrokovou sazbu navázanou na vývoj jednoměsíční sazby PRIBOR. I k této sazbě lze navíc rovněž v kampani získat slevu 0,3 %, aktuální nejnižší sazba pro plovoucí hypotéku by tak dosahovala 2,66%.