12. 03. 2019
Stavět byty už nestačí. Součástí výstavby jsou 3D kina, sauny, nákupní centra i mateřské školy
Doby, kdy si lidé vybírali nové bydlení jen podle ceny a obytné plochy, jsou nenávratně pryč. Prim hraje v posledních měsících konjunktury zajímavá lokalita, jejíž atraktivitu ještě developeři zvyšují vlastními příspěvky v sektoru občanské vybavenosti.
„Před pěti lety jsme dokončili projekt Kejřův Park II, kde jsme vytvořili město ve městě. Rozsáhlý park, rybník, cyklostezka i unikátní 3D kino v areálu byly pro zájemce hlavními přednostmi. V Nových Chabrech už netvoříme uzavřený rezidenční komplex, neboť byl tlak zapadnout mezi starousedlíky. Nákupní centrum i mateřská škola vznikaly hlavně pro ně,“ popsal Tal Grozner, ředitel developerské společnosti Star Group.
Komu šít bydlení v Praze na míru? Data za rok 2018 potvrzují dlouhodobý trend, nejčastěji kupují byty z developerských projektů lidé ve věku 31 až 40 let, přičemž mírně převažují ženy. Logickou potřebou jsou pro tuto věkovou skupinu mateřské školy a obchody. Na nedostatečnou, někdy až alarmující kapacitu školek v okrajových částech české metropole dlouhodobě poukazuje Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR) a jejich dostupnost se stala jedním z důležitých faktorů, které berou kupující v úvahu.
„My jsme si byli při plánování projektů vědomi toho, že nejde jen zvolit vhodnou lokalitu, kde je dostatečná občanská vybavenost, ale že je potřeba lokalitu také rozvíjet a připravit ji na příchod nových obyvatel,“ vysvětlil Tal Grozner, ředitel developerské společnosti Star Group. „Do bytů se často stěhují mladé páry, případně mladé rodiny s dětmi, a pro ně je školka v pěší vzdálenosti vlastně nutností,“ dodal. Ve výčtu dodatečné výstavby je tak v Nových Chabrech i malé komerční nákupní centrum s restaurací a sportovně-relaxačním centrem.
Star Group si počíná zcela podle doporučení IPR, respektovaná instituce vnímá jako důležité „vytvářet a zkvalitňovat nabídku služeb, volnočasové infrastruktury a ekonomických příležitostí v okrajových městských částech“. Tuto vizi trh s novými byty respektuje obecně a vyvíjí se tak, jak se před pár lety předpokládalo. Už tehdy začínaly vznikat bytové domy s obchody s potravinami a službami, ty dnes jsou již běžným standardem, a to pro kohokoli, kdo zvažuje nákup nemovitosti.
„Přání mít obchody a služby přímo v areálu platí napříč věkovými kategoriemi,“ potvrdil Tal Grozner. „My se při projektování řídíme tím, že každá minuta je důležitá a lidé ušetřený čas ocení,“ dodal.
Institut rozvoje a plánování Prahy ve svých studiích, ve kterých komentuje pražskou bytovou výstavbu, mimo jiné hodnotí solidní dostupnost kulturních zařízení či sportovních a rekreačních ploch. „Důležitá je také blízkost přírody, cyklostezky i upravené pěší trasy. Lidé díky tomu mají spoustu příležitostí, jak si aktivně odpočinout. To oslovuje zejména věkovou skupinu 21 až 30 let,“ dodal Tal Grozner.
Tisková zpráva Star Group