EUR 25.155

USD 23.470

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.155

USD 23.470

02. 10. 2018

0 komentářů

Pro peníze raději na internet než na pobočku. Více než 2/3 Čechů upřednostní vyřízení půjčky online

 

Nejen výše úroků, ale i rychlost vyřízení, dostupnost a co nejjednodušší administrativa. To jsou nejčastější požadavky klientů na půjčku. Podle aktuálních hodnocení Čechů tyto nároky nejlépe splňují půjčky peněz online. V současnosti má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. Polovina z nich považuje za podstatné domluvit si půjčku osobně na pobočce, ale pro více než dvě třetiny z dotázaných je důležitá možnost půjčit si peníze online. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu společnosti Home Credit.*

Loading



 


Půjčit si na pobočce v bance už nehraje prim 
Většina Čechů si už někdy v minulosti půjčila peníze, často na rekonstrukci nemovitosti, koupi auta, dražšího elektrospotřebiče, nábytku, počítače nebo sportovních potřeb. Dříve se půjčování peněz odehrávalo hlavně osobně na pobočkách, dnes klienti vyhledávají služby online. „Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 procent. U našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze online, ještě o dvanáct procent vyšší,“ uvádí manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský.
Náš zákazník – náš pán 
Dnes se často mluví o tom, že finanční instituce si dávají záležet na tom, aby lidem zprostředkovaly co nejlepší zákaznickou zkušenost. „Minulostí jsou formální schůzky ve finančních institucích, které mohly evokovat spíše výslech, a vyvolávat tak pocit stresu. Dnes je pro společnosti důležité příjemné vystupování, maximální vstřícnost a kvalitní poradenství. Najdete už i pobočky, kde vám nabídnou kávu nebo vás uvítají i se čtyřnohým mazlíčkem. Případně na pobočku ani nemusíte, úvěr si můžete vyřídit nejen online, ale už i v supermarketu,“ říká Miroslav Zborovský.
 
Kolik celkově zaplatím a bude to bez poplatků?   Když si Čech bere půjčku, ať už online nebo na pobočce, podle čeho se rozhoduje? Pro více než 80 procent Čechů je nejdůležitějším parametrem to, kolik celkově zaplatí, a také informace, jestli peníze dostanou bez poplatku za jejich poskytnutí. Na druhé straně, lidé za méně důležité považují informace o pojištění půjčky. „Při výběru konkrétní půjčky je třeba se rozhodovat zodpovědně a brát do úvahy co nejvíce parametrů. Na trhu je totiž obrovské množství produktů s diametrálně odlišnými podmínkami. Existují i úvěry, které jsou plně flexibilní a dokáží se přizpůsobit životní situaci člověka. Například může splácet, kolik chce, stačí posílat měsíčně aspoň minimální splátku, a také celý úvěr splatit bez jakýchkoliv pokut,“ popisuje Miroslav Zborovský.
 
Přáníčky si společnosti klienty nekoupí
 
Svou poslední zkušenost s hotovostní půjčkou hodnotilo jako vynikající 51 procent lidí. Naopak za úplně nedostačující ji označila 3 procenta dotázaných. „Z vyjádření respondentů vyplynulo, že na celkovou spokojenost v oblasti poskytování půjček mělo největší vliv to, že lidé dostali úvěr za férovou cenu a měli srozumitelné a dostatečné informace o úvěru. Také oceňovali možnost mimořádné splátky nebo předčasného doplacení celého úvěru zdarma a velmi vysoko hodnotili též solidní jednání v případě problémů se splácením,“ dodává manažer zákaznické spokojenosti Miroslav Zborovský.
Na druhé straně, na zákaznickou spokojenost mají jen minimální vliv aktivity ze strany bank, jakými jsou například zasílání novinek, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích. V případě negativní zkušenosti si pětina nespokojených zákazníků stěžuje oficiálním dopisem nebo e-mailem konkrétnímu poskytovateli úvěru. Svému blízkému okolí si postěžují dvě pětiny nespokojených lidí.  * Průzkum probíhal od 18. do 24. května 2018 metodou CAWI na reprezentativním vzorku české populace. Odpovídalo 400 respondentů ve věku 18–60 let.
Tisková zpráva: Home Credit

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje

 


Související články

Analýza: Budou v Praze nájmy opět srovnatelné se splátkami hypoték?

Doba, kdy bude v Praze opět srovnatelné splácet vlastní byt a bydlet v nájmu, se pravděpodobně rychle blíží. V následujících dvou letech by se ceny nových bytů měly zvyšovat o 5 % ročně, postupně klest sazby hypoték ke 3 % a růst nájemné v průměrně o 10 % za rok. Vyplývá to z aktuální analýzy Central Group.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 04. 2024

Ceny nájmů se začínají umoudřovat, je otázka, na jak dlouho

Růst cen nájemního bydlení se za poslední rok – až na výjimky – zpomalil a v mnoha krajích přešel dokonce k poklesu nebo stagnaci. Pomohl především větší počet nemovitostí nabízených k pronájmu – bytů v podstatě všech kategorií, ale také pokojů určených ke spolubydlení nebo například částí rodinných domů. A svou roli sehrála i utlumená poptávka, která vyústila v nižší […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

11. 04. 2024

Swiss Life Hypoindex duben 2024: ČNB dynamicky snižuje úrokové sazby, banky zatím jen kosmeticky

Očekávání se zcela nenaplnilo. Průměrná nabídková sazba hypoték podle Swiss Life Hypoindexu sice o něco klesla, ale… Zatímco Česká národní banka snížila 20. března 2024 dvoutýdenní repo sazbu o pět desetin procentního bodu na 5,75 % p. a., sazby u hypoték následně zdaleka tak výrazně neklesly – v průměru o pouhých pět setin procentního bodu.

Text: Milan Vodička

Foto: Swiss Life Select

05. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *