V rezidenčních projektech lidem chybí menší obchody, restaurace a služby pro domácnost

11.04.2016 11:04 Tisková zpráva: CENTRAL GROUP

Supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by lidé rádi měli v nejbližším okolí svého bydliště. V moderních rezidenčních projektech chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Nelákají je ale velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním. Chtějí prostě mít ideálně přímo v domě malý obchod, kde si mohou nakoupit vše potřebné, nebo slušnou kavárnu k posezení s přáteli. Vyplývá to z ankety mezi zájemci o nové bydlení, kterou pravidelně dělá největší rezidenční developer Central Group. 

Na otázky odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 505 respondentů, zájemců o nové byty Central Group. Z odpovědí je patrné, že obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby. Central Group podobný průzkum pořádá pravidelně a z výsledků je také jasně zřejmé, že poptávka po doplnění rezidenčních projektů komerčními prostory se zvyšuje. Zatímco loni na dotaz, zda by ve svém bytovém domě uvítali prostory pro obchody a služby, odpovědělo kladně 57 procent, letos již to bylo 59 procent z dotázaných klientů.

Central Group se dlouhodobě snaží v projektech, kde vidí komerční potenciál, budovat a nabízet prostory pro obchody a služby. Chceme tak směřovat k modernímu pojetí rozvoje území, které má ideálně nabízet kombinovanou funkci pro bydlení i služby na jednom místě tak, jak jsme na to zvyklí z velkých měst západní Evropy,“ řekl šéf Central Group Dušan Kunovský. 

P řes 60 procent těch, kteří by si obchodní prostory v bytovém areálu přáli, by pak podle průzkumu dalo přednost spíše menším komerčním jednotkám přímo v přízemí bytových domů než větším obchodům v samostatném objektu v rámci areálu. Důvodem jsou zřejmě obavy z dopravního zatížení okolí v případě provozu většího nákupního centra nebo prodejny. Z hlediska preferovaného využití pak jednoznačně vedou obchody s potravinami a smíšeným zbožím, restaurační provozy a kavárny nebo cukrárny. Naopak fast food nebo obchodně zábavní-centrum si v bezprostřední blízkosti svého bydliště přeje jen málokdo.

Prakticky ve všech svých nově připravovaných bytových areálech již Central Group sází na kombinovanou funkci bydlení, obchodu a reprezentativních služeb. Aktuálně nabízí komerční prostory k prodeji nebo k dlouhodobému pronájmu v lokalitách Žižkova, Zahradního Města, Břevnova nebo Holešovic. Residence Garden Towers na Žižkově je ideálním příkladem stavby, která díky komerčním prostorům v parteru oživí dosud málo využívanou část ulice Olšanská na Žižkově. Projekt počítá se třemi velkými komerčními prostory vhodnými pro prodejnu potravin, reprezentativní restauraci a kavárnu. Kvalitu využití parteru si chce Central Group ohlídat, a proto si komerční prostory ponechá a bude je pronajímat pečlivě prověřeným firmám. Podobným projektem je Park Zahradní Město s komerčními prostory směřujícími do frekventované Švehlovy ulice.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *