EUR 25.265

USD 23.663

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.265

USD 23.663

27. 03. 2018

0 komentářů

Subjekty:
CENTRAL GROUP

V rezidenčních projektech lidé chtějí hlavně menší obchody, restaurace a služby pro domácnost

 

Menší supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by zájemci o bydlení měli rádi v nejbližším okolí svého bydliště. V moderních rezidenčních projektech chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Vyplývá to z ankety mezi zájemci o nové bydlení, kterou pravidelně dělá největší rezidenční developer Central Group. Z průzkumu mezi Pražany, který si společnost zadala u agentury Ipsos, navíc plyne, že podobné typy obchodů a služeb chybí v moderních rezidenčních projektech také starousedlíkům z jejich okolí.

Loading



 


Budoucí obyvatele developerských projektů nelákají velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním. Za to starousedlíci by v nově budovaných projektech ve svém okolí přivítali v největší míře právě větší supermarkety. „Je to logické. Lidé, kteří si v projektu kupují byt, mají trochu odlišné priority. Nechtějí mít přímo ve svém sousedství obchod, který na sebe váže zvýšenou dopravní zátěž,“ řekla výkonná ředitelka společnosti Central Group Michaela Tomášková. Noví obyvatelé bytů chtějí prostě mít ideálně přímo v domě malý obchod, kde si mohou nakoupit vše potřebné, nebo příjemnou kavárnu k posezení s přáteli.
Služby pro domácnost
Zdroj: Interní průzkum mezi zákazníky Central Group
Služby pro domácnost
                                                                         Zdroj: Průzkum Ipsos (02/2018)
Na otázky interního průzkumu mezi zákazníky Central Group odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 458 respondentů, zájemců o nové byty. V rámci průzkumu veřejného mínění se agentura Ipsos ptala více než 500 Pražanů ve věku 18 – 65 let.
Pokud jde o výzkum mezi zákazníky Central Group, je zřejmé, že tito budoucí obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby. Téměř 60 procent z nich by obchod v přízemí některého z domů v projektu uvítalo.
Služby pro domácnost
                                 Zdroj: Interní průzkum mezi zákazníky Central Group
Pokud jde o restaurace, lidé kupodivu nepreferují ty nejrozšířenější italské nebo čínské. Nejžádanějším typem je kavárna, cukrárna nebo restaurace s českou kuchyní. I v tomto případě asi převažuje zájem rezidentů o co nejklidnější typ provozu, který nemá potenciál narušovat pohodu obyvatel.
Služby pro domácnost
 Zdroj: Průzkum Ipsos (02/2018)

Obchod a služby k bydlení patří

„Central Group se dlouhodobě snaží v projektech, kde vidí komerční potenciál, budovat a nabízet prostory pro obchody a služby. Chceme tak směřovat k modernímu pojetí rozvoje území, které má ideálně nabízet kombinovanou funkci pro bydlení i služby na jednom místě tak, jak jsme na to zvyklí z velkých měst západní Evropy,“ dodala Tomášková.
Prakticky ve všech svých nově připravovaných bytových areálech již Central Group sází na kombinovanou funkci bydlení, obchodu a reprezentativních služeb. Aktuálně si noví vlastníci zařizují restauraci, kavárnu a obchod na Žižkově, připravuje se obchod a restaurace v Letňanech či kavárna v Holešovicích. Nepotravinové obchody a showroomy se brzy otevřou v projektech Central Group na Zahradním Městě, Břevnově nebo v Holešovicích.
Ve velkých projektech, na které se nyní Central Group zaměřuje a které nyní připravuje, bude bohatý mix obchodů a služeb nezbytností. Například v Rezidenci Park Kavčí Hory, projektu, jehož autorem je slavný architekt Josef Pleskot, je celé přízemí vyhrazeno komerčním prostorům a školce. Také na Parkové čtvrti, kde urbanismus navrhl Jakub Cigler, vznikne plno obchodů, restaurací a kaváren v přízemí na hlavní pěší ose a novém náměstíčku.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje


Související články

Versace, Fendi nebo Armani vstupují do rezidenčního sektoru

Aktuální analýza Savills „Branded Residences Report“ uvádí, že počet renomovaných značkových apartmánových rezidencí se celosvětově za posledních deset let zvýšil o více než 160 %. Nové značky, lokace a posun ve standardech vybavení hotelů tento sektor posunují na stále vyšší úroveň. Celkem bylo na světě dokončeno více než 690 takových rezidencí a do roku 2030 by […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

12. 12. 2023

Bytová výstavba a nedostatek bydlení

Trh s novými byty ožívá. Prodeje rostou a ceny stagnují

Trh s novými byty v Praze v prvním čtvrtletí letošního roku ožil. Prodeje v mezičtvrtletním srovnání vzrostly téměř o pětinu a ceny se výrazněji nezměnily. Další vývoj ovlivní především situace na hypotečním trhu.

Text: Jana Zámečníková

Foto: sxc.hu

20. 04. 2023

Zdarma garáž, kuchyň nebo dotovaná hypotéka – developeři shánějí kupce

Developeři aktuálně nabízí různé pobídky pro kupující. Nejčastěji se jedná o garážové stání zdarma, příspěvek na vybavení či výhodnější hypotéky. Při platbě v hotovosti lze u větších developerů výjimečně získat i slevu z kupní ceny. Vyplývá to z analýzy Home Portal, který posuzoval nabídky 102 developerů, přičemž 58 % z nich pobídky využívá.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 11. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *