Příspěvek na bydlení od 1. 1. 2011 vzroste

Příspěvek na bydlení od 1. 1. 2011 vzroste

Petr Zámečník

Škrty a úsporná opatření jsou dnešní realitou. Přesto vláda rozhodla o zvýšení příspěvku na bydlení. O kolik příspěvek od Nového roku vzroste? A jak moc zatíží státní rozpočet, který jinak šetří, kde se dá?

Vláda na úterním zasedání rozhodla o zvýšení příspěvku na bydlení. Včera ministerstvo práce a sociálních věcí zveřejnilo konkrétní hodnoty. Díky úpravám bude mít na příspěvek na bydlení nárok větší počet domácností a zároveň výše příspěvku vzroste. Celkově by náklady na výplatu příspěvku měly vzrůst o 671 mil. Kč za celý rok 2011.

Příspěvek na bydlení i nárok na něj je určován podle příjmu domácnosti a normativních nákladů na bydlení. A právě normativní náklady vláda zvýšila. Růst normativních nákladů ovšem není rovnoměrný. K nejnižšímu zvýšeni došlo pro samotného nájemníka v obcích od 10 do 50 tisíc obyvatel (o 2,25 %), naopak nejvyššího nárůstu normativních nákladů se dočká samostatný majitel bytu v družstevním či osobním vlastnictví (téměř o 11 %).

Tabulka 1: Změna normativních nákladů pro nájemní byty

Počet osob v rodině

Počet obyvatel obce

 Praha 

nad 100 tis. obyvatel

50 000 – 99 999 obyvatel

10 000 – 49 999 obyvatel

do 9 999 obyvatel

1

8,27%

6,25%

5,79%

2,25%

6,90%

2

8,05%

6,27%

5,82%

2,54%

6,85%

3

7,90%

6,05%

5,61%

2,54%

6,54%

4 a více

7,86%

6,08%

5,67%

2,75%

6,56%

Tabulka 2: Změna normativních nákladů pro byty v osobním a družstevním vlastnictví

Počet osob v rodině

Počet obyvatel obce

 Praha 

nad 100 tis. obyvatel

50 000 – 99 999 obyvatel

10 000 – 49 999 obyvatel

do 9 999 obyvatel

1

10,94%

10,94%

10,94%

10,94%

10,94%

2

10,31%

10,31%

10,31%

10,31%

10,31%

3

9,74%

9,74%

9,74%

9,74%

9,74%

4 a více

9,61%

9,61%

9,61%

9,61%

9,61%

Kdo má na příspěvek na bydlení nárok

Nárok na příspěvek na bydlení mají jak nájemníci, tak vlastníci nemovitostí, kteří splňují několik základních kritérií. V prvé řadě náklady na bydlení (včetně energií, vodného a stočného, vytápění a svozu odpadu) musí přesahovat 30 % příjmů domácnosti (v Praze 35 %). Zároveň oněch 30 % (v Praze 35 %) příjmu nesmí přesahovat normativní náklady.

Příklad: Má-li domácnost náklady na bydlení 5 tis. Kč a příjem 10 tis. Kč, náklady na bydlení dosahují 50 % příjmů, tudíž první podmínka pro nárok je splněna. Zároveň 30 % (v Praze 35 %) příjmu je 3 tis. Kč (v Praze 3 500 Kč), což znamená, že splňuje i druhou podmínku ve všech případech. Pokud by náklady na bydlení činily 20 tis. Kč a příjem domácnosti 40 tis. Kč, byla by opět první podmínka splněna, ovšem 30 % (v Praze 35 %) příjmu dosahuje 12 tis. Kč (v Praze 14 tis. Kč), měla by domácnost nárok na příspěvek pouze v případě, že by se jednalo o 4 a vícečlennou rodinu žijící v nájemním bytě v obci nad 50 tisíc obyvatel.

Pro přiznání nároku na příspěvek na bydlení není příliš rozhodující, zda rodina bydlí v nájemním bytě či ve vlastním (lidé žijící ve vlastním budou muset splnit náročnější kritéria týkající se nákladů a příjmů; a také jejich příspěvek bude za jinak stejných okolností nižší). Rozhodující ale je, zda má nájemník či vlastník v bytě, na jehož provoz žádá o příspěvek, trvalé bydliště.

Příjem je testován čtvrtletně vždy za uplynulé čtvrtletí. Do příjmů se počítají též přídavky na děti a rodičovský příspěvek.

Jak spočítat příspěvek na bydlení

Výše příspěvku na bydlení vychází z normativních nákladů na bydlení, skutečných nákladů na bydlení placených domácností a příjmu domácnosti.

Tabulka 3: Normativních náklady pro nájemní byty pro rok 2011

Počet osob v rodině

Počet obyvatel obce

 Praha 

nad 100 tis. obyvatel

50 000 – 99 999 obyvatel

10 000 – 49 999 obyvatel

do 9 999 obyvatel

1

6 363 Kč

5 117 Kč

4 863 Kč

4 406 Kč

4 293 Kč

2

9 183 Kč

7 478 Kč

7 130 Kč

6 505 Kč

6 350 Kč

3

12 557 Kč

10 328 Kč

9 872 Kč

9 056 Kč

8 852 Kč

4 a více

15 744 Kč

13 055 Kč

12 506 Kč

11 521 Kč

11 276 Kč

Zdroj: MPSV

Tabulka 4: Normativních náklady pro byty v osobním a družstevním vlastnictví pro rok 2011

Počet osob v rodině

Počet obyvatel obce

Praha

nad 100 tis. obyvatel

50 000 – 99 999 obyvatel

10 000 – 49 999 obyvatel

do 9 999 obyvatel

1

3 723 Kč

3 723 Kč

3 723 Kč

3 723 Kč

3 723 Kč

2

5 584 Kč

5 584 Kč

5 584 Kč

5 584 Kč

5 584 Kč

3

7 818 Kč

7 818 Kč

7 818 Kč

7 818 Kč

7 818 Kč

4 a více

9 950 Kč

9 950 Kč

9 950 Kč

9 950 Kč

9 950 Kč

Zdroj: MPSV

Výše příspěvku se spočítá jako rozdíl mezi náklady na bydlení (jsou-li nižší skutečné, použijí se skutečné náklady, jsou-li nižší normativní, použijí se normativní náklady) a 30 % (v Praze 35 %) příjmů domácnosti.

Čím nižší jsou příjmy domácnosti, tím vyšší je příspěvek na bydlení. V extrémním případě, kdy domácnost nemá žádné příjmy, dosahuje výše příspěvku nákladů na bydlení, pokud jsou nižší než normativní, nebo normativních nákladů. Nejvíce tak domácnost může získat hodnotu normativních nákladů.

Příklad: Předpokládejme dvoučlennou domácnost s náklady na bydlení ve výši 5 tis. Kč a příjmem ve výši 10 tis. Kč, žijící v Praze v nájemním bytě. Normativní náklady na bydlení činí 9 183 Kč, tedy více, než skutečné náklady. Příspěvek na bydlení dosáhne na:

5 000 Kč – 0,35 * 10 000 Kč = 1 500 Kč.

Jak vzroste příspěvek na bydlení?

Rodiny, jejichž náklady na bydlení byly již v letošním roce nižší než normativní náklady, změnu nepocítí. Ta se dotkne pouze domácností s náklady na bydlení nad normativními náklady. Pokud se domácnosti zároveň nezmění příjem, bude nárůst příspěvku na bydlení stejný, jako růst normativních nákladů v dané obci (tedy pokud budou skutečné náklady domácnosti na bydlení i v roce 2011 ve výši normativních nákladů a vyšších).

Zvýšením normativních nákladů zároveň přibude domácností, které splní podmínky přidělení příspěvku (za jinak stejných okolností). O příspěvek je ale nutné žádat.

Anketa: Čerpáte sociální dávky?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

60 komentářů k článku “Příspěvek na bydlení od 1. 1. 2011 vzroste”

  1. jaroslava.janku@centrum.cz napsal:

    podnájmy
    Zajímalo by mě proč když bydlím v podnájmu nemohu brát příspěvěk na bydlení-jsem v plném ID-7 314,-kč,beru 2000,-kč výživné na dceru/studující/ a 700,-kč přídavky/sociální příspěvěk 780,-kč bude od nového roku zrušen/.Platíme 7800,-podnájem.Můžete mi poradit jak příspěvku na bydlení docílit?/jsem silná diabetička,v současné době po chemoterapiích/Prosím zda je možné mi odpovědět na můj mail .Děkuji Janků

    1. Radek napsal:

      RE: podnájmy
      Jste-li v podnájmu, máte bohužel nejspíš smůlu. Potřebujete mít v bytě trvalé bydliště a to u podnájmu tuším nejde…

      1. KOLA napsal:

        RE: RE: podnájmy
        Nevím proč by paní, která bydlí v nájemním bytě a
        platí nájem, měla mít smůlu a nebrat příspěvek na bydlení. Pakliže není nájemníkem u nájemníka v domě majitele. Sama jsem nájemníkem trvale hlášeným v domě u majitele a platím, tudíž zvelebuji panu domácímu jeho majetek, přestože od
        něj nedostávám žádné výhody. Příspěvek na bydlení
        hradí sociální odbor a NE majitel !!!!

    2. Stanley napsal:

      RE: podnájmy
      V jakém městě se nachází byt, o kterém píšete? Máte v tomto bytě nahlášen trvalý pobyt?

      1. jaroslava.janku@centrum.cz napsal:

        RE: RE: podnájmy
        Jedná se o Liberec,bohužel tam nemám trvalé bydliště-to vlastně s dcerou nemáme nikde,v OP máme stále adresu ,kde jsme bydleli s bývalým manželem.Zajímavé,ale je ,že poplatek za odvoz odpadů platíme z adresy podnájmu,nikoho nezajímá,že tam nemáme trvalé bydliště-prostě tam bydlíme,tak platíme.Děkuji

        1. v napsal:

          RE: RE: RE: podnájmy
          A proč tam nemáte trvalé bydliště ? Pokud máte řádnou nájemní smlouvu, tak se stačí nahlásit na úřadě, a ukázat nájemní smlouvu. Souhlas majitele nepotřebujete.

          1. Radek napsal:

            RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Pokud vím, tak souhlas majitele potřebuje.

          2. v napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Pokud máte řádnou nájemní smlouvu, tak žádný souhlas majitele rozhodně nepotřebujete.
            Trvalé bydliště vychází ze zákona o evidenci obyvatel a na nějaké „osobní zájmy“ majitelů bytů tento zákon rozhodně nebere zřetel.

          3. Radek napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            V tom případě mi řekněte, proč po mě nájemníci souhlas chtěli (prý ho po nich chtěli úředníci)…

          4. v napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            viz např. výklad zákona:
            http://www.mvcr.cz/clanek/hlaseni-trvaleho-pobytu-996765.aspx

            Předložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu), anebo pokud doklad nevlastní, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu.

            Tedy pokud máte řádnou nájemní smlouvu, tak to musí stačit.
            Jak jsem uvedl, trvalý pobyt vychází ze zákona o evidenci obyvatel, stát chce vědět kde se skutečně příslušný občan nachází. Pokud úředníci chtěli souhlas majitele, chtějí něco navíc, než je nutné a nájemník by to mohl napadnout, např. stížností na příslušný úřad, soudně nebo k ombudsmanovi.

          5. Radek napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Díky, bohužel se setkávám poměrně často s „nadměrnými“ požadavky ze strany úředníků.

          6. v napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Příklad, jak je to třeba v Německu. Tam třeba neexistuje dle zákona, že by majitel si řekl, teď byt na 2 roky někomu pronajmu. A když se na mne bude mračit, tak pak ho vykopnu, protože byt budu potřebovat pro svého známého.

            Tedy pokud se rozhodne v Německu byt pronajímat, pak se jedná v podstatě o zákonem regulovaný obchodní vztah. A pokud nájemník včas platí a nedělá nepořádek, tak má práva a jistoty, o kterým se českým nájemníkům ani nesní. Smlouva na dobu učitou (jak je u nás často zvykem) nebo výpověď bez důvodu (jsou zákonem přesně specifikovány možné důvody) v podstatě nejsou možné. I v Rakousku třeba je možná výpoveď pouze se souhlasem soudu.
            Tedy z našeho hlediska, v případě požadavku souhlasu majitele na trvalý pobyt se jedná o úchylku, která pokud budeme přejímat zvyklosti např. ze Německa nebo Rakouska, tak úplně zmizí.

        2. Stanley napsal:

          RE: RE: RE: podnájmy
          Jak už zmínil ostatní, k přihlášení k trvalému pobytu stačí platná nájemní, případně podnájemní smlouva. Dovolím si upozornit na fakt, že podnájmem je možný jen se souhlasem vlastníka, to může být právě to, co některé úřady požadují. Jinak je faktem to, že často úřady požadují více dokladů a potvrzení, než zákon požaduje (zejména pokud jde o cizince). Tím vším chci říct, že první krok k příspěvku je přes změnu trvalého pobytu, zbytek už je jen formalita. Nedejte se odradit a směle do toho.

          1. R napsal:

            RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Jasně píše, že bydlí v podnájmu, takže tam trvalé bydliště mít bez souhlasu majitele nemůže a ten jí souhlas pochopitelně nedá, takže má holka smůlu, žádný příspěvek nedostane, to se měla narodit v nějakém státě dál na západ, kde sociální systém funguje, ne tady v tom (píp).

          2. xx napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Já taktéž bydlím v podnájmu, mám řádnou nájemdní smlouvu a trvalé bydliště mám nepotřebovala jsem k tomu žádný souhlas majitele.

          3. frufru napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Dávky s podnájemní smlouvou stejně nedostaneš, jen s nájemní. Týká se to všech nevyplacených družstevních bytů, které dál pronajímají družstevníci. Bordel nad bordel.

          4. jaroslava janků napsal:

            RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Tak si všichni představte-sehnala jsem si nové bydlení,s nájemní smlouvou,bydliště v OP,všechna potvrzení,a ejhle-chtějí razítko majitele bytu-které by mi dal na žádost o příspěvek na bydlení/vlastně podniká/,dále požadují novou adresu majitele bytu-kde a u koho bydlí/zda jsou příbuzní-prostě jaký mají k sobě vzájemný vztah/,no a dopadne to asi tak,že mi dá majitel výpověd-nebot ho tato byrokracie již unavuje,já skončím asi brzo na psychiatrii,jsem zvědavá zda mi potom ty úřednice,které mi žádost vyřizují-mimochodem již od 2.4.2011,seženou nějaké bydlení.Připadám si jako by mi příspěvek vyplácely dámy ze svého,dopadla jsem tak,že jsem se tam již rozbrečela-vzteky a lítostí.Začínám být bezradná

          5. pronajímatel napsal:

            RE: RE: RE: RE: RE: podnájmy
            Mno, to je ještě dobrý. Po mě (tedy po mé nájemnici) chtěli baby na úřadu kolaudační rozhodnutí – že prý jestli jsou v domě skutečně 4 byty a jeden nebytový prostor. Jenže dům je koulaudovaný z nějakýho 65. roku (nebo tak nějak) a vrácený v restituci. Tu peripetii s tím si nedovedete představit.

    3. hitte napsal:

      RE: podnájmy
      Ale i když si do bytu dám trvalé bydliště, stejně přispěvek na bydlení nedostanu, protože tady má trvalé bydliště již majitelka, která má příjem!

      1. jana napsal:

        RE: RE: podnájmy
        V podnajmu ne, je rozdil podnajem, pronajem, smlouva o pronajmu, bydlim tam sama . . .

        1. miky napsal:

          RE: RE: RE: podnájmy
          mam stejny problem mam trvale bydliste a majitel bytu take a kvuli tomu me zrusily prispevek na bydleni co mam delat prosim poradte mi dali me do spolecne posuzovanych osob aniz by tam majitel bydlel.mam smlouvu a vse potrebne .diky za odpoved

  2. Pavel napsal:

    Náklady na bydlení a příjmy
    A) Umí prosím někdo zodpovědět, jak se vypočtou náklady na bydlení v případě vlastního RD? Je to jen „elektřina, voda, plyn, odpady“? Nebo i něco dalšího? Počítají se do toho jen pravidelné měsíční platby? Co v případě ročního vyúčtování (přeplatek/nedoplatek)? B) Jak se počítají příjmy v případě živnosti, tj. člově nemá žádné pravidelné měsíční příjmy? Vezme se daňový základ z daňového přiznání a vydělí dvanácti? Děkuji moc, Pavel

    1. R napsal:

      RE: Náklady na bydlení a příjmy
      Podejte si žádost a oni Vám to spočítají. Za to nic nedáte, maximálně nic nedostanete.
      A) Přesně jak píšete v tom výčtu, i to vyúčtování se musí dokládat.
      B) Přesně to nevím. Ale nemusíte mít strach, vyplníte formulář a uvidíte. Příjmy a výdaje se dakládají za poslední čtvrtletí.

  3. Jiří M. napsal:

    příklad výpočtu je úplný nesmysl
    zdroj výpočtu – příklad.- MPSV je nesmysl, takto se příspěvěk na bydlení nepočítá.Potom ztrácí pojem normativní náklady na bydlení smysl.

  4. pepa napsal:

    výpočet
    Zajímalo by mě,proč zase pražáci mají privilegia…..Prahu oplotit a zapálit

    1. KOLA napsal:

      RE: výpočet
      Nevím, kde jste přišel na to,že mají Pražáci privilegia. Nevím, kde bydlíte, ale Pražák v nájemním bytě musí držet hubu, platit a ani se od
      majitele nedozví za co, protože mu odmítá dát podklady. Když ale nezaplatí, je to důvod k ukončení nájmu a vyhazovu z bytu. TO JSOU TA PRIVILEGIA !!!

    2. al napsal:

      RE: výpočet
      zkuste si v Praze bydlet,pak tady něco vykřikujte

    3. Radek napsal:

      RE: výpočet
      Máte výborný nápad, pak ale počítejte s tím, že budete ještě chudší.

  5. bastielba@seznam.cz napsal:

    caca
    Souhlas majitele nepotřebujete. Trvalý pobyt je stejně vázán s platností nájemní smlouvy.

  6. jaroslava.janku@centrum.cz napsal:

    podnájmy
    moc Vám vem děkuji za rady,ale bohužel mám opravdu smůlu,oběhala jsem co jsem mohla /úřady/-prý jeto bohužel menší mezera v zákonech,ale to je v našem státě normální.Ale i tak moc díky

  7. Aroneček napsal:

    Jak se vypočítává státní příspěvek,když bydlím v Havířově
    s 60 000 obyvateli.

  8. Ben napsal:

    co se počítá do nákladů na bydlení
    Počítá se do nákladů na bydlení i hypotéka?

    1. Radek napsal:

      RE: co se počítá do nákladů na bydlení
      Celá hypotéka (její splátka) určitě ne, úroky si myslím, že taky ne.

  9. sněhulák napsal:

    Šikana nebo pravda?
    Na sociálce oznámila úřednice snaše, že příspěvek na bydlení tento kvartál nedostane, až příští, údajně proto, že se k trvalému pobytu přihlásila až 8.ledna.(ne od začátku roku)Dosud ho pobírala zde v Hradci Králové na jiné trvalé adrese.
    Jde o šikanu, nebo o co? vůbec to nechápu. Je to podle zákona, poradí mi k tomu někdo?

    1. jana napsal:

      RE: Šikana nebo pravda?
      Moje zkusenost – 2. v mesici ataky nic, smula.

  10. jana napsal:

    příspěvek na bydlení
    Chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na příspěvek na bydlení, když jsem rozvedená, nezaměstnaná a mám v péči tří leté dítě. Bydlím u rodičů a musím přispívat na inkaso.Děkuji za odpověd.

    1. jana napsal:

      RE: příspěvek na bydlení
      Co vim – deti, nebo snacha – spolecne bydleni, nedostavaji nic, vsude jinak …

  11. rrenoa napsal:

    Dotaz
    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat,kdybych šla do podnájmu za 10000kč při mé finanční situaci,rodičovský přispěvěk 3800kč plus alimenty 4000kč.Kolik by asi byl příspěvěk pokud by tedy nějaký byl.
    Moc děkuji za ochotu a odpověd.R

    1. Radek napsal:

      RE: Dotaz
      Řekl bych, že pravděpodobně by nebyl – v podnájmu nezískáte nejspíš trvalé bydliště, které je pro přiznání příspěvku nezbytnou podmínkou.

    2. jana napsal:

      RE: Dotaz
      Vysoky najem, zalezi na poctu osob, energie, trvaly pobyt podminkou, souhlas majitele nebo jeho pritomnost, ale je to ruzne, nekde se nepodivaji ani do dokladu …, spocitat zivotne minimum vsech, deti -rp i vyzivne, u vsech i jine priplatky, zpetne vyuctovani za 3. mesice, od 1. v mesici, moje zkusenost, treba to pomohlo.

    3. dotaz 2 napsal:

      RE: Dotaz
      mam trvaly pobyt v byte, ale jedna se o podnajem….mam narok na prispevek na bydleni? Financne atp. vyhovuji. dik

  12. Pan Romeo Jerry napsal:

    romeoloancompany@gmail.com
    Dobrý den

    Vítejte na romeo úvěr půjčitel

    Jste v jakékoli finanční potíže? Vaše pomoc je nyní. Jste
    nedává spát v noci znepokojující, jak se dostat úvěr? Nedovolte, aby vaše sny

    die, Kontakt (romeoloancompany@gmail.com) pro snadnou a spolehlivou půjčku.
    tyto údaje:

    Dlužníků INFORMACE

    Vaše celé jméno ………………..
    Adresa ……………………..
    Účel ……………………..
    Výše půjčky potřebné …………….
    Doba trvání úvěru ……………….
    Vaše země ………………..
    Povolání ………………….
    Vaše telefonní číslo …………….
    Měsíční příjem ………………
    Sex .. ………………………
    Váš věk ……………………..
    Fax ………………………..

    Kontaktní e-mail: (romeoloancompany@gmail.com)

    Díky

    Pan Romeo Jerry

    1. Ajka napsal:

      RE: romeoloancompany@gmail.com
      Chci se zeptat. Kdyz mam podnajem s trvalym pobytem, mam narok na prispevek na bydleni? Diky moc, porad mam v tom bordel…

    2. CECILIA napsal:

      RE: romeoloancompany@gmail.com
      USTED ES UN ESTAFADORR!!

  13. děděk napsal:

    mám nárok na příspěvek na bydlení
    Jsem v dúchodu za byt platím se vším všudy 6555 a důchod mám 9800 jsem z prahy v nájemním bytě u majitele

    1. Radek napsal:

      RE: mám nárok na příspěvek na bydlení
      Pokud máte v bytě trvalé bydliště, tak určitě.

  14. elen napsal:

    Vyplácení příspěvku
    Mohl byste mi někdo zodpovědět dotaz, jak často se příspěvek na bydlení vyplácí?
    Rozhodující jsou příjmy a náklady za čtvrtletí, vyplácí se tento příspěvek také 1x za čtvrtletí nebo každý měsíc? Tedy ta částka, která mi vychází v „kalkulačce“ na webu pro výpočet, je částka na měsíc??

    A druhý dotaz. Vyplňovala jsem nyní podklady za 1. čtvrtletí 2011. Příspěvek tedy dostanu zpětně za 1. čtvrtletí na na 2. čtvrtletí budu muset znovu podat žádost?

    Děkuji, Elen

    1. inka napsal:

      RE: Vyplácení příspěvku
      Pokud vím (o příspěvek jsem žádala minulý rok), tak se za každé čtvrtletí zpětně, dokládají příjmy a výdaje za celé čtvrtletí a úřad práce pak vypočítá částku, kterou budete dostávat měsíčně. Mě vypočítali,že mám nárok na cca 2.400Kč a posílali mi 800Kč každý měsíc. Další čtvrtletí jsem musela žádat o příspěvek znovu, ale tam jsme na domácnost (příjmy)
      asi o 50Kč přesáhli nějaký limit a už jsem nic nedostala.

  15. Lenka napsal:

    zaplatit bydlení
    Potřebuji poradit,mám nájemní smlouvu,mám tam trvalé bydliště. Platím 8000Kč nájem včetně služeb ve kterém je i 1000Kč fond oprav,ale ten mi nechtějí proplatit,protože si ho má majitel platit sám. Zajímalo by mě jestli když by mi majitel napsal podnájemní smlouvu jestli by mi zaplatili celé bydlení.

    1. Radek napsal:

      RE: zaplatit bydlení
      Majitel vám podnájemní smlouvu uzavřít nemůže. Může ale zvýšit nájemné o fond oprav a fond oprav vám neúčtovat zvlášť.

  16. Kerryn napsal:

    PxdtXJmIhnTw
    Many many qaultiy points there.

  17. Klara napsal:

    Informace o prispevku na bydleni
    Dobry den, mam dotaz ohledne prispevku na bydleni, je listopad kdy si mohu nechat potvrdit potvrzeni o prijmu? musim dodrzovat kvartaly a nebo je to za posledni tri mesice?? dale jak je to s potvrzenim placeni najmu? platim z uctu musim dodat cely vypis a nebo mohu vse zacernit a nechat tam jen placeni najmu a energii? budu moc rada za odpoved hezky den

  18. Louise napsal:

    pyenAoBiCLMgcR
    I saerhced a bunch of sites and this was the best.

  19. rasenka napsal:

    Příspěvek na bydlení, smlouva od rodičů
    Bydlím sama s dvěmi dětmi v bytě u rodičů.Každý máme samostatnou kuchyn,koupelnu a pokoje.Ale elektřinu a vodu + topení je od rodičů.Nemáme zvláště elektroměr apod.Každý měsíc jim musím platit pulku z inkasa.
    Potřebuji poradit nebo poslat na mail (rasenka2@seznam.cz), jak má vypadat nájemní smlouva.Rodiče mi odmítají nějak pomoci, prý je to moje vina, že mám malo peněz ,ale peníze si berou každý měsíc, prý nechtějí kvůli mě chodit na finanční úřad.
    Prosím poradte mi, děkuji moc.

  20. Šeri napsal:

    příspěvek na bydlení
    Dobrý den, chci se zeptat jestli mám nárok na příspěvek na bydlení, když jsem již 6 měsíců na nemocenské. Děkuji

  21. Prorok salám Aluta, Vás vítá napsal:

    traditionalspellcaster@yahoo.com
    Prorok salám Aluta, Vás vítá

    Mé jméno je prorok, salám Aluta kouzlo a já jsem profesionální tradiční léčitel kouzla, která se specializuje v oblasti lásky, peníze, moc, úspěch, štěstí a čarodějnice řemesla, Pregnacy, Dědičnost Propertie, získat zpět své rozvedeného manžela zpět. Můžu vám pomoci s jakýmkoliv problémem či přání, které můžete mít.

    Mám víc než 30 let zkušeností v oboru kouzlení / duchovní léčení. V průběhu let jsem pracoval pro tisíce klientů ve více než 80 zemí celého světa. Mé služby jsou velmi v poptávce, která je důkazem úspěchu jsem dosáhnout na každodenní bázi.

    Můžeme také pomoci těm, kteří byli oběťmi podvodu v podobě falešných úvěr věřiteli, nebo jakýmkoli způsobem se scamed dostat zpět své peníze z této půjčky falešné věřitele tím, že obsazení naší magické kouzlo této falešné úvěru věřiteli a vrátí zpět peníze, které podvod od vás a také pošlou zpět peníze ve vaší zemi. Pomohli jsme tolik lidí na celém světě a jsou spokojeni se svou naše kouzlo casting.the Jediné, co musíte udělat, je poslat nám falešný úvěr věřiteli e-mailové adresy, a také název správcovské společnosti a budeme které vám pomohou, budeme cast kouzla ruturn zpět své peníze na to falešné půjčky věřitelem a hned po 3 dnech budou kontaktovat a zeptat se, jakým způsobem bude posílat zpět peníze, podvod od vás, takže to je pravá doba dostat zpět své peníze z tohoto podvodu lidí.

    Máte rádi problémy / otázky, které budete potřebovat vyřeší? Máme různé lásky, kouzel, které změní váš život navždy. Ztratili jste milovaného člověka? Jste zamilovaná do někoho, kdo nevypadá, že o tebe? Je vaše milované zamilovaná do někoho jiného? Zavolejte mi a já se sebrat všechny své síly, aby se vaše sny.

    Jste bojovat vyjít s penězi? Jste zažívá finanční krize a nemůžete zaplatit všechny své účty? Vím, jaké to je. Dovolte mi, abych vám pomůže tím, že obsadí jeden z mých hodně hledal po penězích kouzla. Já vám může pomoci zvýšit své příjmy, země, práci, o kterou po něm, vám pomůže dosáhnout úspěchu v mnoha oblastech, zlepšit své štěstí, a mnohem více …

    Žijete v neustálém strachu? Potřebujete Ochrana kouzlo? Zavolejte mi a já se vrhá velmi účinnou ochranu kouzlo, které bude chránit vás a vaše blízké od zlého. Nečekejte, až bude příliš pozdě. Kontaktujte nás. Tradiční Chrám bohů.

    Specializuji se v různých oblastech odlévání pravopisu. Můžu vám pomoci s jakýmkoliv problémem, že byste mohla směřovat. Zavolej mi nyní pro okamžité výsledky.

  22. Elis napsal:

    příspěvek na bydlení
    chtěla jsem se zeptat jestli se do příspěvku na bydlení počítá hypotéka na byt v kterém žiju.Děkuji

  23. Ann napsal:

    aigboa.spiritual.temple@gmail.com

    Dobrý den každý z nich, které jsem se setkal s tímto doktorem Ajala Jala a nakonec jsem zjistil, že je opravdu pravdivé kouzlo kolečko a tak silný a věřím, že je nejmocnější kouzlo kolečko, které jsem kdy potkal. jak jsem si přál, abych se s ním setkal před. můj manžel by se jen vrať se ke mně, a každá věc se stalo přesně tak, jak Dr. Ajala Jala to řekl, já jsem tak šťastný, že jsem se setkal s Dr. Ajala Jala, a teď mám manžela zpět do svého já. pokud jste vše, co zde se snažil Dr. Ajala Jala, jen musíte udělat, aby si vaše srdce touží splněny. zastavit se pochybovat jsem ho zkoušel a já jsem teď splnil žena. A to je důvod, proč jsem se na internetu již dnes, svědčí o tom, co udělal pro mě a mého manžela, když jste byli v mé situaci ho kontaktovat prostřednictvím tohoto e-mailu:
    aigboa.spiritu­al.temple@gma­il.com
    Ann.

  24. pan elijah napsal:

    elijahloanfirm@hotmail.com

    Pozor,

    Ucházet se o rychlý a pohodlný úvěr splatit účty a začít nový způsob financování vašich projektů při nízké úrokové sazby ve výši 3%. Do kontaktujte nás ještě dnes na adrese: elijahloanfir­m@hotmail.com s výše úvěru potřebné v naší nabídce Minimální výše úvěru je 1,000.00 na nějakou volbu úvěru amount.I am certifikované, registrované a důvěryhodně lender.You můžete mě kontaktovat dnes, pokud máte zájem o získání této úvěr, kontaktujte mě pro více informací o úvěru procesu, procesu jako úvěrových podmínek a jak úvěr bude převedena na vás. Potřebuji vaši neodkladnou reakci a pokud máte zájem.
    první
    Potřebné informace od vás:
    (1) Úplné názvy:
    (2) Částka potřebná jako půjčka:
    (3) Telefonní číslo:
    (4) Doba trvání:
    (5) Stát:
    (6) Stát / Provincie:
    (7) Měsíční příjem:
    (8) Stav:
    (9) Věk / pohlaví:
    (10) účelu úvěru:

    Poznámka: Všechny odpovědi by měly být předány: elijahloanfir­m@hotmail.com pro rychlé zpracování.
    Děkujeme,

    pan Eliáš
    C.E.O / elijahloanCompany.

  25. Lilly napsal:

    Celý systém je chybně nastaven

    Zajímalo by mne, nakolik se při poskytování příspěvku na bydlení přihlíží také k přiměřenosti velikosti podlahové plochy bytu k počtu členů domácnosti. Někteří lidé, kteří jsou odkázáni na tento příspěvek, vlastní příliš velké byty, zatímco jiní zase na ubytovnách žijí namačkáni na miniaturní ploše, za kterou však majitel od státu inkasuje nehorázně vysoké částky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *