Pátek 24. listopadu. Svátek má Emílie.

Ekospol: Reakce na článek na serveru dTest.cz

23.10.2017 10:10 Tisková zpráva:

Redakce údajně nezávislé poradny dTest vydala článek s doporučeními pro lidi, kteří kupují nový byt. Osvěta v této oblasti je určitě potřebná a vítaná. Co je však zcela za hranou nezávislého poradenství, je očerňování jednoho konkrétního účastníka trhu. Shodou okolností firmy, která letos slaví čtvrt století úspěšného fungování.

Článek totiž obsahuje zásadní nepravdy, na kterých je negativní hodnocení společnosti založeno. Není pravdou, že by EKOSPOL rušil klientům rezervační smlouvy. Rezervační smlouvy uzavřené na dobu určitou přestaly platit, protože uplynula doba, na kterou byly sjednány.

Tyto smlouvy se uzavíraly na dobu určitou s ohledem na termín vydání potřebných povolení. Při sjednávání rezervačních smluv s klienty EKOSPOL vždy vycházel ze zákonných lhůt a také ze souhlasů s výstavbou, které si předem zajistil. To, že následně tyto zákonné lhůty nebyly dodrženy, společnost ovlivnit nedokázala. Kvůli neúměrným průtahům v povolovacím procesu konkrétních projektů, během kterého se bohužel výrazně zvýšily ceny stavebních prací, nebyla společnost schopna garantovat původní ceny. Proto se také rezervační smlouvy uzavírají pouze na určitou dobu, protože nelze garantovat stejné ceny neomezeně dlouho bez ohledu na vývoj na trhu.

Povinností klientů ani EKOSPOLU není po vypršení stávající smlouvy uzavřít ji znovu. EKOSPOL v tomto konkrétním případě neporušil žádnou smlouvu, kterou uzavřel. Postupovali jsme zcela v souladu s uzavřenými smlouvami, které uplynutím doby, na kterou byly sjednány, přestaly platit.

Poškozeným kvůli nezákonným krokům konkrétních stavebních úřadů, na které ostatně ve svém rozhodnutí upozornil i nadřízený odbor stavebního řádu pražského magistrátu, je hlavně společnost EKOSPOL. Neprodlužování rezervačních smluv klientům je jen nepříjemným, nicméně bohužel logickým krokem v okamžiku, kdy nebyla společnost kvůli nezákonnému rozhodování stavebního úřadu schopna u konkrétního projektu garantovat termín dokončení. V takovém případě by naopak prodlužování nejistoty klientů opakovaným prodlužováním rezervací nebylo férové. Společnost EKOSPOL byla poškozena prodlením při povolování, které vzniklo v důsledku porušení zákona a které proto nebylo možné předvídat.

Nutno také zmínit, že EKOSPOL od svých klientů požaduje nejnižší rezervační poplatek ze všech firem na trhu – pouhých deset tisíc korun. Tyto peníze všem klientům, kterým rezervační smlouva vypršela, společnost vrátila, a to včetně případných úroků. Proto vnímáme spojování s obřím podvodem společnosti H-Systém zmiňovaným hned v první větě článku za zcela jasný úmysl poškodit dobré jméno společnosti EKOSPOL. Ta je přitom obětí nezákonných rozhodnutí stavebních úřadů, které územní řízení svévolně v rozporu se správními lhůtami neúměrně prodlužovaly a zdržovaly. Že je podobné spojení nesmyslné dokládá i to, že EKOSPOL na trhu úspěšně působí už 25 let a za tu dobu dokončila 53 velkých bytových projektů pro více než 10 000 spokojených klientů.

RNDr. Evžen Korec, CSc.

generální ředitel a předseda představenstva

EKOSPOL a.s.

Tagy: dTest Ekospol

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *