Velký průzkum EKOSPOL: Prim v rozhodování hraje cena a počet pokojů, naopak standardní vybavení zajímá málokoho

11.05.2011 03:05 Tisková zpráva: EKOSPOL

Velkého průzkumu mezi klienty společnosti EKOSPOL se zatím zúčastnilo celkem 465 respondentů, kteří u ní zakoupili nový byt v období od 1.1.2010 do 31.3.2011. Jak je u společnosti EKOSPOL pravidlem, ani u tohoto průzkumu nevyužila služeb žádných externích marketingových agentur nebo agentur pro průzkum trhu.

Podle Evžena Korce, generálního ředitele a předsedy představenstva společnosti EKOSPOL, je totiž kvalita a především ověřitelnost výstupů z agentur diskutabilní. „Když už tu klienty jednou máme, můžeme se jich přeci zeptat sami,“ říká Evžen Korec a pokračuje: „Každý klient, který u nás zakoupí nový byt, vyplní současně s podpisem smlouvy také jednoduchý dotazník. Díky tomu dosáhneme naprosto přesného zacílení a návratnost vyplněných dotazníků je v podstatě stoprocentní.“

Cena a počet pokojů vedou, naopak standardní vybavení zajímá málokoho

Ze zjištěných výsledků průzkumu vyplývá, že nejdůležitější při rozhodování o koupi bytu je pro klienty konečná cena a počet pokojů. Na stupnici od 0 do 5, kde 5 značí nejvyšší důležitost a 0 nejnižší, získalo kritérium „cena“ průměrnou hodnotu 4,39 a kritérium „počet pokojů“ 4,14. „To pro nás není žádným překvapením. Naší významnou konkurenční výhodou je, že cenu nenavyšujeme ani v případě financování hypotékou. Navíc dokážeme klientovi v případě potřeby zařídit i 100% hypotéku, přičemž cena bytu zůstává stále stejná jako v ceníku,“ říká Evžen Korec.

Vysokého hodnocení dosáhla také kritéria „dopravní dostupnost“ (3,97), „zeleň v okolí“ (3,89) a „pověst developera“ (3,87). Naopak nejmenší váhu přikládají klienti úrovni standardního vybavení (3,09) a trochu překvapivě také občanské vybavenosti bezprostředního okolí (3,13). „Nízká důležitost úrovně standardního vybavení dokazuje, že dnešní klienti jsou vzdělanější než v době realitního boomu. Nejsou ochotni akceptovat, aby developer ospravedlňoval o stovky tisíc vyšší cenu rádoby luxusním vybavením interiéru. My nabízíme klientům jednoduché a transparentní řešení – za zvýhodněné ceny si mohou vybrat jakékoli vybavení z nabídky našich dodavatelů,“ vysvětluje Evžen Korec.

Každý pátý klient na doporučení, každý desátý byt na investici

Tři pětiny klientů, téměř přesně 60 %, pak kupuje byt v lokalitě, kterou podle svých slov „dobře znají“ – tedy v ní buď bydlí, dříve bydleli nebo se v ní často nacházejí. Na otázku, zdali na developera klienti dostali doporučení, pak odpovědělo 22 % respondentů kladně. Každý pátý tedy kupuje byt díky dobré referenci spokojených klientů. „To nás ze zjištěných výsledků těší vůbec nejvíce,“ pochvaluje si Korec.

Z dalších výsledků například vyplývá, že 76 % klientů kupuje byt pro vlastní bydlení, 14 % pro své děti a celých 10 % na investici za účelem pronájmu.