Zlepšení kvality bydlení: Pro ženy je důležitý vzhled interiéru, pro muže velikost a uspořádání

05.09.2016 02:09 Tisková zpráva:

Když jsme v internetovém šetření položili spotřebitelům z 22 zemí otázku, co by vylepšili na svém bydlení, nejčastější odpovědí bylo, že by chtěli změnit design nebo styl interiéru (39 procent), celkovou velikost či uspořádání (38 procent) a nábytek (35 procent).

Mezi ženami po celém světě jednoznačně vévodí touha po hezčím interiéru – zkrášlit by jej chtělo celých 43 procent z nich. Rády by také změnily nábytek (40 procent) a celkovou velikost svého bydlení nebo jeho uspořádaní (39 procent).

Muži by nejvíce chtěli zapracovat na velikosti bydlení a jeho uspořádání. Tuto možnost jich vybralo 37 procent. Na další příčce se u mužů umístily domácí spotřebiče a vzhled interiéru, shodně s 35 procenty.

V celosvětovém měřítku je patrné, že muži mají oproti ženám podstatně větší zájem o nejrůznější vybavení pro domácí zábavu. Pro tuto možnost hlasovali tři z deseti mužů (30 procent), ale sotva dvě z deseti žen (19 procent).

Největší zájem o zlepšení kvality bydlení podle zemí a jednotlivých kategorií

Hezčí interiér by si nejvíce přáli spotřebitelé v Rusku a Turecku, kde tuto možnost zvolila více než polovina online populace (konkrétně 56 a 55 procent).

Celková velikost bydlení a jeho uspořádání je nejdůležitější pro obyvatele Hongkongu (50 procent), Ruska a Argentiny (shodně 49 procent), zatímco po výměně nábytku touží zejména Rusové (54 procent) a Turci (49 procent).

Domácí spotřebiče by chtěli nahradit lepšími hlavně spotřebitelé z Ruska (45 procent) a Číny (40 procent). V Jižní Koreji (42 procent), Hongkongu (37 procent) a Číně (také 37 procent) je zase nejvyšší procento respondentů, kteří by ve svých domovech ocenili větší čistotu a pořádek.

Hongkong se rovněž umístil na prvním místě z hlediska počtu lidí, jež nejsou spokojení se stávajícími úložnými prostory, a také těch, kteří chtějí zapracovat na celkovém systému organizace domácnosti. Pro úložné prostory hlasovalo 47 procent obyvatel Hongkongu, za nimiž následují Mexičané a Argentinci shodně s 44 procenty. Lepší organizace domácnosti je pak důležitá pro 40 procent spotřebitelů z Hongkongu a také 39 procent respondentů z Jižní Koreje.

Dvůr, zahradu a jiné venkovní prostory by chtěli zdokonalit především Mexičané (43 procent) a Australané (38 procent). Po lepším vybavení pro domácí zábavu zase nejvíce touží Číňané (34 procent) spolu s Mexičany (30 procent).

V Nizozemsku, Japonsku, Německu, Francii a Belgii je naopak nejvyšší podíl respondentů, kteří uvedli, že na svém bydlení nechtějí měnit nic z výše uvedeného.

Data z šetření společnosti GfK ocení zejména obchodníci z řad hobby marketů a také prodejců bytového zařízení, doplňků a potřeb pro úpravy bydlení, protože jim umožňují zjistit, jak se liší snaha spotřebitelů o zlepšení kvality bydlení v závislosti na zemi, věku a pohlaví. Díky propojení těchto dat o představách spotřebitelů s průběžným sledováním prodejních míst může společnost GfK svým klientům poskytnout detailní přehled o současném i budoucím vývoji poptávky na jednotlivých cílových trzích.

Tisková zpráva: GfK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *