Teprve před rokem představila Tesla Motors, která se specializuje především na výrobu elektromobilů, nový koncept pro skladování elektřiny pro domácí potřebu – PowerWall. Její předobjednávky na začátku května minulého roku činily až 38 tisíc jednotek. Investice do obnovitelných zdrojů, které se stávají čím dál tím více zajímavou komoditou, tak nacházejí další odbytiště právě v podobě PowerWall.
Designová baterie s názvem PowerWall je v prodeji od loňského května ve Spojených státech, její postupné rozšíření do Austrálie, kde právě probíhá solární revoluce, se tak na sklonku minulého roku stalo jedním z největších odbytišť. Tesla si je vědoma, že trh s jejími produkty je řádově větší, než pro elektromobily, proto ze spuštění továrny v Nevadě budou profitovat i domácí baterie. To se pravděpodobně podepíše i na její ceně. Ta v této době dosahuje řádově tisíce dolarů. Letos by zároveň mělo dojít k dokončení certifikace produktu pro evropský trh, a tak i k dalšímu nárůstu spotřebitelů.
S příchodem PowerWallu do Evropy se dá očekávat i zájem ze strany českých spotřebitelů. A to především od těch, kteří již v současné době směřují své finance do energeticky úsporných a nenáročných staveb. Česká legislativa a s ní celý energetický koncept sice ještě není připraven na zásadní změny v pojetí energie z obnovitelných zdrojů, přesto PowerWall může být elegantním řešením pro některé alternativní spotřebitele.
Filip Doskočil, obchodní a marketingový ředitel Green Victory Capital