EUR 24.670

USD 23.067

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 14.2 %

EUR 24.670

USD 23.067

Mladí lidé chtějí v dnešní době peníze hned na ruku

 

Jak se staví mladí lidé k tématu úspor? Umí si na peníze počkat a uspořit? Nebo si raději vezmou peníze hned na ruku a budoucnost neřeší? Právě na to se zaměřila Modrá pyramida s novou kampaní Klíčová otázka. Kampaň vychází ze známého marshmallow testu, adaptovaného do finančního prostředí. V experimentu bylo zjištěno, že víc jak polovina mladých sáhla po okamžité peněžní odměně.



 


Průběh experimentu
Celkem 50 mladých lidí (převážně z řad studentů) ve věku 18 – 24 let z celé České republiky se na začátku srpna zúčastnila neobvyklého sociálního experimentu Modré pyramidy postaveného na známém marshmallow testu: Jde o pokus, kdy byl malým dětem nabídnut bonbon marshmallow, který mohly sníst hned. Děti, které dokázaly odolat jednomu bonbonu a počkat si na dva, měly v dospělosti po všech stránkách lepší život. Odolaly pokušení, většinou byly v životě úspěšnější, měly vůli a dokázaly se překonat.
Ale co se stane, když už nepůjde jen o bonbony?
Když jde o vyhodnocování krátkodobých a dlouhodobých benefitů, většina z nás se nechová racionálně. Náš instinkt je preferovat okamžité uspokojení před větší odměnou, na kterou bychom si museli počkat. Bohužel zrovna u bydlení se tento přístup moc nevyplácí. „Průměrný člověk nemá šanci si vlastní bydlení pořídit, pokud není ochotný začít si včas spořit několik let dopředu tak, aby se jeho finanční prostředky postupně navyšovaly. Nicméně nikdy není pozdě tuto diskuzi s dětmi začít. Právě proto Modrá pyramida spustila tento společenský experiment, který má za cíl ve společnosti otevřít diskuzi na téma, jak moc jsou mladí lidé emotivní při rozhodování o penězích a jak je důležité tuto problematiku řešit již od útlého věku,“říká Ondřej Suchý, manažer marketingu Modré pyramidy.
Aktéři dostali od moderátora a hlavního protagonisty kampaně Jakuba Kotka klíčovou otázku: Vezmeš si hned teď 1 000 Kč na ruku anebo si počkáš rok na 2 000 Kč? „Bylo to celkem vyrovnané a do poslední chvíle jsme nevěděli, jak celý experiment dopadne. Je vidět, že mladí lidé nad svojí budoucností a nad otázkou financí čím dál více přemýšlejí, což je velice pozitivní zjištění. Velký vliv v jejich rozhodování hrálo jejich rodinné zázemí a aktuální finanční situace. Výsledek byl i tak velmi těsný. Celkem 54 % mladých lidí raději zvolilo první možnost, kdy si vzali 1 000 Kč a odešli. Naopak 46 % respondentů zahájilo roční odpočet pro získání svých 2 000 Kč,“ popisuje Lenka Lánská z marketingu Modré pyramidy.
Klíčová otázka – kampaň
Kampaň má několik fází – první fáze bez brandingu byla spuštěna 17. srpna 20 vteřinovou upoutávkou směřující ke klíčové otázce, která ovlivní respondentům život a bude jim v rámci experimentu položena. Cílem je zvýšit povědomí o kampani a vzbudit zájem o následné zhlédnutí celého experimentu. Současně s upoutávkou byla spuštěna i speciální webová stránka klicovaotazka.cz, na které běžel odpočet času, který zbýval do odhalení kompletní kampaně. Druhá fáze, tentokrát již s  brandem Modré pyramidy, odstartovala 1. 9. 2020 hlavním  video spotem představujícím dokumentární formou  výsledek celého experimentu. Tato fáze je podpořena jak v online prostředí na sociálních sítích, tak i prostřednictvím PR článků a rovněž ve spolupráci s TV Óčko. Na microsite  www.klicovaotazka.cz je k vidění celý experiment a zájemci se zde dozví, kromě detailů celé kampaně, jak efektivně spořit. Za strategií a kreativou kampaně stojí agentura Brain One, veškerou produkční část kampaně realizovala Modra pyramida in-house pod vedením režiséra Jana Hegara ve spolupráci s agenturou Wesnap a fotografem Adamem Čadou. Internetovou část kampaně obstaral Aleš Klika – online manager Modré pyramidy.
 

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Vývoj fincentrum hypoindexu

%5.33 Aktuální výše Hypoindexu

2.4%

2.51%

2.61%

2.67%

2.84%

3.14%

3.39%

3.81%

4.14%

4.52%

4.62%

4.88%

5.33%
Historie vývoje


Související články

Stavební spoření úroky 2022

Úroky u stavebního spoření zatím moc nerostou

Kromě klíčových sazeb ČNB a úrokových sazeb hypoték začaly letos po delší době růst i úroky na běžných a spořicích účtech. Jak je na tom ale stavební spoření? Je to oblíbený nástroj pro běžné spoření, ale úrokové sazby to moc velké nenabídne. Aneb jaké vám nabídnou úrokové sazby stavební spořitelny?

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

25. 05. 2022

Propad poskytnutých hypoték v dubnu citelně zesílil

Hypoteční trh v dubnu výrazně zpomalil. Objem poskytnutých hypoték oproti březnu propadl podle České bankovní asociace (ČBA) zhruba o 40 %, a to jak z pohledu objemu, tak počtu poskytnutých hypoték. Banky a stavební spořitelny poskytly domácnostem hypotéky v celkovém objemu 17,5 mld. Kč, zatímco v březnu činil objem přes 30 mld. Kč.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 05. 2022

Nejedna otázka kolem stavebního spoření – 2. část

Jedině pro rok 2022 jedna z bank zdvojnásobuje úrokovou sazbu z vkladů na stavebním spoření. Namísto 1, 5 % klient první rok šestiletého spoření dostane 3 %. Úrokové sazby se pohybují kolem 1% úrovně. Stavební spořitelny v reklamě rády uvádějí celkový výnos, který zahrnuje i státní podporu. Aktuálně také mizí 1% poplatky za založení stavebního spoření.

Text: Radovan Novotný

Foto: Shutterstock

24. 02. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Co stále roste musí klesnout, co stále klesá, jednou poroste. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

 
 
 

 
  • Co stále roste musí klesnout, co stále klesá, jednou poroste.

    8 září, 2020

    Těšíme se.

    Odpovědět

  • teorie versus realita

    22 září, 2020

    teoreticky důvod proč si počkat a vzít si více později
    A) větší obnos peněz B) záloha do budoucnosti
    A teď realisticky když vám někdo nabídne prachy hned teď na ruku jak se říká „HLOUPÝ KDO DÁVÁ HLOUPĚJŠÍ KDO NEBERE“ TAKŽE !!! berte hned protože to že vám někdo něco slíbí neznamená že to splní hlavně když de o lidi a to z mnoha důvodů jen pár příkladů je to podvodník,jeho firma krachne,miniaturní písmenka ve smlouvě právnická hatmatilka prostě vás oškubou z důvodu vaší neznalosti dále je tu možnost inflace či hyper inflace a ten nejhlavnější důvod 99%lidí nikdy neví kdy umře !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    může to bejt ze dne na den či během vteřiny a pokud umřete tak prachy na pohřeb se blízkým hodí hned ne až za rok nebo dva kord pokud jste chudý a nebo si je možná stihnete užít než umřete v tom lepším případě
    takže pokud jde o dlouhodobé stanovisko plánovat max 1 měsíc do předu tj. od výplaty k výplatě s ponecháním rezervy dle možností čim míň vyděláváte tím menší rezerva logicky ideálně 15-30%

    Odpovědět