EUR 25.055

USD 22.706

REPO sazba ČNB 4.5 %

Inflace 2.2 %

EUR 25.055

USD 22.706

10. 01. 2017

0 komentářů

Češi vystavili vysvědčení finančním poradcům. S vyznamenáním prošli u šesti lidí z deseti

 

Na počátku prosince roku 2016 vešla v platnost novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva chránící spotřebitele, větší odpovědnost pro finanční instituce, ale i zvýšené nároky na odbornou způsobilost jejich poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli u Čechů dobře, u téměř dvou třetin respondentů prošli s vyznamenáním.

Loading



 


 
Počínaje prosincem 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob. „Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“
 
Poradit umí, ušetří čas, zlepšit by se mohli v hledání alternativních řešení
Průzkum prokázal, že poradci dobře rozuměli problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.
 
Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do
26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %. „Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace. Dobrou zprávou je, že lidé, kteří těchto služeb ve svém životě využili, byli dle hodnocení převážně spokojeni,“ konstatuje Slaninová, pro niž jsou výsledky průzkumu výbornou zpětnou vazbou.
 
Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %); nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.
 
Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.
 
Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře
Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Se zkušeností jednání
v nejlepším zájmu klienta se pochlubilo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.
 
Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti
a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem
a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.38 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%
Historie vývoje

 

 


Související články

Najmout stavební firmu je stále dražší, příliš neušetříte ani na stavebním materiálu

Nechat si postavit rodinný dům, garáž nebo chatu je rok od roku dražší a tento trend se ne a ne změnit. Jakékoliv odklady zahájení stavby se i drobnému investorovi prodraží až o stovky tisíc korun. Stavitel příliš neušetří ani na stavebním materiálu, jeho ceny se totiž v polovině léta snížily jen neznatelně o 0,1 procenta. Mnohé […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

09. 09. 2024

Swiss Life Hypoindex září 2024: Pesimistické předpovědi se naplňují

Měřeno Swiss Life Hypoindexem zůstávají úrokové sazby hypoték stále vysoké. Jako čirá utopie se tak jeví předpovědi, že by se na konci letošního roku mohly pohybovat okolo čtyř procent. Za poslední čtyři měsíce klesla průměrná sazba jen o 0,19 procentního bodu. Těžko proto očekávat, že by se za následující čtyři měsíce snížila o 1,38 procentního […]

Text: Milan Vodička

Foto: Swiss Life Select

06. 09. 2024

Bytový dluh v Praze stále narůstá, stát na tom tratí miliardy

Nabídka nových bytů v Praze výrazně zaostává a ceny proto začaly opět růst. A to navzdory tomu, že počet bytů, které investoři v Praze plánují postavit, neustále roste. Podle Central Group jejich počet v metropoli dosahuje již téměř 145 tisíc. Kvůli dlouhodobě nefunkčnímu systému povolování nových staveb se je ale nedaří v dostatečném počtu uvádět na trh.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

05. 09. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *