Neděle 21. července. Svátek má Vítězslav.

Při výběru realitní kanceláře rozhodují reference známých, osobnost makléře i členství v profesní organizaci

13.05.2019 02:05 Tisková zpráva:

Jak lidé vybírají realitní kancelář? Realitní trh je pestrý a existují nadšení zákazníci i ti velmi zklamaní jako v jiných oborech. U prodeje či pronájmu nemovitosti se nicméně jedná o zásadní rozhodnutí s vážnými dopady, se kterými se pojí silné emoce. Podle jakých ukazatelů se potenciální prodejci či pronajímatelé rozhodují, které realitní kanceláři svěří svoji nemovitost?

Quantum reality – Realitní kancelář Praha realizovala průzkum, který ukázal, podle jakých ukazatelů se majitelé nemovitostí rozhodují svěřit svoji nemovitost do péče realitní kanceláře. Zúčastnilo se ho celkem 685 respondentů, kteří skrze hlasování v anketě odpovídali na otázky, jako jsou jejich pohnutky k posouzení důvěryhodnosti realitní kanceláře nebo způsob, jakým tyto informace dosahují.

Nejzásadnějším faktorem jsou podle výsledků průzkumu reference. Většina respondentů dává přednost zkušenostem z blízkého okolí, tedy svých známých a přátel – díky jejich osobním zkušenostem si mohou udělat reálnou představu o průběhu celé spolupráce.

Druhým nejčastějším zdrojem referencí, který dotazovaní uvedli, jsou internetové vyhledávače, diskusní fóra a sociální sítě, skrze která mohou leckdy přispívající uživatele dokonce i kontaktovat a optat se jich na osobní zkušenosti s danou realitní kanceláří. A to nejen těch, kteří svoji nemovitost prodávali, ale také kupovali. Mnoho dotazovaných dále uvedlo, že zásadní vliv na jejich rozhodování mají i názory odborníků z realitní kanceláře v médiích.

Vedle referencí spokojených zákazníků realitní kanceláře jsou současně podstatné i výsledky a pověst konkrétních makléřů, kteří mají o klienta pečovat. Více než 71 % dotázaných dokonce uvedlo, že je pro ně pověst a výsledky konkrétního makléře důležitější než značka realitní kanceláře.

Množství makléřů, kterými realitní kancelář disponuje se dle průzkumu ukázalo jako téměř nepodstatné.  Zároveň si více než 68 % dotazovaných myslí, že by realitní makléř měl být i certifikovaným odhadcem nemovitostí.

Více než polovina dotazovaných dále jako rozhodující faktor o kvalitě realitní kanceláře uvedla její aktivní členství v některé z profesních organizací, která své členy zavazuje například dodržováním etického kodexu nebo k dodržování pravidel k ochraně klienta. Patří sem například Asociace realitních kanceláří, která v současnosti sdružuje téměř 400 realitních kanceláří, ale také sdružení Realitní komora ČR nebo Česká komora realitních kanceláří.

O vnímání kvality realitní kanceláře rozhoduje podle výsledků průzkumu také její historie. Moderní design webových stránek dle výsledků naopak příliš důležitou roli nehraje. Pouhých
6 % dotazovaných shledalo viditelnost značky důležitou – jedná se o venkovní reklamy jako jsou billboardy, inzeráty nebo televizní reklama, přičemž 10 % pak uvedlo jako hodnotný zdroj informací tištěná média a katalogy firem. „Výsledky průzkumu nám potvrdili, že na realitním trhu hraje důležitou roli důvěryhodnost. Lidé hledají především spolehlivého partnera s prokazatelnými zkušenostmi a výsledky ať už v podobě realitní kanceláře nebo i konkrétního makléře,“ shrnuje výsledky Jakub Zámiš, jednatel Quantum reality – Realitní kancelář Praha.

Tisková zpráva Quantum reality

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *