11. 06. 2014
Billboardy s pravopisnou chybou startují kampaň za pozorné čtení úvěrových smluv
„Uspěchaná doba a neseriózní jednání finančních institucí bohužel vedou k tomu, že lidé se podepisují prakticky pod cokoliv. Až příliš důvěřují prodejcům, nečtou smlouvy a potom se nestačí divit. Proto jsme se rozhodli, že na problém upozorníme formou soutěže. Záměrně jsme přitom zvolili to nejzákeřnější prostředí: billboardy, kterých je všude záplava a které už dnes lidé sledují jen velmi povrchně. Odhalit chybu ve shodě přísudku s podmětem může být stejně snadné jako odhalit to, že vás někdo ‚bere na hůl‘. Stačí pozorně číst,“ říká Petr Šíma, marketingový ředitel ACEMA Credit.
Soutěž s názvem Najdi chybu a vyhraj! probíhá po celé Praze do konce června. Lidé mohou zasílat své úlovky prostřednictvím facebookové stránky www.facebook.com/AcemaCredit. Vždy stačí na zeď či do zprávy vložit fotografii nebo adresu. Na vítěze čekají TV 50“ Panasonic, Marimex Bazén Tampa a oficiální míč MS ve fotbale 2014. Cílem kampaně je upozornit občany na stále častější zneužívání principu „co je psáno, to je dáno“ a přimět je k pozornému čtení smluv.
„Pověstní ‚kostlivci‘ se schovávají nejčastěji v poznámkách napsaných dostatečně malým písmem. Zejména starší lidé pak prakticky nemají šanci odhalit, že na ně někdo něco zkouší. Repertoár je velice pestrý: mimořádné poplatky, sleva platná pouze při splnění tvrdých podmínek či nemravná výše pokuty za odstoupení od smlouvy. Naše smlouvy nic takového neobsahují, s klienty jednáme férově a narovinu. Ostatně také proto si můžeme dovolit spustit tuto kampaň,“ říká Petr Šíma.