Výzkum ING Bank: profesionální výpomoc v domácnosti by využívalo 39 % Čechů, pokud by jim to finanční situace dovolila

14.06.2012 10:06 Tisková zpráva: ING Bank

Jen každý desátý Čech má podle průzkumu ING Bank zkušenost s využitím profesionálního servisu v domácnosti. Naopak žádnou placenou výpomoc nikdy nevyužilo 91 % Čechů. V 39 % případů bychom přitom občasnou výpomoc ocenili a využili, pokud by nám to finanční situace dovolila. Více než polovina respondentů uvedla, že takové služby nepotřebuje.

 

„O konzervativnosti českých domácností svědčí následující čísla: Téměř třetina má za to, že si takové věci udělá raději a lépe sama. A 20 % dotazovaných uvedlo, že nechce cizí lidi v domácnosti,“ doplňuje data výzkumu Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank ČR. „Je to samozřejmě každého věc, ale určitě jde jen o první nepříjemný pocit z přítomnosti někoho nového na ‚vlastním území‘. V řadě zemí, a nejenom na západ od nás, je využívání profesionální výpomoci v domácnosti zcela běžné. Není na to nahlíženo jako na něco špatného,“ doplňuje. 

Graf – Využívání placené výpomoci v domácnosti

ing-vyzkum-1

Platit za úklid domácnosti každý týden je určitě finančně náročné, ale proč si neulevit alespoň v tak exponovaných obdobích jako jsou Vánoce nebo „jarní“ úklid? Z průzkumu ING Bank Svět spoření vyplynulo, že české domácnosti jsou schopny ušetřit až čtvrtinu svých příjmů. Je tedy zřejmé, že rezervy zde jsou a alespoň na občasnou výpomoc by se zdroje našly. Také je možné si na nákladnější úklid anebo na profesionální jarní údržbu zahrady finance naspořit. „V takovém případě je ideální odkládat peníze stranou na oddělený, například spořicí účet, kde jeho majitelé nejsou tak snadno sváděni k neuváženému utrácení. Například spořicí účet ING Konto nabízí stabilní úrokovou sazbu 1,75 % p.a. a zřízení a vedení účtu zdarma,“ uvádí Vaníček.  

Zajímavé rady a tipy na spoření a další informace o spoření můžete získat na webových stránkách www.ingbanksvetsporeni.cz.

Omnibusový průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *