Gabriela Pithartová: Nemůžete splácet? Obraťte se na poradce

Gabriela Pithartová: Nemůžete splácet? Obraťte se na poradce

Petr Zámečník

„Pokud se klient dostane do problémů se splácením a nemůže úvěr řádně splácet, doporučuji, aby se co nejdříve obrátil na naše poradce,“ říká v rozhovoru Gabriela Pithartová, ředitelka Správy marketingu a komunikace společnosti Cetelem.

Jaký objem vašich úvěrů tvoří půjčky na vybavení nemovitostí?

Účelové Osobní půjčky Cetelem, které klienti využívají na vybavení svých domácností, tvoří zhruba  15 % z objemu poskytnutých osobních půjček. Podíl Osobních půjček poskytnutých na rekonstrukce nemovitostí je ještě větší. Oba tyto účely tak hrají významnou roli ve skladbě celého našeho produktového portfolia, a proto jim věnujeme patřičnou pozornost.

Čím lidé nejčastěji vybavují svou domácnost na úvěr?

Klienti využívají získané finanční prostředky zejména na nákup nového nábytku, vyměňují staré kuchyňské linky za nové včetně vestavěných spotřebičů, stejně tak vybavují své domácnosti moderní elektronikou či produkty dlouhodobého charakteru.

Jak vysoká je průměrná hotovostní půjčka?

Průměrná výše půjčky logicky záleží na jejím účelu. Bude jiná, pokud si kupujete novou televizi na splátky nebo zda si berete Osobní půjčku na novou kuchyň. Obecně se dá říci, že Osobní půjčky na rekonstrukce se pohybují v řádech přes 100 000 korun.

Jaký úvěrový produkt lidé nejčastěji využívají na zařízení své domácnosti?

K vybavení domácností a rekonstrukcím využívají naši klienti nejčastěji účelovou Osobní půjčku Cetelem. Ta jim nabízí RPSN již od 8,83 % (úroková sazba od 8,5 % p.a.), optimální dobu splácení (v maximální délce 10 let), maximální částku až 1 milion korun a navíc nulový poplatek za vedení i uzavření úvěru. K poskytnutí této půjčky nepotřebuje klient žádné ručení a schválené finanční prostředky má k dispozici během několika dní na svém účtu.

Další možností je využití nákupu na splátky u některého z našich obchodních partnerů. Spolupracujeme s více jak 4 500 specializovanými partnery v oblasti domácích spotřebičů, výpočetní techniky, ale i nábytku a bytového zařízení, u nichž si mohou klienti vybrat z různých typů úvěrových produktů.

V jakém ročním období si lidé nejčastěji vybavují domácnost na úvěr?

Klienti si vybavují své domácnosti po celý rok, i přesto se dají vysledovat určité sezónní výkyvy zvýšeného zájmu, zejména na jaře a pak na přelomu září a října.

Kdo jsou nejčastější klienti, kteří si na vybavení domácnosti půjčují?

Obecně lze říct, že hlavní skupinou jsou lidé v produktivním věku, tedy ve věku 31– 55 let, se středně vysokým rozpočtem domácnosti a rodinným zázemím.

Co musí klient splnit, aby získal právě zmíněnou osobní půjčku? Kde ji lze získat?

Pro poskytnutí Osobní půjčky Cetelem od klienta požadujeme splnění standardních podmínek, jako je doložení pravidelného zdroje příjmů, plnoletosti či vlastnictví bankovního účtu u některé z bankovních institucí v České republice.

O půjčku mohou klienti žádat prostřednictvím telefonu nebo osobně na pobočce. Pokud je klientovi žádost schválena a zašle potřebné doklady, finanční prostředky získá do třech pracovních dnů na svůj bankovní účet. Klient může zažádat o půjčku i na internetu (ON-LINE půjčka Cetelem), kde si prostřednictvím on-line formuláře sám vybere, jakou částku potřebuje a jaká výše měsíční splátky a délka splácení mu nejlépe vyhovuje. Po vyplnění on-line žádosti se okamžitě dozví výsledek předběžného posouzení. Pak stačí jen zaslat smlouvu s potřebnými dokumenty.

Jak si ověřujete, zda je žadatel dlužník či neplatič?

Společnost Cetelem je členem sdružení Solus, z jejíž databáze získáváme informace a zařazujeme je do svého systému vyhodnocování žádostí. Jednotlivým příznakům je přiznána různá míra odpovědnosti a to může ovlivnit schválení žádosti. Stejně tak záleží i na tom, zda klienta již známe a řádně splatil či splácí některý z našich produktů, anebo zda se jedná o zcela nového klienta, u kterého ještě neznáme jeho platební historii.

Jak často mají tito lidé potíže se splácením svých závazků?

Měsíčně se do problémů dostává malé procento našich klientů. Denně sledujeme a vyhodnocujeme, kolik klientů neplatí v řádném termínu a u velké části z nich je stačí na zpoždění upozornit a oni dlužnou částku uhradí. Stává se, že klient zapomene splátku poslat, anebo má nesprávně nastavený příkaz k úhradě.

Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet v příštím roce v souvislosti s předpokládanou změnou ekonomické situace v ČR.

Jak mají klienti postupovat v případě, že se dostali do platební neschopnosti? Jak v takovém případě postupuje Cetelem?

Pokud se klient dostane do problémů se splácením a nemůže úvěr řádně splácet, doporučuji, aby se co nejdříve obrátil na naše poradce, kteří se budou snažit najít spolu s ním optimální řešení. Tím může být například odklad měsíčních splátek úvěru nebo nový kalendář splácení. V takových případech pak postupuje Cetelem individuálně, tj. dle konkrétní situace klienta.

Předpokladem je ale klientova ochota aktivně se účastnit řešení problému a pasivně nečekat, až se jeho dluhy nahromadí.

Děkuji za rozhovor.

Anketa: Jaké formě financování pořízení bytu či domu dáváte přednost?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *