EUR 25.320

USD 23.408

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.320

USD 23.408

10. 10. 2013

0 komentářů

Subjekty:
Raiffeisenbank

Nejlepší obsluhu v prodeji hypoték má Raiffeisenbank; zájem o její hypotéky výrazně roste

 


 

Raiffeisenbank poskytla do září letošního roku  4897 hypoték v celkovém objemu 9,76 miliardy korun. „Náš tržní podíl oproti předchozímu roku výrazně roste, klienti oceňují nejen výhodné úrokové sazby či nulové poplatky, ale především širokou nabídku hypoték a kvalitní poradenství,” uvedl produktový manažer hypoték Raiffeisenbank Jan Bureš. Do září roku 2012 poskytla banka hypotéky za 3,7 miliardy korun. Údaje nejsou plně srovnatelné, protože v první polovině loňského roku banka v souvislosti s větším zaměřením na prémiové klienty částečně upravila kritéria pro poskytování hypoték.

Právě větší orientace Raiffeisenbank na prémiové klienty klade zvýšený důraz na kvalitu obsluhy. „Kvalita obsluhy a dlouhodobý vztah s klientem je pro nás klíčový, jsem proto velmi rád, že jsme  uspěli ve výzkumu, který se zaměřuje právě na kvalitu obsluhy. Raiffeisenbank byla opět vyhodnocena jako banka s nejlepší klientskou obsluhou v oblasti hypoték,” dodal Jan Bureš. Raiffeisenbank se v posledních třech letech v tomto průzkumu společnosti Market Vision vždy umístila na špičce. „Z dlouhodobého hlediska jsou výsledky Raiffeisenbank vyjímečné. Žádná jiná společnost na trhu nemá v posledních letech tak vyrovnané pozitivní hodnocení,” řekl k výsledkům studie Martin Snížek, Account Manager agentury Market Vision.

Market Vision hodnotí kvalitu obsluhy mj. podle jednání s poradcem (přivítání, analýza potřeb klienta, návrhy řešení, uzavření obchodu, nabídka dalších produktů i vzhled a vystupování poradce), dále pak podle kvality infolinky a internetových stránek či vzhledu poboček. Raiffeisenbank zvítězila s hodnotou Indexu kvality obsluhy ve výši 78 %, zatímco průměr trhu je na 67 %. „Velmi nás těší, že jsme byli pozitivně hodnoceni především v oblasti jednání klienta s poradcem, kde jsme získali nejlepší hodnocení z celého trhu. Jako prémiová banka chceme vynikat právě v kvalitě obsluhy, což nám umožní budovat s klienty dlouhodobý vztah,” dodal Jan Bureš.

Market Vision v průzkumu hodnotila 12 bank, v rámci Mystery shoppingů navštívila celkem 125 bankovních poboček ve všech regionech České republiky. Raiffeisenbank přitom byla hodnocena výrazně nadprůměrně především v oblastech uzavření obchodu, nabídka dalších produktů, hodnocení prodejce a v celkovém hodnocení. Ve srovnání s loňskem si Raiffeisenbank polepšila o osm procentních bodů, zatímco trh vzrostl o dva body. Vůbec nejlépe hodnocenou pobočkou ze všech 125 navštívených byla pobočka Raiffeisenbank na Americké třídě v Plzni.

Jak klienti v rámci mystery shoppingu bankéře Raiffeisenbank hodnotili? Pochvalovali si jak dostatečnou znalost produktů, tak nabídku alternativ i vzhled a vystupování bankéřů:

REKLAMA

  •  „Věnoval mi dostatek času, vymýšlel různé varianty a modely, které by pro mě byly nejvýhodnější, měl jsem pocit opravdu osobního přístupu a zaujetí ze strany poradce.“ 
  • „Poradkyně mi vše podrobně vysvětlila, během představování jednotlivých nabídek se ujišťovala o srozumitelnosti předávaných informací, dala prostor k diskuzi o jednotlivých nabídkách, zeptala se mě na můj názor a nabídla svoje odborné stanovisko.“
  • „Upozornil na službu, na základě níž lze zajistit kompletní servis s hypotečním úvěrem – výpis z katastru, odhad nemovitosti, návrh kupní smlouvy, či snížení ceny nemovitosti.“
  • „Jednání poradkyně bylo velmi milé a po všech stránkách ve mně vyvolávalo pocit, že jsem jejím váženým klientem. Rovněž vysvětlení všech pojmů, specifik produktů i postupů bylo srozumitelně a dostatečně vysvětleno.“ 
  • „Poradkyně byla hezky oblečena a upravena, rozhodně působila reprezentativním dojmem. Prostory kanceláře byly velmi útulné a upravené.“

V samotném třetím čtvrtletí banka poskytla hypotéky za tři miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 50 procent. Průměrná výše hypotéky přitom dosáhla 1,93 milionu korun. „Ani v tradičně slabších letních měsících jsme letos nezaznamenali pokles poptávky,” dodal Jan Bureš. Klienti přitom volí především střednědobé fixace, 87 % zájemců o úvěr zvolilo tříletou nebo pětiletou fixaci. Desetina pak volí variabilní sazbu navázanou na PRIBOR. Zhruba třetinu ze všech úvěrů tvoří refinancování, na koupi směřuje 27 % hypoték a na výstavbu 16 %.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.62 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.34%

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%
Historie vývoje


Související články

Hypoteční trh se postupně zotavuje

Banky a stavební spořitelny poskytly domácnostem v únoru hypotéky v objemu téměř 16 miliard Kč. Objem poskytnutých hypoték tak meziměsíčně vzrostl o 21 %. Potvrzuje se pokračující zotavování hypotečního trhu po jeho zamrznutí v druhé polovině roku 2022. Vyplývá to z aktuálních dat ČBA Hypomonitoru.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

20. 03. 2024

Nový vzestup na trhu: Hypotéky a ceny nemovitostí nabírají dech

O českém trhu rezidenčních nemovitostí a trhu hypotečním není špatné pohovořit s někým, kdo se o dění zajímá. Zájem o hypotéky opět stoupá a s ním i ceny nemovitostí, které začínají nabírat dech. Očekávání a uvolnění parametrů obezřetnosti DTI a DSTI při poskytování úvěrů hraje svou roli. Nedostatek nabídky není jen otázkou poptávky, ale i „zelené“ […]

Text: Radovan Novotný

Foto: Shutterstock

19. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *