Sobota 08. května. Je Statní Svátek - Den vítězství.

Pražské hotely zdraží o pět procent, za pokoj si budou účtovat 2 374 korun

30.05.2018 04:05 Tisková zpráva:

Tempo růstu výnosů na jeden hotelový pokoj je u nás čtvrté nejvyšší v Evropě, i tak ale Praha zůstane nejlevnější turistickou destinací z celkem dvanácti sledovaných evropských měst. Na nedostatek zákazníků si hoteliéři stěžovat rozhodně nemohou, v české metropoli má být letos obsazeno přes 80 % lůžek, což je společně s Londýnem nejvíce v EU. Vyplývá to z nejnovější studie PwC Trendy evropského hotelnictví pro roky 2018 a 2019.

Zatímco v loňském roce stál hotelový pokoj v Praze v průměru 2 251 Kč, letos se má cena vyšplhat na 2 374 Kč a v roce 2019 turisté zaplatí dokonce 2 414 Kč. I přes relativně rychlý nárůst cen zůstane ubytování v Praze v porovnání s dvanácti sledovanými evropskými metropolemi stále nejlevnější. Ceny táhne nahoru především dobrá ekonomická situace napříč Evropou, která je doprovázena zvyšováním platů, a tedy i větší ochotou lidí cestovat. Ročně Praha naláká až 7 milionu turistů, a to především z Německa, Ruska, Velké Británie a USA.

V průměrné obsazenosti hotelů se Praha vyšvihne do čela žebříčku. Podle studie PwC se má dostat až na 82,3 % v roce 2019, a vyrovnat se tak ve využití kapacity tradičně nejvytíženějšímu Londýnu. Důvodem je především rostoucí zájem turistů, který táhne mimo jiné návrat ruské klientely. „Praha si úspěšně buduje pověst jednoho z nejkrásnějších evropských měst. Turistická atraktivita v kombinaci s relativní bezpečností dělá z české metropole jednu z nejvyhledávanějších destinací v Evropě,“ říká Jan Musil, odborník na hotelnictví z PwC Česká republika.

Tempo růstu výnosů na jeden pokoj pražských hotelů je čtvrté nejvyšší v Evropě. Podle ukazatele RevPAR* se budou výnosy v roce 2018 zvyšovat nejrychleji v portugalském Portu (10,3 %), následuje Amsterdam (7,1 %), Lisabon (7 %) a Praha (6,8%). V dalších městech se výnosy nezvednou o více než 4 %. V roce 2019 pak společnost PwC předvídá Praze propad na 6. příčku a pomalejší, přesto stále solidní růst ve výši 3,4 %. „Vzhledem k vysoké vytíženosti stávajících kapacit a stagnující nabídce bude do budoucna výnos hotelů záviset především na růstu cen,“ uzavírá Jan Musil z PwC ČR.

* Ukazatel RevPAR (Revenue per Available Room) poměřuje průměrnou cenu pokoje s průměrnou obsazeností, vypovídá tedy hlavně o výnosnosti hotelů.

Tisková zpráva: PWC

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *