Průzkum trhu FINEP: výhled do zeleně má pro klienty hodnotu 100 000 korun

14.06.2010 10:06 Tisková zpráva: FINEP HOLDING

Pro mladé do 36 let je při výběru bydlení překvapivě důležitá citová vazba k lokalitám. „Zjistili jsme, že u mladých lidí se mísí vztah k lokalitě s požadavkem na dostatek zeleně a sportovního vyžití. Ze všech věkových skupin jsou nejochotnější dojíždět do práce delší dobu z okrajových částí Prahy. Hraniční čas je 50 minut,“ říká Michal Kocián, předseda představenstva FINEP Holding.

Výrazně vyšší požadavky mají zákazníci do 50 let. Byt pro ně není jen střechou nad hlavou, ale také zhodnocující se investicí. Neváhají připlatit za luxusnější bydlení v blízkosti MHD, s dobrým napojením nočních spojů. V jejich výběru se objevují lokality, jejichž hlavní devizou je blízkost metra. Jedná se o lidi v produktivním věku, kteří jsou ochotni a schopni investovat značný kapitál. „Zatímco pro mladé je cena klíčová, zákazníci středního věku si ochotně připlatí 100 000 korun za výhled do zeleně. Důležitou roli pro ně hraje čas, proto hledají bydlení vzdálené od centra města maximálně 20 minut, ideálně u metra,“ sděluje Michal Kocián.

Nejkonzervativnější přístup k výběru lokalit zastávají lidé nad 50 let. Nejraději mají lokality s kvalitní občanskou vybaveností, jako je pošta, obchody a lékař. Mezi oblíbené lokality patří Strašnice či Hostivař. U starších zákazníků hrají velkou roli jejich zvyky a věk, neradi přistupují k velkým změnám. Mají jasnou představu o svých potřebách a neváhají za jejich naplnění zaplatit. „U mužů nad 50 let je překvapivě stále častěji spouštěcím impulsem ke koupi bytu rozvod. Pro rozvedené muže je často na prvním místě cena a z ostatních nároků jsou ochotni slevit,“ říká Michal Kocián a dodává: „Závěry z průzkumu nám pomohly ještě lépe zacílit naší nabídku. I v praxi se nám potvrdilo, že projekty jako Nová Harfa ve Vysočanech, Prosek či Malý háj ve Štěrboholech jsou zajímavé pro mladší věkovou kategorii a projekty jako Císařka či Britská čtvrť v lokalitě Západního Města jsou atraktivní pro střední generaci.“