Čtvrtek 04. března. Svátek má Stela.

Stavět byty už nestačí. Součástí výstavby jsou 3D kina, sauny, nákupní centra i mateřské školy

12.03.2019 10:03 Tisková zpráva:

Doby, kdy si lidé vybírali nové bydlení jen podle ceny a obytné plochy, jsou nenávratně pryč. Prim hraje v posledních měsících konjunktury zajímavá lokalita, jejíž atraktivitu ještě developeři zvyšují vlastními příspěvky v sektoru občanské vybavenosti.

„Před pěti lety jsme dokončili projekt Kejřův Park II, kde jsme vytvořili město ve městě. Rozsáhlý park, rybník, cyklostezka i unikátní 3D kino v areálu byly pro zájemce hlavními přednostmi. V Nových Chabrech už netvoříme uzavřený rezidenční komplex, neboť byl tlak zapadnout mezi starousedlíky. Nákupní centrum i mateřská škola vznikaly hlavně pro ně,“ popsal Tal Grozner, ředitel developerské společnosti Star Group.

Komu šít bydlení v Praze na míru? Data za rok 2018 potvrzují dlouhodobý trend, nejčastěji kupují byty z developerských projektů lidé ve věku 31 až 40 let, přičemž mírně převažují ženy. Logickou potřebou jsou pro tuto věkovou skupinu mateřské školy a obchody. Na nedostatečnou, někdy až alarmující kapacitu školek v okrajových částech české metropole dlouhodobě poukazuje Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR) a jejich dostupnost se stala jedním z důležitých faktorů, které berou kupující v úvahu.

 „My jsme si byli při plánování projektů vědomi toho, že nejde jen zvolit vhodnou lokalitu, kde je dostatečná občanská vybavenost, ale že je potřeba lokalitu také rozvíjet a připravit ji na příchod nových obyvatel,“ vysvětlil Tal Grozner, ředitel developerské společnosti Star Group. „Do bytů se často stěhují mladé páry, případně mladé rodiny s dětmi, a pro ně je školka v pěší vzdálenosti vlastně nutností,“ dodal. Ve výčtu dodatečné výstavby je tak v Nových Chabrech i malé komerční nákupní centrum s restaurací a sportovně-relaxačním centrem.

Star Group si počíná zcela podle doporučení IPR, respektovaná instituce vnímá jako důležité „vytvářet a zkvalitňovat nabídku služeb, volnočasové infrastruktury a ekonomických příležitostí v okrajových městských částech“. Tuto vizi trh s novými byty respektuje obecně a vyvíjí se tak, jak se před pár lety předpokládalo. Už tehdy začínaly vznikat bytové domy s obchody s potravinami a službami, ty dnes jsou již běžným standardem, a to pro kohokoli, kdo zvažuje nákup nemovitosti.

„Přání mít obchody a služby přímo v areálu platí napříč věkovými kategoriemi,“ potvrdil Tal Grozner. „My se při projektování řídíme tím, že každá minuta je důležitá a lidé ušetřený čas ocení,“ dodal.

Institut rozvoje a plánování Prahy ve svých studiích, ve kterých komentuje pražskou bytovou výstavbu, mimo jiné hodnotí solidní dostupnost kulturních zařízení či sportovních a rekreačních ploch. „Důležitá je také blízkost přírody, cyklostezky i upravené pěší trasy. Lidé díky tomu mají spoustu příležitostí, jak si aktivně odpočinout. To oslovuje zejména věkovou skupinu 21 až 30 let,“ dodal Tal Grozner.

Tisková zpráva Star Group

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *