Čím lákají stavební spořitelny nové klienty?

Čím lákají stavební spořitelny nové klienty?

Luboš Svačina

Více než 50 % obyvatel České republiky již má uzavřenu alespoň jednu smlouvu o stavebním spořením. Prostor pro další růst tržního podílu jednotlivých stavebních spořitelen se zmenšuje. Trh začíná být nasycený. Přesto banky svůj boj o nové klienty nevzdávají. Čím se snaží stavební spořitelny nalákat nové klienty a jaké jsou odměny pro ty stávající?

I přes nepříznivou situaci na trhu zájem o úvěry ze stavebního spoření neustává. Stavební spořitelny nyní mají výborně nakročeno k dalšímu růstu – rozšířily nabídku svých úvěrových produktů podle potřeb klientů a zároveň "naučily" své poradce úvěry poskytovat. Podmínkou další úvěrové expanze je bez pochyb dostatek finančních zdrojů, a těmi jsou prostředky z klientských smluv ve fázi spoření. Nicméně tento zdroj by mohl brzy vyschnout. Jakým způsobem spořitelny motivují klienty k uzavírání nových smluv a spoření vyšších částek?

Stavební spořitelna České spořitelny

Rodiče novorozenců mohou v termínu do 15. 6. 2009  využít nabídky uzavření smlouvy stavebního spoření s finanční prémií ve výši úhrady za uzavření smlouvy, přičemž maximální výše bonusu je stanovena na 1500 Kč. Tato částka odpovídá poplatku za uzavření smlouvy s cílovou částkou 150 000 Kč. Tato výhoda platí při uzavření jedné smlouvy na jedno narozené dítě a podmínou je složení počátečního vkladu ve výši 1 % cílové částky do 3. 8. 2009.

Raiffeisen stavební spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna v rámci své nové marketingové kampaně, kterou spustila 1. června 2009, nabízí klientům zvýhodnění poplatků za uzavření smlouvy stavebního spoření. Všichni klienti narození v roce 1990 a později mají možnost v období od 1. 6. do 31. 12. 2009 uzavřít smlouvu s Raiffeisen stavební spořitelnou s 50% slevou za její uzavření a dvojnásobným úročením vkladů až do konce roku 2010.

Další výhodou právě probíhající kampaně je jednorázový bonus 2000 Kč. Tato akce platí pro všechny klienty bez rozdílu, kteří budou mít na své nové smlouvě k 30. 11. 2009 zůstatek 20000 Kč, obdrží kromě plné státní podpory 3000 Kč mimořádnou prémii ve výši 2000 Kč na stavební spoření. Navíc všichni noví klienti či klienti s tzv. následnou smlouvou získají od stavební spořitelny slevovou kartu Více domova. Bližší informace ke slevové kartě na výrobky a služby společností VEKRA, POROTHERM, kuchyně Sýkora a další naleznete zde.  

Modrá pyramida stavební spořitelna

Velmi výraznou mediální podporu má akce Modré pyramidy. Tato stavební spořitelna odmění své nové klienty hmotným dárkem, jakým je pikniková taška. Podmínkou získání dárku je uzavření nové smlouvy stavebního spoření s minimální cílovou částkou 200 000 Kč nebo navýšení cílové částky stávající smlouvy, a to minimálně o 150 000 Kč. Dárek získají klienti, kteří smlouvu uzavřeli do 10. června 2009 a nyní musí do 30 dnů od podpisu smlouvy uhradit poplatek za její uzavření či navýšení cílové částky. 

Českomoravská stavební spořitelna

Standardně Českomoravská stavební spořitelna nabízí klientům do 18 let věku 50% slevu na poplatku za uzavření smlouvy (maximálně 1500 Kč). Pro všechny ostatní nové klienty – bez rozdílu věku – připravila stavební spořitelna zajímavý bonus.

Každý nový klient, který v termínu do 30. 6. 2009 uzavře s ČMSS smlouvu o stavebním spoření získá jednorázové zhodnocení svého počátečního vkladu o 10 %. Podmínkou je sjednání cílové částky v minimální výši 300 000 Kč, uhrazení poplatku za uzavření smlouvy a provedení počátečního vkladu ve výši 30 000 Kč. 
Po splnění podmínek akce bude klientům připsána částka 3000 Kč na vkladový účet. 

Navíc klienti zapojení do programu Liška plus mohou do do 30. 6. 2009 získat prémii až 2000 Kč. Nárok na prémii je podmíněn uzavřením prvotní či následné smlouvy o stavebním spoření v rámci finančního programu Liška plus.K podpisu smlouvy musí dojít do konce letošního června a zároveň musí dojít k úhradě poplatku za uzavření smlouvy (do 31. 7. 2009). Výše prémie odpovídá poloviční úhradě za uzavření smlouvy o stavebním spoření (max. 1500 Kč).

K tomu v programu Liška může klient získat bonus 500 Kč za uzavření penzijního připojištění (penzijní fondy ČSOB), kde podmínkou je jednak sjednání penzijního připojištění s minimálním měsíčním příspěvkem účastníka ve výši 400 Kč a jednak úhrada dvou měsíčních příspěvků na penzijní připojištění (do 31. 8. 2009, v případě převodu do 30. 11. 2009).

Wüstenrot stavební spořitelna

Wüstenrot stavební spořitelna připravila s platností od 1. června do 31. srpna 2009 pro své nové klienty zvláštní úrokovou prémii ve výši 1000 Kč. Stavební spořitelna podmiňuje přiznání prémie sjednáním smlouvy s cílovou částkou minimálně 250 000 Kč a vkladem 20 000 Kč na vlastní spořící účet v termínu do konce listopadu 2009.

Atraktivním krokem, ke kterému stavební spořitelna přistoupila na začátku března, je navýšení úrokové sazby z vkladů z 2 na 2,2 % p.a. V porovnání s konkurencí se jedná o nejvyšší garantovaná úroková sazba na trhu.

Anketa: Mají vaše děti uzavřené stavební spoření?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *