Povinné ručení v roce 2009 zdraží v průměru o 7%

04.11.2008 10:11 Tisková zpráva:

Každoročně tuzemské pojišťovny oznamují v těchto dnech nové sazby pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla – tedy sazby povinného ručení na příští rok. Původně monopolní systém se nyní plně transformoval na povinné smluvní pojištění a také většina smluv je rozprostřena do celého roku. „Zhruba 25% motoristů se může do 20. 11. 2008 rozmyslet, zda budou pokračovat od 1. 1. 2009 u své stávající pojišťovny, a nebo svoji současnou pojistku vypoví a přejdou k pojišťovně jiné,“ říká Pavel Ronovský, ředitel společnosti Top-Pojištění.cz .

V letošním roce zahájily prodej pojištění Hasičská vzájemná pojišťovna, pojišťovna AXA
a Slavia pojišťovna. „Většina pojišťoven už dnes tzv. segmentuje. To znamená, že stanovuje sazby podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru a nebo dalších kritérií.
Od letošního podzimu takto segmentuje i největší hráč na trhu Česká pojišťovna. Ta ovšem nabízí
i plošné sazby pouze dle objemu motoru. Jedinými pojišťovnami, které nepoužívají segmentační kritéria, tak jsou pojišťovny Kooperativa a Triglav. Porovnání nabídek pojišťoven se tak stává
pro normální motoristy více nepřehledné a z tohoto důvodu roste obliba tzv. online porovnávačů
,“ upřesnil Pavel Ronovský.

Portál www.top-pojisteni.cz byl v listopadu 2005 prvním na českém internetu umožňující pomocí jednoduchého kalkulátoru porovnání nabídek všech pojišťoven. Tato služba je praktická
i vzhledem k různému způsobu určování sazeb jednotlivými pojišťovnami. Díky tomu stoupá její obliba nejen ve světě, ale také v ČR. Top-Pojištění.cz s.r.o. je nezávislý pojišťovací makléř a nabízí svým uživatelům uzavření pojištění online. Motoristé pak obdrží během hodiny veškeré dokumenty v elektronické podobě na svůj mail a nejpozději třetí den pak naleznou kompletní složku ve své schránce. Podle průzkumu každý druhý český občan, který internet používá, uvažuje o uzavření pojištění online. Chce zejména ušetřit čas a také nemalé peníze díky internetovým slevám. V současné době se touto formou uzavírá cca. 10% všech nových smluv