ČSOB Pojišťovna loni vytvořila 1,5 miliardy korun zisku

15.02.2010 01:02 Tisková zpráva: ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna vytvořila v roce 2009 podle mezinárodních účetních standardů čistý neauditovaný zisk 1,43 miliardy korun, což je dosud nejlepší výsledek v její historii. V porovnání s rokem 2008 se čistý zisk společnosti zvýšil o 962 milionů korun.

 

„Navzdory finanční krizi se nám podařilo dosáhnout výsledku, který jednoznačně prokazuje sílu ČSOB Pojišťovny a její obezřetnost v investování svěřených prostředků,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. Vytvořený zisk se opírá jak o dobré výsledky technického účtu neživotního pojištění, který podle českých účetních standardů skončil více než půlmiliardovým ziskem, tak především technického účtu životního pojištění, kde zisk vzrostl na 1,22 miliardy korun. Rok 2009 přitom rozhodně nepatřil k obdobím s nízkým počtem pojistných událostí. Jen náklady na plnění za škody z neživotního pojištění dosáhly loni 2,15 miliardy korun.

Finanční stabilitu ČSOB Pojišťovny potvrzuje i vysoký rating na stupni A- se stabilním výhledem, který pojišťovně v lednu potvrdila přední světová agentura Standard & Poor’s. Ratingová agentura mimo jiné pozitivně ohodnotila výbornou úroveň kapitalizace a likviditu ČSOB Pojišťovny i její konzervativní investiční. „Potvrzení ratingu je především velmi dobrá zprávou pro naše klienty. Prokazuje totiž stabilitu i silnou pozici naší pojišťovny na trhu,“ řekl Jeroen van Leeuwen.

ČSOB Pojišťovna si loni udržela pozici čtvrté největší pojišťovny v České republice. Její celkové předepsané pojistné stouplo meziročně o 1,6 procenta na 9,64 miliardy korun, což odpovídá tržnímu podílu 6,9 procenta. V neživotním pojištění se předepsané pojistné zvýšilo o 0,3 procenta na 4,07 miliardy korun, v životním pojištění pak o 2,6 procenta na 5,56 miliardy korun.

„Hospodářská krize změnila preference klientů. Zatímco v roce 2008 bylo motorem neživotní pojištění, v loňském roce byl růst tažen především pojištěním životním, a to hlavně jednorázově placeným, “ komentoval obchodní výsledky ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. Do jednorázově placených životních pojištění vložili loni klienti ČSOB Pojišťovny bezmála tři miliardy korun, a její podíl na tomto segmentu trhu tak dosáhl 16,3 procenta.

V e výsledcích neživotního pojištění se zřetelně projevil výrazný pokles prodeje nových automobilů, v jehož důsledku se snížila i poptávka po havarijním pojištění a povinném ručení. Jediným hlavním segmentem neživotního pojištění, ve kterém loni všechny členské pojišťovny České asociace pojišťoven zaznamenaly růst, bylo pojištění podnikatelů. „ Těchto skvělých výsledků jsme dosáhli díky vynikající práci vlastních zaměstnanců i výborné spolupráci s našimi agenty a makléři .“ dodal van Leeuwen.

ČSOB Pojišťovna v loňském roce získala několik významných ocenění. Na podzim 2009 ji časopis World Finance na základě analýzy produktů i finančního zdraví zvolil nejlepší pojišťovnou pro Českou republiku. O kvalitě služeb ČSOB Pojišťovny svědčí rovněž druhé místo v loňské soutěži HN Pojišťovna roku. Loni v květnu navíc ČSOB Pojišťovna obhájila ocenění INI Service Excellence Award, jímž mezinárodní síť pojišťoven INI (International Network of Insurance) oceňuje své členy poskytující nejlepší servis v daném roce.