Čtvrtek 02. dubna. Svátek má Erika.

Jak prověřit realitního makléře za 1 minutu? Jedná v zájmu klienta?

01.08.2017 02:08 Tisková zpráva:

Zajímá vás, jestli makléř, kterému jste svěřili prodej své nemovitosti, ji nabízí opravdu všem klientům? Anebo je to makléř, který odmítá klienty jiných kanceláří jen proto, že se nechce dělit o provizi, a vaši nemovitost tomuto klientovi neprodá, protože upřednostní své zájmy (celou provizi) před těmi vašimi (prodat nemovitost)?

I to je příklad dnešní praxe v realitním prostředí. Ne vždy je zohledňován určitý etický kodex makléře a práce ve prospěch klienta a jde spíše o výdělek makléřů, kterým už tak mnohdy platíte značnou sumu za jejich práci. Není tedy divu, že i když ve vás makléř budí relativně dobrý pocit, stále jste lehce nedůvěřiví. Při rozhodnutí využití služeb realitní kanceláře věnujte dostatek času nejen výběru vhodné kanceláře, ale i konkrétnímu makléři.

„Realitní makléř je odborníkem na trhu realit. Má patřičné vzdělání a zkušenosti. Neustále sleduje aktuální dění v oboru. Dobrého makléře můžete mnohdy poznat už na první pohled při vaší první schůzce podle jeho vystupování a chování. Ale i dodržení určitého dress codu. Dá se říci, na základě dojmu, která budí jako člověk,“ říká Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21, http://www.century21.cz/. Důležité samozřejmě je si všímat, jak připravený na schůzku s vámi je. Ze strany pronajímatele/prodejce se nebude jen zajímat o to, za kolik a co z toho bude pro něj. Stejně tak na schůzku s kupcem/nájemcem by neměl přijít pouze se slovy „Tak to je ono.“ Pozor si také dejte na dnešní trend makléřů “amatérů,“ kteří práci vykonávají jako přivýdělek nebo koníček. Takoví Vám opravdu nemohou nabídnout profesionální služby hned z několika důvodů. Příklady jsou sice extrémy z praxe, ale stručně demonstrují, že i tak může práce makléře probíhat.

„Důležité je i zázemí, které makléř, potažmo kancelář, nabízejí. V první řadě existuje kancelář vůbec? Měla by být zapsána v obchodním rejstříku. Ale jsou to i další formality, jako je např. práce vždy na smluvním základě. Makléř by měl mít plnou moc o zastoupení kanceláře. Dobrá kancelář také disponuje reklamačním řádem a etickým kodexem. Určitě ji navštivte osobně. V případě, že kancelář neposkytuje kompletní servis, je důležité, aby alespoň úzce spolupracovala s právníky, notáři, finančními poradci nebo disponovala dobrými kontakty na patřičných místech,“ popisuje příklad dobré praxe makléř realitní sítě CENTURY 21. Samotná makléřova práce by měla být proaktivní. Například dobrý marketingový plán zahrnuje internetovou inzerci, tištěnou inzerci, prodejní plachtu na nemovitosti, aktivní marketing (oslovování klientů letáčky, případně telefonicky).

Existuje ale i mnohem rychlejší metoda než postupné sledování makléřovy práce. Čí zájmy makléř hájí můžete odhalit už v začátku během jedné minuty!  K tomu nabízíme jednoduchý návod.

  1. Vezměte telefon svého kamaráda, přítelkyně, kolegy či maminky (vaše číslo má makléř uložené).
  2. Zavolejte (vy nebo váš kamarád) svému makléři a představte se jako makléř jiné realitní kanceláře.
  3. Řekněte, že voláte ohledně (vaší) nemovitosti a že máte klienta, který by měl o koupi zájem a zda je možné se domluvit na spolupráci.

4.a. Pokud řekne, že ano, máte jistotu, že spolupracujete se správným makléřem, který neodmítá žádné klienty.

4.b. Pokud řekne, že o spolupráci zájem nemá a jako důvod uvede „výmluvu“, víte, že tento makléř upřednostňuje své zájmy před těmi vašimi.

5.a. Můžete spokojeně zavěsit.

5.b. Můžete spokojeně ukončit spolupráci.

A které výmluvy nejčastěji uslyšíte? Máme vážného zájemce, zítra podepisujeme rezervaci, nemovitost už není aktuální, teď máme spoustu prohlídek, zavolejte za měsíc, nemovitost se včera prodala, majitel není k zastižení, teď není prohlídka možná, majitel je na dovolené… Vy jako majitel naštěstí tyto řeči snadno prokouknete.

Mgr. Dominik Ženatý, Mgr. Pavel Berka, makléři realitní sítě CENTURY 21

Tweet 20

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *