Úterý 16. října. Svátek má Havel.

Inteligentní domácnosti díky hlasovým asistentům ožívají

24.09.2018 10:09 Tisková zpráva:

Myšlenka inteligentní domácnosti vznikla už před delší dobou a postupně se vyvíjela od počátečního nápadu až po reálnou nabídku. V první polovině roku 2018 bylo jen v Německu, Velké Británii a Francii prodáno přes 16 milionů zařízení pro inteligentní domácnost. Tržby na těchto třech trzích dosáhly 5,4 miliardy euro, což představuje oproti stejnému období roku 2017 nárůst o 11 procent. Podle GfK se může inteligentní domácnost stát mnohem větší obchodní příležitostí díky hlasovým asistentům. Toto jsou zjištění GfK týkající se trhu zařízení pro inteligentní domácnost, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

V minulosti se slovo smart (chytrý, inteligentní) nabízelo ve spojení s různými zařízeními, díky nimž lze vytvořit inteligentní domácnost jako celek. I když spotřebitelé přijímali tento ‘inteligentní’ příslib v zásadě pozitivně, v současnosti se ukazuje, že zkomercionalizovat jej bude možné právě pomocí jednotlivých chytrých řešení.

Tato jednotlivá řešení se pravděpodobně začnou vyvíjet na základě konkrétních potřeb zákazníků, jako je zajištění bezpečnosti domova, přání bavit se a užívat si, chovat se dobře k životnímu prostředí a mít možnost sledovat úsporu energie, přičemž všechny tyto prvky by měly být obsaženy v řešeních pro inteligentní domácnost.

Výzkum GfK ukazuje, že u mnoha „smart“ produktových kategorií dochází k viditelnému růstu,  např. u LED žárovek, inteligentních kamer, chytrých velkých i malých domácích spotřebičů, robotických vysavačů a dalších zařízení. Například v případě oblasti ‘automatizace a bezpečnost domova’ zaznamenala GfK v první polovině roku 2018 v zemích západní Evropy* nárůst prodeje v kusech o 39 procent a růst tržeb o 17 procent.

Hlasoví asistenti v popředí zájmu spotřebitelů

Hlasový asistent vstoupil do domovů spotřebitelů teprve nedávno jako nenápadný dodatek k celé škále technologických zařízení, jimiž jsou dnes lidé obklopeni. Tento technický prvek nabízí hlasem ovládané rozhraní na bázi umělé inteligence (AI) a velká data namísto dotykového rozhraní v chytrých telefonech. Umělá inteligence a velká data přinášejí možnost poznat a zapamatovat si osobní preference uživatele v různých situacích nebo při různých činnostech.

Umělá inteligence odstraňuje v chytré domácnosti neprovázanost jednotlivých řešení

Norbert Herzog, expert GfK na sektor domácích spotřebičů, poznamenává: „Jednou z překážek na cestě ke skutečně inteligentním domovům byla roztříštěnost uživatelského rozhraní. Každé chytré zařízení bylo kompatibilní s jiným chytrým zařízením v rámci dedikované aplikace určitého výrobce nebo webové aplikace na počítačích. Jak hlasoví tak i displejem řízení asistenti na bázi umělé inteligence zřejmě mají potenciál fungovat jako hub inteligentního domova a sloučit všechna chytrá zařízení do jedné platformy.

Jakmile bude systém uspořádán takto, umělá inteligence dokáže vytvořit společný jazyk pro komunikaci mezi těmito zařízeními, aniž by jej omezovaly síťové standardy, protokoly nebo proprietární systémy. Vytvořením sady domácích aplikací na této bázi, se před konceptem chytré domácnosti otevře mnohem větší obchodní příležitost.“

Poznámka*: GfK zjišťovala výsledky maloobchodních prodejů v Německu, Francii, Velké Británii, Nizozemí, Itálii a Španělsku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.